Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-18, 12:14
  #1
Medlem
Vad är egentligen tjusningen med Indien? Vad är det som gör att man väljer att resa och backpacka där?
Citera
2014-08-18, 12:59
  #2
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Det är väl olika anledningar men en kan ju vara att det är billigt där, dvs man får mycket för pengarna.
Det är billigt att bo där, billigt med mat och billigt att hyra tex mc.
Det finns kultur, religion, stränder och värme mm.
Man kan bada, sola och dra runt och bara gotta sig.
mvh
Citera
2014-08-18, 13:03
  #3
Medlem
Shepard25s avatar
Indien brukar väl ofta vara landet folk älskar eller hatar. Många som väljer att backpacka där är väl folk som redan gjort ett par resor och vill ha en "utmaning" och stor kulturell krock.
Citera
2014-08-18, 13:21
  #4
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Indien brukar väl ofta vara landet folk älskar eller hatar. Många som väljer att backpacka där är väl folk som redan gjort ett par resor och vill ha en "utmaning" och stor kulturell krock.

ja så är det nog för många, men för mig var det inte så.
Indien och Goa var min första backpackerresa faktiskt. Men jag är nöjd med den.
Jag gillade det. Var dock flera år sedan nu men jag var mestadels i Goa men även i andra ställen.
Citera
2014-08-18, 14:27
  #5
Medlem
Okej, tack för svar!

Funderar lite på att åka ensam till Indien 2 månader slutet på Oktober till slutet på december.
Är en relativt resvan grabb i 20års åldern. Gillar äventyr, dyka, simma, äta god mat, vandra, träffa folk att hänga med.
Tror ni Indien skulle vara något för mig?
Citera
2014-08-18, 15:41
  #6
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIN0CCHI0
Okej, tack för svar!

Funderar lite på att åka ensam till Indien 2 månader slutet på Oktober till slutet på december.
Är en relativt resvan grabb i 20års åldern. Gillar äventyr, dyka, simma, äta god mat, vandra, träffa folk att hänga med.
Tror ni Indien skulle vara något för mig?

Jag tillhör medelklassen och jag gillade det. Jag var där när jag var 22 år.
Man måste dock ansöka och få visum Innan man åker. Det kan man tex få i Sthlm. Eller via konsulat i andra städer, man skickar sitt pass bara och får en stämpel, kostar några hundra kr.

Sedan är det bara att åka, gärna vaccinera sig innan med.

Jag hyrde en mc, utan mc kort, en glidare, drog runt med en karta bara och utforskade. Jag träffade folk som jag hängde med och reste runt med, svenskar.
Palolem i södra Goa var favoritstället !
Schyssta fester, psytrance musik*
Citera
2014-08-18, 17:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Man måste dock ansöka och få visum Innan man åker. Det kan man tex få i Sthlm. Eller via konsulat i andra städer, man skickar sitt pass bara och får en stämpel, kostar några hundra kr.



Ganska många år sen man kunde bara poppa in på ambassaden och få ett visum. Samma process i alla länder nu : fyll i ansökan online hos det bolag som sköter hanteringen , skicka sedan in pass och passfoto, kvitto på betalningen .... vänta.
Citera
2014-08-20, 14:22
  #8
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vistet
Ganska många år sen man kunde bara poppa in på ambassaden och få ett visum. Samma process i alla länder nu : fyll i ansökan online hos det bolag som sköter hanteringen , skicka sedan in pass och passfoto, kvitto på betalningen .... vänta.

Ja det tog ett par dagar för mig via ett konsulat som gjorde det åt mig.
Men hittar man billiga biljetter till Indien så bör man åka om man kan.
Jag gav 2000 kr för en t/r flygstol en gång tex :P
Citera
2014-08-20, 20:02
  #9
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIN0CCHI0
Vad är egentligen tjusningen med Indien? Vad är det som gör att man väljer att resa och backpacka där?


Vill inte låta dryg på nåt sätt men det är omöjligt att förklara så mitt korta svar måste bli.
Åk dit och upplev landet, antingen kommer du älska det heller hata det. Det är unikt på alla vis.

"Why like this" som Israelerna säger.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2428973

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback