Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-04-24, 14:31
  #85
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Köpte detta nu när det är billigt för att se om det verkligen är så värdelöst som folk säger.
Och vad tyckte herrn (Ja jag vet att jag svarar på ett 2 år gammalt inlägg)

Köpte detta nyligen för 169. Helt ok ändå. Inte så dåligt som ryktet. Men jag antar att "hatet" främst består av en besvikelse och att det inte levde upp till hypen för som sagt tyckte spelet var ok men inte mer och detta var ändå en av de riktigt stora titlarna till ps4 när det kom ut.

Tekniskt väldigt välgjort även 2-3 år efter release så håller det upp riktigt bra grafiskt. Gillade atmosfären och miljöerna. Storyn var lite upp och ner tyvärr var karaktärerna och dialogen i spelet ganska medioker och ibland rent utav dåligt.

Gameplay var ochså ganska mediokert. Främst quicktime events var ganska dåligt gjorda. Även mötena med lycans var riktigt trista. Var typ samma hela tiden man stötte på dem. Springer och gömmer sig sen dyker dem bara upp och man ska skjuta dem och sen en kniv när dem är nere. Kort var det ochså.

För 169 kr ändå helt ok och värt en genomspelning enligt mitt tycke men inte mer än så. Nu har ju studion som gjorde spelet lagts ner så vet inte om det blir något mer men tycker ändå det finns stor potential att följa upp och utveckla detta till något riktigt bra. Får se om sony kan sätta någon annan mer erfaren studio på ett sådant projekt.

Ger det 6/10
Citera
2020-01-20, 17:43
  #86
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kom över rykten som pekade på att det minsann ska komma en uppföljare. Via gamereactor.

https://www.gamereactor.se/nyheter/8...r+1886+pa+vag/


Ska isåfall inte vara sony exklusivt längre utan även komma till nya xbox. Såklart bara rykten men hoppas det är sant. Tror the order fick oförtjänt mycket skit just för att det var så upphypat. Det var absolut ett bra spel, men nådde bara inte upp till dem höjderna folk hoppades på. Tycker det finns bra med potential för en uppföljare också. Utveckling av storyn. Bättre karaktärer. Lite mer variation i gameplay. Då kan det nå upp till det folk hoppades på första gången.
Citera
2020-01-20, 22:27
  #87
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kom över rykten som pekade på att det minsann ska komma en uppföljare. Via gamereactor.

https://www.gamereactor.se/nyheter/8...r+1886+pa+vag/


Ska isåfall inte vara sony exklusivt längre utan även komma till nya xbox. Såklart bara rykten men hoppas det är sant. Tror the order fick oförtjänt mycket skit just för att det var så upphypat. Det var absolut ett bra spel, men nådde bara inte upp till dem höjderna folk hoppades på. Tycker det finns bra med potential för en uppföljare också. Utveckling av storyn. Bättre karaktärer. Lite mer variation i gameplay. Då kan det nå upp till det folk hoppades på första gången.


Jag tillhör de som faktiskt gillade The Order 1886, så en uppföljare är något jag absolut skulle vilja se. Särskilt som historien i spelet ju inte fått något riktigt tillfredsställande slut.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback