Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-17, 12:16
  #1
Avstängd
boontings avatar
Hand nr 1. AAxx spelar väldigt bra mot en motståndare men jag hade iaf en suit men räcker det för att spela om hela stacken mot 2 pers? Händer det ofta att triss-outsen e borta? Vad är min equity?

Hand nr 1. Jag kände på mig redan på flop att han träffade set i damer men jag är sån fisk och tänkte att flushdraget fick vara min reserv, när och hur foldar ni set?

hand nr3. Jag är medveten om att jag gör fel på pre-flop och på rivern, det var lite av en gråtsyn men jag kunde inte sätta honom på AAxx p.g.a pre-flop play, trodde han värdebetta 2par och fick tanka en stund.


Hand nr4. Jag får en sexig hand och ville ha en stor pot när jag träffa på floppen, var det rätt gjort av mig? En av tankarna var att jag polariserade min range.

Förövrigt första rundan jag plussat, det har kostat mig mycket att lära mig plo =p (jag läser inte så mkt strategier eller gör det öht. brukar lära mig mest efter erfarenhet som att t.ex. inte öppna alla double suited kort från utg1 o 2)
__________________
Senast redigerad av boonting 2014-08-17 kl. 12:26.
Citera
2014-08-17, 21:26
  #2
Medlem
Catapillas avatar
Jag har spelat en hel del PLO men jag har aldrig spelat så högt som du gör så ha det i åtanke när du läser mina posts


Hand #1

Det är aldrig dåligt spelat att få in degen pre med AA

e: ok det finns vissa extremfall där degen riskerar att åka in multiway och du har ett ENORMT sample på en villain och vet att han MÅSTE ha AA VARJE GÅNG kan jag tänka mig att folda men 99.999999% av gångerna i denna spotten så är det bara att skicka in.

Hand #3

du slår bara en bluff så du kan inte raisa river, det enda du kan raisa med på river är K5+, efter att du blir reraisad har du lättaste folden någonsin.

tldr: bedrövlig raise bedrövlig syn

Hand #4 är WP, med topppar och wrap har du bra equity mot allting, även nötterna.

in med degen, fold equity gör spelet profitabelt.

e: Om bordet INTE är regnbågsfärgat dock måste du ta det lugnare, du ligger risigt till mot många one pair + flushdraw händer samt wrap + fd
__________________
Senast redigerad av Catapilla 2014-08-17 kl. 21:36.
Citera
2014-08-20, 16:36
  #3
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
e: Om bordet INTE är regnbågsfärgat dock måste du ta det lugnare, du ligger risigt till mot många one pair + flushdraw händer samt wrap + fd
De där måste jag tänka på oftare! Har floppat nötstege många gånger och fått in degen mot just par+flush (och sen kommer "rivern") så man kanske borde betta och sedan ta villains check-raise på allvar o låta honom se turn genom att endast syna innan man jammar in allt. Men wrap + regnbåge = bra
__________________
Senast redigerad av boonting 2014-08-20 kl. 16:51.
Citera
2014-08-21, 11:46
  #4
Medlem
Catapillas avatar
Får du in degen med floppade nötterna mot pair + fd så är det fint som snus, wraps på 2 flushbräda däremot är mer problematiskt eftersom man drar tunt väldigt ofta.

Vid djupa stackar måste man vara försiktig med floppad nötstege på 2flushbräda pga risken att bli freerollad av nötstege + fd samt ligga bakom set + fd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback