Citat:
Ursprungligen postat av
RagGAnoF
Påtanke av ditt svar så lär du inte finna nån vettig tjej att spendera tid med så, visst lev ditt ensamma liv och "spara" pengar.
Annars kan man som vi ha delad ekonomi, där man betalar gemensama utgifter tillsammans. vilket gör att man halverar dessa. Och skiter det sig så tappar jag inget på det.
Samt att du seriöst tror att tjejer automatisk vill ha 2-3 barn och det inte går att bestämma är rent tragiskt, hur gammal är du?
skärp dig.
vem är det som ska skärpa sig egentligen här. att ha familj är ingen dans på rosor. Jag antar att du har en fin tjej just nu men om säg 20 år så kommer ni inte ens älska varandra längre, ni kommer endast hålla ihop för att ni har barn och vänner som tror att ni är ett perfekt par. allt fler skiljer sig senare i livet för just denna anledning. och ja de felsta tjejer vill ha barn någon gång i livet, fräst under den period då alla hennes vänner har skaffat barn eller är gravida eftersom hon annars bli utanför eller liknande pga att deras självförtroende oftast är i botten genom hela livet.
jag säger absolut inte att alla men många. varför skulle du inte tappa något om det skiter sig? är det ditt hus? det går lätt att dela på allt. Men det finns ju också hopp att du och din tjej kanske kan hålla ihop och verkligen älska varandra genom livet. själv fick jag vara med om våld, bråk och misshandlingar i hemmet men ingen visste om det.... utanför var min far den som alla gillade och smörade för. Efter att jag trott att jag gjort det rätta med en polisanmälan så blev det skiljsmässa och han drog med mer än hälften av den mark som min mor ägt och tog även ut över 100 000 kr från det bankkonto som dom tillsammans sparat ihop till mig.
det var väl dumt att döma ut din situatuion såhär på en gång men jag vill bara att du ska veta att allting inte är som det ser ut att vara men jag hoppas att om du och din tjej någonsin får barn så tar ni hand om dom väl...

så jag hoppas att du kanske förstår att familj inte är aktuellt för mig just nu i nuläget, det har inte bara med att spara pengar att göra trådnamnet var väl mest för att locka blickar... ha ett kul liv och må väl