2014-08-15, 13:46
Medlem
Hejsan svejsan alle sammans.
Här har ni ett datorgeni som lyckats få bluethooth att försvinna från datorn, fråga mig inte hur!
Datorn har krånglat sedan början, stängs av, är slö, hoppar fram å tibaka å e säkert full av miljoner virus, japp.

Men det är inte virusen vi ska prata om idag (eller ja, kanske har de nåt med saken att göra? )

Jag VET att jag har haft bluethooth på datan för jag har förut hört på musik via mina bluethooth högtalare från datan. Men ack en da efter att jag inte använt datan på nån månad och skulle sätta mina högtalare å dundra, så gick det inte längre

Altså, bluethooth inställningen finns inte ens kvar. Kan altså inte stoppa på hela saken i datorn ens.

GAAH nåt snille som har svar åt mig? Fattiglappar har ej råd att gå till nån data butik och är jobbigt att ha musiken från telefonen hela tiden, särksilt när de kommer folk till mig å festa ida
Citera
2014-08-15, 14:37
Medlem
CrilleKexs avatar
Har du provat att återställa datorn till en punkt innan blåtanden försvann?
Citera
2014-08-15, 15:12
Medlem
Är det en laptop med Windows 8.x?

När jag höll på att koppla en laptop med 8.1 till det trådlösa nätverket hemma såg jag att det fanns ett flygplansläge reglage som stängde av allt det trådlösa. Inkl bluetooth och ikonen nere vid klockan försvann också. Där hade även ikonen för det trådlösa nätverket ändrats till ett flygplan. Behövde bara trycka på flygplanet och flytta tillbaka reglaget.
Senast redigerad av panpo98 2014-08-15 kl. 15:17.
Citera
2014-08-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Är det en laptop med Windows 8.x?

När jag höll på att koppla en laptop med 8.1 till det trådlösa nätverket hemma såg jag att det fanns ett flygplansläge reglage som stängde av allt det trådlösa. Inkl bluetooth och ikonen nere vid klockan försvann också. Där hade även ikonen för det trådlösa nätverket ändrats till ett flygplan. Behövde bara trycka på flygplanet och flytta tillbaka reglaget.

Jepp windows 8, men borde inte nätet då också försvinna om man lägger flygplansläge? Förstod jag rätt altså så har jag inte flygplans läge på.
För jag menar, datan hittar inte ens nån "ikon" för bluetooth, altså finns det ingenstans jag ens kan trycka på det.

Och kan inte återställa den tills då det försvann, då jag inte har nån aning om HUR eller NÄR det har försvunnit.. Satte på datan å de bara var borta
Citera
2014-08-15, 15:54
Medlem
Känner mig såå stolt
Fick igång det, efter många om å men å p*rkele så hittade jag nån bluethooth ikon efter 500 mappar, som sa att det hade tagits ur funktion för att det inte funkade rätt. Men nu funkar de igen! ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in