• 4
  • 5
2014-09-04, 22:11
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Stolta NATO-fober! Rösta på FrD!
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...eae3af1d99a10d

Av Anders Persson:
"Jimmie Åkesson har aldrig haft ett jobb, aldrig haft en anställning, aldrig försörjt sig själv. Han har ingen erfarenhet av arbetslivet. Han har gått i skola och sen blivit försörjd av medlemsavgifter och bidrag från staten.
Inte konstigt att han inte förstår sig på något."

Hur väl stämmer detta uttalande med verkligheten?
Reza vill ha en debatt med Jimmie Åkesson! Skulle faktiskt vara intressant att se/ höra.
Vem skulle bli mest överkörd? (Jag tror dock vi alla vet svaret!)

Någon som sett eller hört FrD ute och valpropagera i verkliga livet?
Nog för att detta inte är en diskussion om NATO:s krigföring eller huruvida dess insatser varit positiva eller ej, men hur tror du att dessa människor skulle haft det om det inte vore för att västerlänningar med sunda värderingar gått in i dessa länder styrda av islamistiska terrorister som förespråkar folkmord och medeltidsvärderingar?

Vilken skillnad skulle FrD kunna göra? Ponera att de i ett fantasiland där de får majoritet väljer att säga upp allt samarbete med NATO. Hur tjänar Sverige något på det? Hur tjänar människor i krigsdrabbade länder på det?

Självklart skulle Jimmie köra över den här hittepå-politikern Reza. Jimmie är en erkänt väldigt skicklig politiker (även jämfört med andra partiledare) som sysslat med detta sedan tonåren och gjort SD till Sveriges tredje/fjärde största parti. Vad har Reza åstadkommit? Kan han överhuvudtaget diskutera sakligt på svenska med alla politiska termer som lär användas?

Nu vill jag avsluta med en fråga till dig; Varför svarar du bara på de inlägg i den här tråden som passar? Borde du inte bemöta de kritiska argument/hån som dyker upp här för att hjälpa FrD när du så uppenbart är en fredsdemokrat själv?
Citera
2014-09-04, 22:53
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Nog för att detta inte är en diskussion om NATO:s krigföring eller huruvida dess insatser varit positiva eller ej, men hur tror du att dessa människor skulle haft det om det inte vore för att västerlänningar med sunda värderingar gått in i dessa länder styrda av islamistiska terrorister som förespråkar folkmord och medeltidsvärderingar?

Vilken skillnad skulle FrD kunna göra? Ponera att de i ett fantasiland där de får majoritet väljer att säga upp allt samarbete med NATO. Hur tjänar Sverige något på det? Hur tjänar människor i krigsdrabbade länder på det?

Självklart skulle Jimmie köra över den här hittepå-politikern Reza. Jimmie är en erkänt väldigt skicklig politiker (även jämfört med andra partiledare) som sysslat med detta sedan tonåren och gjort SD till Sveriges tredje/fjärde största parti. Vad har Reza åstadkommit? Kan han överhuvudtaget diskutera sakligt på svenska med alla politiska termer som lär användas?

Nu vill jag avsluta med en fråga till dig; Varför svarar du bara på de inlägg i den här tråden som passar? Borde du inte bemöta de kritiska argument/hån som dyker upp här för att hjälpa FrD när du så uppenbart är en fredsdemokrat själv?

Angående NATO så tycker jag att det är bra att Sverige har ett samarbete med dem. NATO:s insatser kan diskuteras långt och mycket men även om syftena var goda så blev inte resultaten alltid så bra.

FrD skulle aldrig kunna påverka i den utsträckning de önskar kunna. Sverige skulle inte tjäna något på det, vi skulle förlora samarbetspartners som skulle kunna vara viktiga i framtiden. Enligt FrD är vapen och krig grunden till allt ont i världen därav deras inställning.

Jag svarar på inläggen där man frågar eller försöker föra diskussionen framåt, varför ska jag svara på konstateranden som de flesta av oss automatiskt tänker på?
Om du tror att jag är fredsdemokrat så har du fått det om bakfoten. Jag försöker hålla en objektiv ställning och följer partiet i valrörelsen för att det kan vara intressant att följa utvecklingen och för att informera människor om att det finns andra alternativ att rösta på än dem som redan finns i riksdagen.
Citera
2014-09-10, 13:14
Medlem
Zasse2s avatar
Läste nu att Reza och FrD har haft torgmöten i Angered, Ale, Kungälv och Partille.
Någon som var där och såg spektaklet med egna ögon?
Hur verkade mottagandet?
Citera
2014-09-15, 15:19
Bannlyst
Nu har FD fått en röst! Inte från Malmö dock så det känns ju lite långt till önskeresultatet.
Men visst, mycket kvar att räkna så de får säkert ett par till.
Citera
2014-09-19, 17:13
Medlem
Zasse2s avatar
Nu när riksdagsrösterna är räknade har FrD lyckats få hisnande 56 röster i riksdagsvalet!
I Partille kommun ligger man för närvarande (16 av 20 distrikt räknade) på 66 röster (0,33%).
Citera
2014-09-19, 20:46
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Nu när riksdagsrösterna är räknade har FrD lyckats få hisnande 56 röster i riksdagsvalet!
I Partille kommun ligger man för närvarande (16 av 20 distrikt räknade) på 66 röster (0,33%).
Hur blev det med de där 14,8 procenten i Malmö stad?
Citera
2014-09-19, 22:35
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Hur blev det med de där 14,8 procenten i Malmö stad?

Hehe, skulle bli förvånad om de ens får en tiondels procent. Dock så har vi inga resultat från Malmö kommunval ännu. Vet heller inte om dem haft någon aktivitet i Malmö överhuvudtaget.

Skulle vara intressant att se hur den undersökningen gjordes. "Skulle du vilja rösta på FrD, ett parti som står för fred och kärlek och motsätter sig att människor behandlas olika?" Dem flesta tycker nog att det låter bra iallafall.
Citera
2014-09-21, 16:34
Medlem
Lasse89s avatar
Detta skrev Reza till medlemmarna: "... Socialdemokraternas smutsiga gärning att kontakta FD:s medlemmar samt de som sympatisera med oss och att Att kalla oss ETT MODERAT PROJEKT!!!
Jag vet att det är många med mig som hoppats på ett betydligt bättre resultat för oss. Det var rätt att göra det, för Fredsdemokraterna har potential att vara mycket större än såhär"...
Citera
2014-09-27, 14:47
Medlem
Zasse2s avatar
Nu när den slutgiltiga röstningen är färdig landade FrD på följande resultat:

Riksdag: 56 st
Västra götalands landsting: 6 st
Partille kommun: 71 st
Göteborg kommun: 2 st

Nu till det spännande, i Malmö visade deras undersökning en potential på 14,8%.

Skåne landsting: 0
Malmö kommun: Ännu en stor extra rund Nolla (0)

Tydligt är alltså att FrD landade långt från önskat resultat. Bättre lycka nästa val.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in