Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-13, 17:39
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Släpper en "bomb": Jag har hört från källor på Migrationsverket att de vill öppna en flyktingförläggning på Österlen. Intressant nog bor där många "godhetsapostlar" som Gudrun Schyman. Skåne sägs slutta åt väster då östra delarna av Skåne är ganska folktomma och det händer inte så mycket där.

Hur tror ni boende på Österlen kommer reagera på det här? Är det bra att placera ut nya svenskar på Österlen?
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2014-08-13 kl. 17:41.
Citera
2014-08-13, 17:46
  #2
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Släpper en "bomb": Jag har hört från källor på Migrationsverket att de vill öppna en flyktingförläggning på Österlen. Intressant nog bor där många "godhetsapostlar" som Gudrun Schyman. Skåne sägs slutta åt väster då östra delarna av Skåne är ganska folktomma och det händer inte så mycket där.

Hur tror ni boende på Österlen kommer reagera på det här? Är det bra att placera ut nya svenskar på Österlen?

Väldigt bra! Nästan bara vitt folk där, så några tusen araber där hade bara varit kulturellt spännande.
Citera
2014-08-13, 17:47
  #3
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Släpper en "bomb": Jag har hört från källor på Migrationsverket att de vill öppna en flyktingförläggning på Österlen. Intressant nog bor där många "godhetsapostlar" som Gudrun Schyman. Skåne sägs slutta åt väster då östra delarna av Skåne är ganska folktomma och det händer inte så mycket där.

Hur tror ni boende på Österlen kommer reagera på det här? Är det bra att placera ut nya svenskar på Österlen?

Naturligtvis är det bra. Små sömniga och döende bruksorter ska inte vara ensamma om att få ta hela lasset. Ös på bara! Längtar till Reinfeldts område får sitt första boende.
Citera
2014-08-13, 17:50
  #4
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Släpper en "bomb": Jag har hört från källor på Migrationsverket att de vill öppna en flyktingförläggning på Österlen. Intressant nog bor där många "godhetsapostlar" som Gudrun Schyman. Skåne sägs slutta åt väster då östra delarna av Skåne är ganska folktomma och det händer inte så mycket där.

Hur tror ni boende på Österlen kommer reagera på det här? Är det bra att placera ut nya svenskar på Österlen?


Var har du varit de senaste åren? Det finns redan flyktingboende i ett antal byar utanför Simrishamn och så sent som förra månaden flyttade 200 asylsökande in i gamla sjukhuset mitt i Simrishamn. Trakterna kryllar av nyanlända.

Vad folk tycker? Det är ju kultureliten som hänger där och de är väl vänstervridna så de tycker väl att det är bra och exotiskt med kvinnor i hucklen och liknande.
Vad gäller lokalbefolkningen så fick sd 30% av rösterna i valkretsen Gärsnäs och 20% i Hammmenhög i EU-valet. 14% i Simrishamns kommun.
Gissar att de siffrorna kommer att vara högre i september.

Åhus strand, vilket väl också räknas som Österlen, ska också ta emot asylsökande, runt 200 stycken.
__________________
Senast redigerad av JumpingJack 2014-08-13 kl. 17:53.
Citera
2014-08-13, 17:55
  #5
Medlem
inSanitYys avatar
Det finns redan i Hammenhög, runt 80 flyktingar. När de kom så gav några familjer dem kläder, leksaker osv men en vecka efter gick dem med Iphone och det tyckte familjerna var konstigt ? haha .

Sen har Hammenhögs lilla ICA inte det lätt , mycket stölder och annat trams .
Citera
2014-08-13, 17:57
  #6
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inSanitYy
Det finns redan i Hammenhög, runt 80 flyktingar. När de kom så gav några familjer dem kläder, leksaker osv men en vecka efter gick dem med Iphone och det tyckte familjerna var konstigt ? haha .

Sen har Hammenhögs lilla ICA inte det lätt , mycket stölder och annat trams .

Bor det inte familjer i Borrby också?

Kommunhuset i Gärsäs är visst på tapeten att förvandlas till flyktingboende också, enligt Ystads Allehanda.
Citera
2014-08-13, 18:03
  #7
Medlem
inSanitYys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Bor det inte familjer i Borrby också?

Kommunhuset i Gärsäs är visst på tapeten att förvandlas till flyktingboende också, enligt Ystads Allehanda.

Jag har också hört det ja . Bor själv utanför Malmö så är inte jätte uppdaterad,men mina kusiner bor i Hammenhög och enligt dem börjar det komma fler och fler runt Österlen.
Citera
2014-08-13, 18:07
  #8
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inSanitYy
Jag har också hört det ja . Bor själv utanför Malmö så är inte jätte uppdaterad,men mina kusiner bor i Hammenhög och enligt dem börjar det komma fler och fler runt Österlen.

Förra året var Österlen helvitt när vi var där på semester. I år såg man hucklen och somalieflockar som irrade omkring överallt, både inne i Simrishamn och i Ystad och även i byarna utanför. Även på de enskilda stränderna. Helt annorlunda på bara ett år.
Citera
2014-08-13, 18:10
  #9
Avstängd
Migrationsverket ger sig på allt utom Stockholms innerstad som inte behöver ta emot en enda arab eller afrikan. - Stränga politiska order. Alla politiker vet att det vore politiskt självmord om de skulle bussa in arab-barn till södermalmskolan tex.

Jag väntar ivrigt på någon kommunalpolitiker som rakryggat sätter "flyktingar" på bussar till innerstan.
Citera
2014-08-13, 18:23
  #10
Medlem
inSanitYys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Förra året var Österlen helvitt när vi var där på semester. I år såg man hucklen och somalieflockar som irrade omkring överallt, både inne i Simrishamn och i Ystad och även i byarna utanför. Även på de enskilda stränderna. Helt annorlunda på bara ett år.


Ja, det har blivit väldigt mörkt där . Enligt en bekant så flyttar många in till Malmö eller någon större stad när de fått uppehållstillstånd. Eftersom där inte bor så många i små hålorna så blir det extremt märkbart.
Citera
2014-08-13, 18:24
  #11
Medlem
Helst direkt granne med Spyman! Ingen risk dock.

Men, TS, källa?
Citera
2014-08-13, 18:28
  #12
Medlem
KnullMarodorens avatar
Det hade varit roligt om detta var sant :-)

Men ännu bättre bör man öppna en hel sjö av flyktingförläggningar i skärgården som sprider lite glädje på sommaren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback