Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-21, 05:15
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konjac
Fel. Du måste räkna om avtalet till % för en bättre jämförelse.
Om vi antar att var femte är i Sverige är invandrare så kommer alltså en person hem till din familj på 4 individer och frågar om hjälp.

Svarar du nej är du rätt elak och förmodligen jävligt fattig om du inte kan avvara lite käk och en madrass.

Bra att du gjorde den parallellen. Låt oss spinna vidare på den en bit:

Nu består ju vår invandring av ungefär 90% sociala turister som egentligen har det helt ok i sitt land jämfört med medmänniskorna där, men som vill till västvärlden. Om vi utnyttjar parallellen ovan är det väl ungefär som om en granne till dig knackade på dörren och bad om att få bo hos dig istället för att du har ismaskin och pool, medans han saknar det hemma. Han frågar om det är okej att han bor hos er för gott framöver.

Så sluta spela "god" nu, din vänstertomte: Visst fan skulle de flesta människor tillfälligt avvara en säng vid akuta situationer, jag skulle det själv, men försök inte slå i oss att du skulle acceptera en permanent vuxen gäst i ditt hus som i åratal bara bor och äter med er, men som inte lyfter ett finger för att hjälpa till i huset.
Citera
2014-08-21, 09:23
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Nej, var inte rädd, det är många invandrare som stöttar SD pga att dom anser att mängden invandring har gått för långt. Det finns inte jobb, bostäder, kommuner står lamslagna för dom kan ej ta emot mer människor. Vad SD vill är att ta emot en del människor som är i "verkligt" behov av skydd samt att istället hjälpa i de länder det behövs. Läkemedel, vägar, mat mm.
Vår krona hjälper så otroligt många fler i deras land än vad den gör här. Vi har/kan ej ta emot världens ALLA krigshärjade områden och vad grundar sig dessa på, jo religion. SD är ett missnöjesparti en röst på dom innebär att du visar att dagens politiker är fel ute. SD kan bli en vågmästarskål. Dom har dessutom mkt bra åsikter vad gäller äldreomsorg, sjukvård och skola. Läs gärna på. Det du tror att SD skulle sända åter de människor som bor här redan är rena galemattias, ngn försöker skrämma dig, precis som så väldigt många tror- att en röst på SD = rasism, jag är inte rasist jag anser att tar vi in människor så måste vi också kunna hjälpa dom till jobb, bostad, arbete. Det kan vi inte. Det är lågkonjuktur, vi har inte ens bostäder till våra egna, mängder av invandrare bor i läger år ut och in, mår psykiskt dåligt, lär sig aldrig vårt språk, lever i psykisk misär och istället så långt ifrån det dom är vana vid, splittrade, dom tror dom blir lyckliga här men dom var till trots krig och fattigdom lyckligare före, för dom hade sina nära och kära nära sig och det är nog det viktigaste vi har här i livet. Hjälp på plats med infrastruktur, mat, medicin, återuppbyggnad.


Så jävla sant. Jag kan bara se på min egen familj. Vår tid i Sverige har varit och är katastrof. Ingen av oss mår bra i Sverige. Det var ett stort misstag att vi kom hit. Men nu är vi redan här så det gäller att göra det bästa av situationen. Men jag är tvärsäker på att om vi hade stannat kvar i vårat hemland så hade vi varit lyckligare. I Sverige finns ingen framtid för oss förutom att leva i utanförskap och vara en börda för det svenska samhället rent ekonomiskt.
Citera
2014-09-04, 00:24
  #147
Medlem
Katten30s avatar
Min svärmor berättade häromdagen för sin dotter att hon kommer att rösta på SD. Dottern förfasade sig, men,det kan du väl inte göra!!?
- Det gjorde jag förra valet också! (Svärmor fyller i år 91)
__________________
Senast redigerad av Katten30 2014-09-04 kl. 00:35. Anledning: Felstavning
Citera
2014-09-04, 07:18
  #148
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sizematterss
Vad tycker ni? Kan jag som kristen invandrare, eller alla invandrare förutom muslimer, lita på SD överhuvudtaget? Jag följer jättegärna Sveriges traditioner och sjunger Sveriges nationalsång men jag vill inte vara den som röstar på ett parti som egentligen vill slänga ut oss ALLA.

Skulle ett socialkonservativt parti vilja åstadkomma lika snabba (eller snabbare) demografiska förändringar, som regeringen har gjort de senaste mandatperioderna? Knappast.
Citera
2014-09-04, 16:45
  #149
Medlem
De invandrare som är rädda för SD är de som inte har rent mjöl i påsen. De som trivs i rollen som halvkriminella, som offer för rasism etc. De som sköter sig och jobbar och pluggar och är som vem som helst har ju inget att bekymra sig över, och det är ju även de som röstar på sd.
Citera
2014-09-04, 16:53
  #150
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Min svärmor berättade häromdagen för sin dotter att hon kommer att rösta på SD. Dottern förfasade sig, men,det kan du väl inte göra!!?
- Det gjorde jag förra valet också! (Svärmor fyller i år 91)


Inte alls ovanligt. Ju äldre man är större förändringar av Sverige har man fått uppleva.

