Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-29, 07:47
  #3241
Medlem
flazbazs avatar
Vårgårda Bär
Vit portion, 20 st 1 grams tobakspåsar
Smak : Svag snus-smak, en touch av odefinierade bär, kanske blåbär och hallon. Lite svårbestämt tycker jag.
Kunde haft mer smak, både av snus och smaksättare. Håller länge utan att bli för rinnig.
Tillverkare: Nordic Snus (JTI) som även gör märket LD.
Pris 46 kr i mataffären.

Mitt betyg: 3,5/5 för vit portion.
Citera
2024-02-29, 18:21
  #3242
Medlem
Jag tänker ge tips lite olika snus som är bra de flesta är budgetvarianter men i vissa fall kan jag tycka ty dom där 8-10 kr är värda så kommer även ta med någon premiumsoet.


1.Knox Stark/Xtra stark Dessa 2 snussorter är kanske en av de bästa budgetsnusen. Smakar som en blandning av General Grov och ettan smakar länge tyvärr börjar Knoxdosrrna vara uppe i 39-42 kr portion och de tär lite väl mycket.

Verkar också vara många som kört Kapten där jag inte alls tyckte om debutant soxk bara prövat Lakrits och inte min typ av snus alls. Smakar rent av budget men jag tror att här finns en ersättare!!!!

LD Siignum dock finns inte den i samma smaker
Men gillar man originellt snus med tobaksmak så ska signum tydligen ha mer av det än vanlig LD.

För er som snusqt TNT och wire så kan jag meddela är TNT utgått och nu finns Wire som smakar typ red bull (men inte för mycket) även LOAD som är en starkare variant av kapten lakrits och sen POW som är mint varianten som ersättare till TNT får man antingen vända sig till G3 Extra strong eller g3 Steong som är en ny g3 variant.

Vårgårdasnuset =en sämre variant av Lundgrens knappt godkänt.

MEN!!!! Titta bort från swedish match åk till den lokala tobaksaffären och köp en dosa ODEN finns som original lös oxh portion samt White o h extreme (stark) för en original portion som är lik grov med lite generalkonferensen betalar du bara 32-35 styckedosa 4/5 mycket bra budgetsnus tyvärr kan den vara svår att hitta men något måste ju höras i dessa tider få swedish match fullständigt förstör snusmarknaden man tar bort sorter med tobakssmak och ersätter de med jag vet inte vad. Priserna är på tok för höga med tanke på vad dosorna innehåller har blivit så att jagbhellrw betalar en 10a extra än att söka efter budgetvarianter. Oden är värd cred.
Citera
2024-03-03, 08:58
  #3243
Medlem
Kanastras avatar
Kyssvänligt snus?

Hej tobaksvänner.
Jag har börjat snusa igen och även börjat dejta och skulle behöva ha tips på ett snus som är kyssvänligt.
Snusar nu knox extra stark portion och den har en klassisk distinkt tobakssmak och inte så trevlig att mötas av vid ev hångel..
Jag behöver bara få i mig nikotin under timmarna jag dejtar pga nikotinberoende och att det inte ger mig en rallarandedräkt.
Finns det nåt som ger en fräschare andedräkt? Nåt smaksatt, kanske?

Citera
2024-03-03, 10:12
  #3244
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Kyssvänligt snus?

Hej tobaksvänner.
Jag har börjat snusa igen och även börjat dejta och skulle behöva ha tips på ett snus som är kyssvänligt.
Snusar nu knox extra stark portion och den har en klassisk distinkt tobakssmak och inte så trevlig att mötas av vid ev hångel..
Jag behöver bara få i mig nikotin under timmarna jag dejtar pga nikotinberoende och att det inte ger mig en rallarandedräkt.
Finns det nåt som ger en fräschare andedräkt? Nåt smaksatt, kanske?



Ok. Så här ligger det till. Kvinnor vill dejta riktiga män. Könsrollerna är tillbaka efter en tid av HBTQIXYZÅÄÖ vindar. Fortsätt du att snusa knox extra stark portion. Jag skulle t o m nästan rekommendera att du hittar ett lössnus som är i motsvarande styrka. Bruden du dejtar eller killen, jag vet inte, kommer att betrakta dig som en klippa, en som är att lita på när det blåser. Jag har aldrig varit med om en kvinna som sagt att "nä, usch vad äckligt med snus". Någon har väl sagt det men de har därefter avfärdats i ett stycke.
Citera
2024-03-03, 15:08
  #3245
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Kyssvänligt snus?

Hej tobaksvänner.
Jag har börjat snusa igen och även börjat dejta och skulle behöva ha tips på ett snus som är kyssvänligt.
Snusar nu knox extra stark portion och den har en klassisk distinkt tobakssmak och inte så trevlig att mötas av vid ev hångel..
Jag behöver bara få i mig nikotin under timmarna jag dejtar pga nikotinberoende och att det inte ger mig en rallarandedräkt.
Finns det nåt som ger en fräschare andedräkt? Nåt smaksatt, kanske?

Ta nikotinpåsar om du inte vill ha snus (tobak). Kort och gott.
Citera
2024-03-05, 19:42
  #3246
Medlem
LFCYNWAs avatar
Produkt: Lundgrens Skåne Stark.
Finns som: White portion.
Smakar: Tobak med en svag hint av enbär som ger en fräsch känsla utan att det blir sötsliskigt så som andra snus med inslag av bär har en tendens att smaka.
Betyg: 4/5 mitt favorit snus för tillfället. Ett bra pris för ett snus som känns exklusivare än vad priset antyder. Perforerade påsar och ett smart designat lock bidrar till känslan av att detta inte är något budget snus. Jag skulle vilja påstå att det här defentivt är ett av de mer prisvärda snusen på marknaden.
Pris: En stock för 365kr hos Snusbolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
1.Knox Stark/Xtra stark Dessa 2 snussorter är kanske en av de bästa budgetsnusen. Smakar som en blandning av General Grov och ettan smakar länge tyvärr börjar Knoxdosrrna vara uppe i 39-42 kr portion och de tär lite väl mycket.

Var i helvete betalar du 39-42kr dosan för Knox, hos den lokala Turken? finns överallt på nätet för 33kr st.
Citera
2024-03-24, 18:49
  #3247
Medlem
Så Swedish Match bytte precis sina maskiner och recept på Kapten Extra Stark... Vilket gör att påsarna är mindre och snuset är sämre.

Några förslag på annat vanligt snus eller mint man kan köpa som är:
1. Liknande i prisbild i.e. billigt hah
2. Liknande i styrka
Citera
2024-04-13, 00:45
  #3248
Medlem
Produkt: Swedish match, veckans blandning: Whiskey Apelsin Rök

Finns som: Portion och lös. Endast på Swedish Match butikerna så vitt jag vet. Portion: svarta påsar (som General Onyx).

Smakar: Som namnet lyder. Överton av apelsiner, med röken och whiskeyn i bakgrunden. En behaglig känsla i hela käften: fräscht (apelsinen) och festligt (övriga smaker). Andra whiskey-snus som jag testat tycker jag varit överväldigande och brännande (Mackmyra t.ex.). Här har de balanserat det bra jämförelsevis.
En snus som smakar länge, utan att trötta. För mig, en perfekt blandning. Påminner om vissa mörka rom-sorter med citrus inslag. Dock känner jag att om man sparar i kylen något länge, så avtar det ganska rejält med apelsinen.

Betyg: 4,5/5. En snus som jag kan längta till när Swedish match-butikerna får fram det (sker med en viss intervall). Dyrt som satan, och kan som sagt bara köpas i Swedish Match-butikerna (vad jag vet). Kommer så pass sällan att jag köper den ändå om den finns och jag råkar befinnna mig i närheten av dessa butiker. Tycker att den kan sammanfattas som en avec efter en fin middag. Vet dock att detta är högst subjektivt, då mina kollegor inte är lika betuttade som jag över denna.

Pris: 79 kr/dosan för portion. Tror något dyrare för lös, men minns ej exakt pris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback