2014-08-18, 20:49
Medlem
Menardus avatar
Min pappa hade en extremt varm relation till mig och mina syskon. Den dagen han gick bort slutade jag vara den jag var, han var det bästa jag hade. I princip varenda kväll saknar jag honom, jag är så förbannad på hur livet är. Jag vill bli den lilla flickan igen och lägga mig under hans täcke för alltid, där och då hade jag velat dö.

De här dagarna är jag sjuk och har fått hinkar blod och Morfin, men hans famn nu hade varit allt.

Så många år har gått och jag har fortfarande svårt för att förlåta det konstiga livet som tog honom på en sekund.
Citera
2014-08-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menardu
Min pappa hade en extremt varm relation till mig och mina syskon. Den dagen han gick bort slutade jag vara den jag var, han var det bästa jag hade. I princip varenda kväll saknar jag honom, jag är så förbannad på hur livet är. Jag vill bli den lilla flickan igen och lägga mig under hans täcke för alltid, där och då hade jag velat dö.

De här dagarna är jag sjuk och har fått hinkar blod och Morfin, men hans famn nu hade varit allt.

Så många år har gått och jag har fortfarande svårt för att förlåta det konstiga livet som tog honom på en sekund.

Ledsen att höra, hoppas du blir bättre och att det blir lättare med tiden!
Kram
Citera
2014-08-18, 20:53
Medlem
Ta den närmsta tiden till att gråta ut
Citera
2014-08-20, 08:29
Medlem
rrpipers avatar
Citat:

Kanske kommer du själv bli förälder en dag och ge samma värme till ditt barn?
Citera
2014-08-20, 11:29
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Kanske kommer du själv bli förälder en dag och ge samma värme till ditt barn?

Det är jag helt säker på, jag kommer ge mitt barn mycket mer värme än leksaker. Men ska det trösta mig?
Citera
2014-08-28, 22:35
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hej!

Har också en varm relation till min far och även till min mor. Förstår att det känns svårt att mista sin pappa i förtid. Själv har jag svårt att föreställa mig hur livet en dag ska bli när mina föräldrar inte längre lever.

Tror att egna barn kan ge en helande kraft om det är så att man saknar någon väldigt mycket.
Citera
2014-08-31, 17:17
Bannlyst
Jag har min riktiga Far i himlen och har sällskap med han i anden hela tiden. Jesus heter han.

Mina biologiska föräldrar lever dock.
Citera
2014-08-31, 20:26
Medlem
döden är så definitiv, döden tar ifrån en den man älskar.

Sen på din pappa som en fin vän som du har, han är en ängel idag, vill dig allt gott.
Han vill inte att du ska sörja, om du måste sörja - gör det - Gråt ut.
Minns era fina stunder ni hade tillsammans, säg det högt till honom...
- pappa jag älskar dig oändligt, saknade är djup och svår, hjälp mig !

Köp rosor till din pappa, ställ det på bordet, säg: pappa detta är till dig !

gör glada saker, skriv brev till din pappa, ( dagboken kan vara till hjälp )

skriv noveller om din pappa, skriv snälla saker om din pappa.

Gå till hans grav, visa upp saker och lägg dig på graven och lotsas att ni kramas.

Planerar fina blommor överallt, även på graven och säg: jag älskar dig ( om och om igen )

tänk : han ser mig från himlen och väntar på mig, han älskar mig precis just som jag är.

en dag ska vi mötas igen, vi ska aldrig skiljas åt.

när du hör en pippifågel, tänk: pappa viskar att han älskar mig !

Han tröstar dig i din sorg idag och imorgon och för alltid. Han ger dig Kärlek !

Massor av värme vill han ge dig.

Se på den tid ni fick som Ljus och Glädje.

Om vinden smeker din kind - är det pappa som rör vid din.
Citera
2014-08-31, 20:33
Medlem
Citat:
Det är jag helt säker på, jag kommer ge mitt barn mycket mer värme än leksaker. Men ska det trösta mig?

det gör din pappa från himlen, från den plats du tror att han är på, i ditt rum, i ditt hjärta, i ditt sinne, där du väljer att se honom, titta på ett foto på din pappa - han är där !

han är vid din sida jämt, du är hans barn, den han älskar mest av allt på hela jorden.

du är inte glömd, han har inte glömt dig !
Citera
2014-08-31, 20:36
Bannlyst
Acceptera att han inte lever i fysisk form, börjar inse att han finns inom dig. I dina val i livet, i varenda steg du tar. Han är en del av dig och finns i din närhet. Jag lever vidare trots att jag mist båda mina föräldrar. Jag var väldigt nära både min mor och min far, men jag tror fortfarande att båda finns i min närhet, och det ger mig styrka att tro. Det kanske är en klen utväg att bara tro, men det är det närmaste man kan komma.
Citera
2014-08-31, 20:40
Medlem
Beemos avatar
Jag avundas dig på ett makabert sätt.
Att kunna känna sådana känslor.

Har aldrig haft en far, inte en riktig.

Han som lyfter en när man trillade, som hade sexsnacket, som visade hur man rakade sig. Han som skulle vara en förebild. Det var min mamma.

Låt hans minnen värma ditt hjärta efter du stängt ögonen. Låt värmen symbolisera närheten och när han känns nära så säg vad du vill ha sagt eller bara njut utav värmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in