För unga tjejer är det normalt med svartskalla som trakasserar dem i skolan och skriker jävla svenne hora. Det kanske skulle kännas konstigt om de slapp det otyget.
Citera
2014-09-04, 21:59
  #151
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Jag som andra generationens invandrare röster iallafall på SD
Citera
2014-09-18, 23:37
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Medlemmarna styr partiet. En majoritet av SDs medlemmar gick med efter 2011. Dvs efter nolltoleransen mot rasism. Finns ingen anledning för dessa medlemmar att gå med så sent ifall det "döljer" rasistiska åsikter.

Du kan lita på SD.


Jo. Men man får inte glömma att SD är toppstyrt av Jimmie och de andra som tog över partiet 2005.

Man skulle bjuda in honom till ett tv-program och köra ett lögndetektortest på honom så får vi veta. (Lite katastrof iof om han klarar provet och sedan visar sig vara galen.)
__________________
Senast redigerad av Galaxie99 2014-09-18 kl. 23:43.
Citera
2014-09-18, 23:49
  #153
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sizematterss
Det kanske är här jag drar hela min livshistoria om hur jag växte upp eller en massa annan skit, men det vet jag att ni inte har lust att läsa.

Jag undrar helt enkelt om ett parti som SD går att lita på? Jag kan rätt så mycket om deras politik och samma gäller andra partier. Det som attraherar mig mest är just SD's politik.

På senaste tiden har jag blivit mindre och mindre försiktig om min åsikt utan har faktiskt varit rätt så öppen och försökt diskutera det med andra. Blivit väldigt förvånad på sistone då jag inte blivit bemött av det vanliga "Är du en jävla rasist eller?!", utan har hamnat i rätt så många debatter om just SD.

Det vanligaste argumentet jag hör är "Lita inte på dem, de säger en massa bra saker nu men de hatar oss invandrare lika, de kan inte skilja på oss kristna och muslimer".

Tror ni det stämmer? Jag som kristen invandrare vill helhjärtat tro på att det SD säger öppet, är deras riktiga politik. Att de inte slänger ut oss alla om SD någonsin vinner ett val. Nu vet jag inte hur svårt det kanske skulle vara för dem, men vill inte ta någon risk.

Vad tycker ni? Kan jag som kristen invandrare, eller alla invandrare förutom muslimer, lita på SD överhuvudtaget? Jag följer jättegärna Sveriges traditioner och sjunger Sveriges nationalsång men jag vill inte vara den som röstar på ett parti som egentligen vill slänga ut oss ALLA.

Nu bör det dock tilläggas att jag inte är en första generationens invandrare, utan andra. Jag är född här och är fan i mig stolt över det.

Du kan lita på att majoriteten av svenska befolkningen inte är rasister och kommer aldrig tolerera förföljelse pga nåt som inbillade och meningslösa raser.

Däremot håller en rasistisk minoritet på att skapas med hjälp av media och politiker.
Citera
2015-05-09, 00:06
  #154
Avstängd
Hagsers avatar
Så vill jag gå med i Sverigedemokraternas partiförbund trots att jag är invandrare och har latinsk och sovjetiskt ursprung, fast jag är svenskt medborgare, jag är emot all typ av mänsklig korruption som råder i detta värld, är för demokrati och emot all typ av auktoritär/förtryckande diktatur som råder i detta värld, jag vill att Sverige ska bli en bättre plats för svenskar och invandrare som blir svenskar. Nå vad säger ni? Har försökt med sökmotorn men hittar inte någon med invandrar bakgrund som vill gå med i Sverigedemokraternas parti, så därför startade jag tråden, Själv röstade jag jag sverigedemokraternas politiska parti, men en sak ska jag berätta för er: jag är absolut inte rasist och fördömer all typ av misshandel i människan.... Ja det är jag på bilden/avatarn.
Citera
2015-05-09, 10:07
  #155
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sizematterss

Har Sverigedemokraternas arkebuseringspatrull hittat dig och haft ihjäl dig än?
Citera
2015-05-09, 19:51
  #156
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Så vill jag gå med i Sverigedemokraternas partiförbund trots att jag är invandrare och har latinsk och sovjetiskt ursprung, fast jag är svenskt medborgare, jag är emot all typ av mänsklig korruption som råder i detta värld, är för demokrati och emot all typ av auktoritär/förtryckande diktatur som råder i detta värld, jag vill att Sverige ska bli en bättre plats för svenskar och invandrare som blir svenskar. Nå vad säger ni? Har försökt med sökmotorn men hittar inte någon med invandrar bakgrund som vill gå med i Sverigedemokraternas parti, så därför startade jag tråden, Själv röstade jag jag sverigedemokraternas politiska parti, men en sak ska jag berätta för er: jag är absolut inte rasist och fördömer all typ av misshandel i människan.... Ja det är jag på bilden/avatarn.
Du kan lugnt gå med.

Angående SD:are med invandrarbakgrund så har du ju exempelvis Emil Sanchez, som kom till Sverige från Kuba. Han är Sverigedemokratisk politiker i SD Sjuhärad tror jag det är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback