Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-08, 16:49
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Trakasserade SD-kvinna i hennes hem – nu har han fått jobb på SVT



https://www.friatider.se/trakasserad...tt-jobb-pa-svt

Ansågs detta som en merit, en så kallad fjäder i hatten, när han sökte jobb och fick anställning på SVT?
Måste inte regimmedia göra en bakgrundskontroll före dess propagandasoldater anställs?
Citera
2021-03-08, 20:20
  #350
Medlem
Rasande-Roses avatar
Kan vara ett fall av inrikes terrorism.
Citera
2021-03-08, 22:29
  #351
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Kan vara ett fall av inrikes terrorism.

Visst är det så. Hat och hot mot politiker är ett hot mot demokratin. Särskilt utsatta är kvinnliga politiker, som i detta fall.

Citat:
Gårdagens händelse föregicks av att under sent på onsdagskvällen terrorisera med telefonuppringningar, både på politikerns tjänstetelefon, hemtelefoner och även sambons telefon",

En sådan person skall hållas på armlängds avstånd från statliga anställningar och särskilt svt som skall värna det demokratiska och öppna samhället.
Hur rimmar detta med svt:s värdegrund?
Citera
2021-03-09, 05:00
  #352
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Visst är det så. Hat och hot mot politiker är ett hot mot demokratin. Särskilt utsatta är kvinnliga politiker, som i detta fall.



En sådan person skall hållas på armlängds avstånd från statliga anställningar och särskilt svt som skall värna det demokratiska och öppna samhället.
Hur rimmar detta med svt:s värdegrund?

Haha, nja, jag skämtade.
Men eftersom folk kategoriserar allt de inte gillar numera som inrikes terrorism, så tycker jag vi kan kalla det där för terrorism med.
Citera
2021-03-09, 05:12
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartfeldt
Arbetar Expo på det här sättet?
Tankar och reflektioner

Min tanke är att expo är cancer.
Jag anser att expo inte borde få några pengar då dom gör mer skada än nytta , letar rasism överallt och tjänar på det.
Expo är ALLT som är fel med yttrandefrihet.
Citera
2021-03-09, 07:43
  #354
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Min tanke är att expo är cancer.
Jag anser att expo inte borde få några pengar då dom gör mer skada än nytta , letar rasism överallt och tjänar på det.
Expo är ALLT som är fel med yttrandefrihet.

Nu senast är Expo med och dokumenterar även ledarna till demonstrationen mot Corona-restriktionerna. De är Stasi rent generellt.
Citera
2021-03-09, 08:59
  #355
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Trakasserade SD-kvinna i hennes hem – nu har han fått jobb på SVT



https://www.friatider.se/trakasserad...tt-jobb-pa-svt

Ansågs detta som en merit, en så kallad fjäder i hatten, när han sökte jobb och fick anställning på SVT?


Folkvalda politiker skall naturligtvis också kunna svara på frågor om offentliga uttalanden som de gjort?
Citera
2021-03-09, 10:11
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Folkvalda politiker skall naturligtvis också kunna svara på frågor om offentliga uttalanden som de gjort?

Självklart, men om man blir ombedd att lämna dörren så skall man göra det. Inte sätta foten mellan.
Citera
2021-03-09, 10:14
  #357
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Folkvalda politiker skall naturligtvis också kunna svara på frågor om offentliga uttalanden som de gjort?
Hemma i trädgården, med en maskerad kumpan?
Citera
2021-03-09, 10:31
  #358
Medlem
Ankdammsmans avatar
Självklart har man maskerad backup vid intervjuer. Det är praxis.

(Föreställ er att nån anställs på SVT efter att hen gjort hembesök tillsammans med högerextremist i balaklava.)
Citera
2021-03-09, 11:48
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nu senast är Expo med och dokumenterar även ledarna till demonstrationen mot Corona-restriktionerna. De är Stasi rent generellt.
Jämför SVT:s skildring av Corona-demonstrationen och BLM-demonstrationerna, skillnaden är som natt och dag trots samma covid-epidemi.

Inte alls samma svartmålning av BLM-demonstranterna som det var på Corona-demonstranterna.
Citera
2021-03-09, 16:47
  #360
Medlem
bl-gr-ns avatar
Kan vi hoppas att det "opolitiska" SVT nu kommer att anställa journalister från alternativmedia som Fria Tider, Nyheter Idag och Samnytt också?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback