Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 20:03
  #8653
Medlem
Vid exakt 13:46 idag tändes stubintråden.

Tror att inkommande vecka blir den sista "vanliga" på länge. Bör vara veckan efter som "skiten träffar fläkten", börjar väl med ett telefonsamtal med några frågor antar jag.., och sedan vet jag inte så mycket.

Antar att själva notan till mig, kommer att ges ca i november.

Skulle annars vara gott att få sova en smula bättre, har ju en skitsömn igen vilket gör att man blir ännu sämre. Fick nog ett recept på sovtabletter i Juli, tror det är dags att jag hämtar ut de. Förutom att skaffa en jurist så värderar jag att ta kontakt med min läkare som sjukskrev mig i Juli (är tillbaka på jobb nu), för en psykiatri-timme (han tog upp det förslaget). Inte för att det gör någon skillnad för mig att prata (det är ju pengar som kommer att fattas), men vad tusan då..

Ja, jag inte..

Ta hand om er alla, som sliter där ute !
__________________
Senast redigerad av Garnedat 2018-08-17 kl. 20:09.
2018-08-17, 20:03
  #8654
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det har bara gått några dagar.

Jag tänker i svart samtidigt så var det en person jag accepterade som han var. Jag känner mig riktigt över det pga olika saker. Stor åldersskillnad, oseriös relation. Sedan behöver jag bekräftelse vilket han inte gett och därmed finns det ingen sexuell gnista mellan oss. Men sex är inte allt och då saknar jag människan en del. Jag vet att jag lider av separationsångest och att den spökar. Jag är dock en vuxen kvinna och inte en småflicka. Jag behöver en man snarare, någon som bekräftar och uppmärksammar en. Inte någon som springer från mig till sin tjejkompis för att trösta över annan kille. Så gör man bara om man vill innanför trosorna på någon annan. Skabbigt. Jag vet inte, men jag var tvungen att bryta. Jag har värdighet. Så jävla uppenbart att han ville leka standin för att tjejen istället skulle vara med honom och inte sin egen kille, och fräsa i åt mig innan att jag ska skynda mig för att vi ska köpa dagen efter piller. Snorunge. Men det finns någon som genomgått klimakteriet han kanske hittar på krogen ikväll.

Ja du hör hur jag pendlar. Hade han velat ha mig glad, hade han ansträngt sig för mitt humör. Det gjorde han inte. Jag hade sagt kvällen innan att jag aldrig kämpar för någon kille och aldrig konkurrerar med någon. Han är ett jävla skämt till svar.

Men jag har köpt linser, nya sängkläder och beställt is osv. Ska göra mig snygg och leta efter en normal man.

Aaaa, då är förvirringen stor i din hjärna som jobbar på högvarv med att analysera.

Respekt är nr 1. Det verkar du inte ha fått.
2018-08-17, 20:10
  #8655
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnedat
Vid exakt 13:46 idag tändes stubintråden.

Tror att inkommande vecka blir den sista "vanliga" på länge. Bör vara veckan efter som "skiten träffar fläkten", börjar väl med ett telefonsamtal med några frågor antar jag.., och sedan vet jag inte så mycket.

Antar att själva notan till mig, kommer att ges ca i november.

Skulle annars vara gott att få sova en smula bättre, har ju en skitsömn sömn igen vilket gör att man blir ännu sämre. Fick nog ett recept på sovtabletter i Juli, tror det är dags att jag hämtar ut de. Förutom att skaffa en jurist så värderar jag att ta kontakt med min läkare som sjukskrev mig i Juli (är tillbaka på jobb nu), för en psykiatri-timme (han tog upp det förslaget). Inte för att det gör någon skillnad för mig att prata (det är ju pengar som kommer att fattas), men vad tusan då..

Ja, jag inte..

Ta hand om er alla, som sliter där ute !

Åh, vad tråkigt att det smällde. Är det först i november du får veta hur stor notan blir eller vet du det redan nu? Blir kronofogden inblandad?

En psykiatritimme att prata av sig på låter väldigt bra. Ni män är dåliga på sånt. Ni tar till flaskan eller älgstudsaren istället. Jag har märkt att när jag formulerar min situation med ord inför andra, så blir det mer lätthanterligt och lättare att greppa även för mig själv.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-08-17 kl. 20:10. Anledning: Y
2018-08-17, 20:27
  #8656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Aaaa, då är förvirringen stor i din hjärna som jobbar på högvarv med att analysera.

Respekt är nr 1. Det verkar du inte ha fått.
Pendlat mycket o har landat i det hela. Skulle kunna be om ursäkt men jag tycker att det är dumt när allt kaosat. Har börjat få lust att be om förlåtelse när jag känner att det är mer mina känslor som styrt.

Det sista var riktigt kraftigt respektlöst särskilt då han försöker spela förstående killkompis när han kom in i mitt liv. Jag gick inte på den eftersom jag känner igen spelet o det har aldrig funkat på mig, sedan var det jag som längre fram la in stötarna. Jag vet vad jag vill o när jag inte vill. Förutom det sista upplever jag inte alls någon större respektlöshet utan snarare att han är otroligt omogen. Han ser inte det själv, men vi funkade för att jag är rätt livlig i min person mer än vuxet sofistikerad. De flesta omogna människor säger alltid att den yngre är mogen istället för att inse verkligheten att de själva inte är det, det är ok att vara omogen när man är ung.

Jag blir tveksam med det att be om ursäkt till killar om jag gått över gränsen då jag inte vill hänga på dem och är knappast tankeläsare. Mitt ventilerande släpper inte fram de bitar av öppenhet först gällande mitt eget mer problematiska i förhållande till killar och inte heller hans kring saker som jag har moderlig överseende med. Men jag är inte hans mamma och givetvis blir det en krock.

Det positiva är att jag kände att jag inte hade särskilt stora problem att bara släppa taget utan att grubbla, alltså att det var skönt att ha med någon som är så ung att man kan förvänta sig krogvändor o misstag än någon gammal skitstövel som inte vuxit upp. Att känna att någon behöver utrymme för att leva och att mina depressioner är något jag har ensam. Det var lättare med en yngre partner. En jämngammal som bara är uppe i sig är det något konstigt med.

Man tänker gärna annars att man behöver stöd. Nu sprack det iofs på att en för ung inte heller förstår när man ska prioritera den man haft sex med. Världen är ändå full av män och jag behöver inte nedvärdera mig till något som lägger prio på andra.

Men visst snurrar tankarna. Inte konstigt, vore kallt att bara radera o sluta bry sig omedelbart. Han var mycket trevlig att ha omkring sig och det var både mysigt som behagligt att bara vara sig själv. Nåväl, i en tramsigare upplaga och några portioner mindre kärlek. Men vi träffades bara kort ändå.
__________________
Senast redigerad av makullerad 2018-08-17 kl. 20:43.
2018-08-17, 20:36
  #8657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Åh, vad tråkigt att det smällde. Är det först i november du får veta hur stor notan blir eller vet du det redan nu? Blir kronofogden inblandad?

En psykiatritimme att prata av sig på låter väldigt bra. Ni män är dåliga på sånt. Ni tar till flaskan eller älgstudsaren istället. Jag har märkt att när jag formulerar min situation med ord inför andra, så blir det mer lätthanterligt och lättare att greppa även för mig själv.

Nej, det har inte smält ännu. Men jag var tvungen att sätta "fyr" på stubinen.., kunde inte låta den självantända.

Jag tror med betoningen just på det ordet "tror", att det är ca vid november som jag får notan på hur mycket det blir. Antar att det är en normal 14 dagars betalningsfrist.

Min förhoppning är en sak som kan göra skillnaden på "sink eller swim". Det finns en sak som kan dra ner på notan storleksmässigt, inte att den försvinner.., men får ner kostnaden till en acceptablare nivå. Där kan jag behöva juristen..

Där var dom där grejerna med de olika scenariona a), b), c) vad det slutar på pengamässigt. Om jag inte kan betala så blir det ju fogden, om jag accepterar skulden rakt av dvs. Och där kan jag ha en invändning på summan.., kanske..

Men det är ju jag som har "ryggen mot väggen", och hyggligt är det inte.., och svettigare kommer det att bli misstänker jag när det faktiskt "har smält".

Nu är det ju att vänta på själva "smällen".., bläää...
2018-08-17, 20:59
  #8658
Medlem
Begntts avatar
Vilken jävla skit. Allt paja, blev något säkerhets tjafs och nej jag är ingen jävla robot

funkade inte inget kommer gå inget går
2018-08-17, 21:32
  #8659
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Vilken jävla skit. Allt paja, blev något säkerhets tjafs och nej jag är ingen jävla robot

funkade inte inget kommer gå inget går


Misslyckas du kommer en ny bildserie upp. Till slut lyckas du.
2018-08-17, 21:36
  #8660
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnedat
Nej, det har inte smält ännu. Men jag var tvungen att sätta "fyr" på stubinen.., kunde inte låta den självantända.

Jag tror med betoningen just på det ordet "tror", att det är ca vid november som jag får notan på hur mycket det blir. Antar att det är en normal 14 dagars betalningsfrist.

Min förhoppning är en sak som kan göra skillnaden på "sink eller swim". Det finns en sak som kan dra ner på notan storleksmässigt, inte att den försvinner.., men får ner kostnaden till en acceptablare nivå. Där kan jag behöva juristen..

Där var dom där grejerna med de olika scenariona a), b), c) vad det slutar på pengamässigt. Om jag inte kan betala så blir det ju fogden, om jag accepterar skulden rakt av dvs. Och där kan jag ha en invändning på summan.., kanske..

Men det är ju jag som har "ryggen mot väggen", och hyggligt är det inte.., och svettigare kommer det att bli misstänker jag när det faktiskt "har smält".

Nu är det ju att vänta på själva "smällen".., bläää...

Ja, bra att ta någon slags kontroll över skeendet istället för att bli överkörd av eländet.

Jag håller tummarna för att det går att få ned summan något.

Jag har märkt en sak: den långa oron före kan många gånger ta mer kraft än smällen och försöken efteråt att kravla sig ur rasmassorna.
2018-08-17, 21:49
  #8661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, bra att ta någon slags kontroll över skeendet istället för att bli överkörd av eländet.

Jag håller tummarna för att det går att få ned summan något.

Jag har märkt en sak: den långa oron före kan många gånger ta mer kraft än smällen och försöken efteråt att kravla sig ur rasmassorna.

Det har du ju rätt i, men..(för vi är ca i samma ålder) och ni har säkert även (och andra i tråden kan och vill att ni svarar även) gått på motgångar i livet, mindre som större.

Frågan är : Själv syns jag att motgångarna har tärt på mig mera genom livet, desto äldre jag blivit. Dvs smällarna/motgångarna tar mera kraft, desto äldre jag blir.

Känner du eller andra i tråden igen sig ?

Sedan en sak till, det angående psykiatri-timme : Man sitter och pratar ur sig.., och vad ? Vad sker egentligen under en psykiatri-timme ?


Tack annars för kvällens "session".
__________________
Senast redigerad av Garnedat 2018-08-17 kl. 22:01.
2018-08-17, 22:07
  #8662
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnedat
Det har du ju rätt i, men..(för vi är ca i samma ålder) och ni har säkert även (och andra i tråden kan och vill att ni svarar även) gått på motgångar i livet, mindre som större.

Frågan är : Själv syns jag att motgångarna har tärt på mig mera genom livet, desto äldre jag blivit. Dvs smällarna/motgångarna tar mera kraft, desto äldre jag blir.

Känner du eller andra i tråden igen sig ?

Sedan en sak till, det angående psykiatri-timme : Man sitter och pratar ur sig.., och vad ? Vad sker egentligen under en psykiatri-timme ?

Jag är någonstans mellan 50-60.

För mig är det tvärtom. Jag tänker ”värre saker har jag varit med om” - underförstått: så även det här ska jag klara av. Men visst är det jobbigare rent praktiskt om det gäller byte av jobb, flytt och annat omvälvande som förändrar ens vardagliga liv. Jag är inte lika pigg och uthållig som förr. Men mentalt tar det mindre på mig.

Det är du som styr timmen. Ni pratar om det som plågar dig. Eller hur du tänkt klara av allt. Det kan vara skönt att göra det med någon du inte har bindningar till. Någon som inte blir nedtyngd av det du säger. Någon som du inte behöver umgås med sen.
2018-08-17, 22:10
  #8663
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Pendlat mycket o har landat i det hela. Skulle kunna be om ursäkt men jag tycker att det är dumt när allt kaosat. Har börjat få lust att be om förlåtelse när jag känner att det är mer mina känslor som styrt.

Det sista var riktigt kraftigt respektlöst särskilt då han försöker spela förstående killkompis när han kom in i mitt liv. Jag gick inte på den eftersom jag känner igen spelet o det har aldrig funkat på mig, sedan var det jag som längre fram la in stötarna. Jag vet vad jag vill o när jag inte vill. Förutom det sista upplever jag inte alls någon större respektlöshet utan snarare att han är otroligt omogen. Han ser inte det själv, men vi funkade för att jag är rätt livlig i min person mer än vuxet sofistikerad. De flesta omogna människor säger alltid att den yngre är mogen istället för att inse verkligheten att de själva inte är det, det är ok att vara omogen när man är ung.

Jag blir tveksam med det att be om ursäkt till killar om jag gått över gränsen då jag inte vill hänga på dem och är knappast tankeläsare. Mitt ventilerande släpper inte fram de bitar av öppenhet först gällande mitt eget mer problematiska i förhållande till killar och inte heller hans kring saker som jag har moderlig överseende med. Men jag är inte hans mamma och givetvis blir det en krock.

Det positiva är att jag kände att jag inte hade särskilt stora problem att bara släppa taget utan att grubbla, alltså att det var skönt att ha med någon som är så ung att man kan förvänta sig krogvändor o misstag än någon gammal skitstövel som inte vuxit upp. Att känna att någon behöver utrymme för att leva och att mina depressioner är något jag har ensam. Det var lättare med en yngre partner. En jämngammal som bara är uppe i sig är det något konstigt med.

Man tänker gärna annars att man behöver stöd. Nu sprack det iofs på att en för ung inte heller förstår när man ska prioritera den man haft sex med. Världen är ändå full av män och jag behöver inte nedvärdera mig till något som lägger prio på andra.

Men visst snurrar tankarna. Inte konstigt, vore kallt att bara radera o sluta bry sig omedelbart. Han var mycket trevlig att ha omkring sig och det var både mysigt som behagligt att bara vara sig själv. Nåväl, i en tramsigare upplaga och några portioner mindre kärlek. Men vi träffades bara kort ändå.

Ursäkt behöver man inte säga och ge. Det ingår i leken att man kan tappa kärleken eller vilja lämna den andre.

Ta det lugnt med att försöka hitta en ny. Låt huvudets snurra och surra klart först.
2018-08-18, 09:05
  #8664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ursäkt behöver man inte säga och ge. Det ingår i leken att man kan tappa kärleken eller vilja lämna den andre.

Ta det lugnt med att försöka hitta en ny. Låt huvudets snurra och surra klart först.
Ja du har helt rätt.

Äsch jag hoppar på någon sida nästa helg eller senare i veckan kanske. Jag låter tankarna gå, sedan går jag vidare. Relationer är man två om och när en inte är någon särskilt engagerad, stoppar inte personen mig från att ha kontakt med andra för att hitta någon bättre och som faktiskt kan erbjuda mig något.

Tack för att du tagit dig tid att komma med inputs, uppskattas

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback