Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-21, 15:58
  #37
Medlem
Jag blev uppringd i förra veckan och gick med på erbjudandet som löd såhär.
149 kr i månaden
199 kr i startavgift
24 månaders bindningstid.

Ringde nu och sade att jag ångrade mig(efter att ha läst mycket dåligt om dom och läst villkoren), det va inga problem. Men då lade han d fram det här erbjudandet istället om jag ville va kvar.

99 kr i månaden
0 kr startavgift
Ingen bindningstid
De 3 första månaderna gratis.

Konstigt att dom inte hade det erbjudandet 5 dagar tidigare...

Nä, skojare är dom
Citera
2015-10-21, 22:43
  #38
Medlem
Efter att ha läst här och hört information från annat håll så låter det som att detta företag har alldeles för högt omdöme på rejta/eniro. Frågan är om de positiva recensionerna är skrivna av säljarna själva på företaget? Gå in och dela med er av era upplevelser och ge ett rättvist betyg.
Citera
2015-10-26, 13:03
  #39
Medlem
Jag har precis fått hem ett avtal från Tryggsam och ska ringa och säga upp det senare idag tänkte jag. När jag satt i telefon sa personen först att jag inte behövde ta ställning till avtalet ännu, utan att de enbart skulle skicka hem information. När han började inspelningen fattade jag att det var dags att skriva avtal, vilket jag inte protesterade mot för att 1) jag var stressad mitt i tentaplugg och 2) det kändes rätt att orsaka dem så stor kostnad som möjligt utan att betala ett skit.

Hur som helst, jag satt och läste igenom avtalsvillkoren lite kortfattat nu och såg att de har rätt att säga upp avtalet enligt punkt 13, 14.1 och 14.2 i villkoren. Där står det att missbruk av produkt/tjänst leder till uppsägning av avtalet och det nämns inte någonstans att detta medför kostnader, enbart att man själv står för retur av enhet.

Ni som är fast i deras sketna 24-månadersavtal, ni är inte sugna på att testa detta? Till exempel kan man använda sim-kortet till att ringa eller SMS:a på, vilket medför kostnader för Tryggsam som de antagligen kommer uppmärksamma och kontakta er gällande. Eller så kan man fabricera en brand som utlöser larm till Tryggsam, typ genom att elda en liten bit tidningspapper vid brandvarnaren. Jag kan tänka mig att de säger upp avtalet om det går för långt, däremot kan det ju kanske anses kontroversiellt att ta upp en larmcentrals arbetskapacitet med fejklarm.
Citera
2015-11-27, 15:13
  #40
Medlem
Ja, nu blev jag uppringd av detta företag. Är JÄTTEnojig att jag gått med på något som jag inte vill. Hon som ringde började först prata om brandsäkerhet i allmänhet. Frågade om jag hade brandvarnare, brandfilt etc. Och hon pratade också om att det var på uppdrag av typ... brandförsvaret?? Samhällets-katastrof-förberedelse-grejs-myndighet (tappade namnet...). Sen kom hon in på att de hade det här SIM-kortsbrandvarnaren och jag blev lite tveksam men tänkte att jag i alla fall kan lyssna.

Sagt och gjort - hon babblar på och pratar om att jag kommer få hem något papper och sen får bestämma om jag ska ha brandvarnaren och hipsvips säger hon: "Nu kommer jag starta inspelningen" - och jag, alldeles för mesig: "ehh jahaa.. okej". Hon läser upp allt och det går så djävulskt fort att jag inte hör allt men inser att jag inte bara kan svara "ja" på allt utan vid något tillfälle så säger jag: "Men jag skriver bara under för att få hem pappret nu - ingen brandvarnare"... Det måste ju räknas?? Fy i helskotta vad nojig jag är nu..

Mvh fattig, mesig och lat student
Citera
2015-12-09, 23:52
  #41
Medlem
knarkparks avatar
Fick ett samtal av Tryggsam igår, de tog mig lite offguard då jag låg och sov och började oturligt nog svara på deras frågor då jag antog att det var ett försäkringsbolag. Jag förstod efter ett tag att de försökte sälja deras skit till mig. Jag påpekade ett flertal gånger att jag inte vill ha något och att jag inte ville beställa något.

Försäljaren sa ändå att han skulle skicka hem någon sorts "information"(uppfattade ej allt han sa), jag misstänker att detta i själva verket är en faktura.

Jag kommer antagligen få använda mig av ångerrätten. Börjar två veckors ångers perioden från att jag tog emot samtalet(dvs igår)? Eller när jag får brevet?

Jag undrar även om ångerrätten kommer fungera? Det har en ångerrättsblankett att skriva ut på deras hemsida men med ett så här oseriöst företag så kanske det inte hjälper? Jag kan tänka mig att om jag skickar in denna blankett så kommer de låtsas som att de aldrig fick den, alternativt vänta med att skicka "informationen"(fakturan) tills efter min ångerrätt har gått ut eller någon annan oärlig taktik.

Har någon här hittills lyckats med ångerrätten när det gäller Tryggsam?
Citera
2015-12-16, 14:34
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpark
Fick ett samtal av Tryggsam igår, de tog mig lite offguard då jag låg och sov och började oturligt nog svara på deras frågor då jag antog att det var ett försäkringsbolag. Jag förstod efter ett tag att de försökte sälja deras skit till mig. Jag påpekade ett flertal gånger att jag inte vill ha något och att jag inte ville beställa något.

Försäljaren sa ändå att han skulle skicka hem någon sorts "information"(uppfattade ej allt han sa), jag misstänker att detta i själva verket är en faktura.

Jag kommer antagligen få använda mig av ångerrätten. Börjar två veckors ångers perioden från att jag tog emot samtalet(dvs igår)? Eller när jag får brevet?

Jag undrar även om ångerrätten kommer fungera? Det har en ångerrättsblankett att skriva ut på deras hemsida men med ett så här oseriöst företag så kanske det inte hjälper? Jag kan tänka mig att om jag skickar in denna blankett så kommer de låtsas som att de aldrig fick den, alternativt vänta med att skicka "informationen"(fakturan) tills efter min ångerrätt har gått ut eller någon annan oärlig taktik.

Har någon här hittills lyckats med ångerrätten när det gäller Tryggsam?

Jag blev uppringd 1/12-15 på morgonen, och läste så mycket dåligt om de på nätet, så jag ringde de samma dag - och ångrade mig - inga problem. Fick hem informationen,
Ringde igen å sa att jag redan ångrat, tjejen i telefon skrattar åt mig & jag svarar med att "ni borde läsa vad folk tycker om er på nätet, ni är inte ett speciellt omtyckt företag"

Kollade in deras fb sida också, där de länkar till artiklar där folk dött & skriver något liknande "hade de haft våran brandvarnare hade de överlevt"

Lycka till!
Citera
2015-12-17, 03:25
  #43
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosatulpan
Jag blev uppringd 1/12-15 på morgonen, och läste så mycket dåligt om de på nätet, så jag ringde de samma dag - och ångrade mig - inga problem. Fick hem informationen,
Ringde igen å sa att jag redan ångrat, tjejen i telefon skrattar åt mig & jag svarar med att "ni borde läsa vad folk tycker om er på nätet, ni är inte ett speciellt omtyckt företag"

Kollade in deras fb sida också, där de länkar till artiklar där folk dött & skriver något liknande "hade de haft våran brandvarnare hade de överlevt"

Lycka till!

Hur länge tog det från att de ringde tills du fick hem informationen?

Jag ringde också och "ångrade" mig förra veckan. Hon jag pratade med försäkrade mig om att jag ej var med i deras system och att hon skulle ta bort mitt namn om det kom upp. Enligt hon så hade samtalet troligtvis ej blivit "godkänt" dvs de kunde ej skicka något till mig då jag uttryckligen sagt nej flera gånger.

Men jag vet inte om jag vågar lita på det... Jag har inte fått informationen än(vilket jag antar är ett gott tecken). De ringde mig förra tisdagen dvs 8/12.
Citera
2016-03-31, 14:42
  #44
Medlem
De här klåparna verkar vara i farten igen. Tredje gången de ringer upp mig, tredje gången jag tackar nej. Samtalen blir åtminstone kortare och kortare med tiden... Nu har jag nog fått ner det till ca fem sekunder med rekommendationen att ta bort mig från deras lista. Nu senast gav jag dem en extra utmaning som de kan roa sig med: som ny post i en blockeringslista.

0757707299 om någon vill jobba förebyggande. Märkligt hur andra klåpare vid namn "Energibolaget" använt numret förut. Kanske samma gäng som hittar på nya spännande företagsidéer.
__________________
Senast redigerad av jug 2016-03-31 kl. 14:46.
Citera
2018-04-17, 09:55
  #45
Medlem
Har blivit uppringd av Tryggsam 3 gånger de senaste dagarna. De ringer från ett nummer i Stockholm och började prata om identitetskapningar, lyssnade inte klart på hela utläggningen utan la på. Tyvärr fortsätter de att ringa.

Tryggsam är ett riktigt jävla blufföretag
Citera
2018-04-23, 20:54
  #46
Medlem
eziss avatar
fick samtal idag från Tryggsam personen ifråga satt och tjabbade i 2 minuter om id-kapningar och satt och lyssnade och svarade: ah ja okej mm sen sa jag att allt detta ingår redan i min stora hemförsäkring och att han fick ha det så bra..

tror ni att det finns någon chans att det dimper ner något i brevlådan om någon vecka?

har spelat in samtalet vad jag har sagt men är ändå lite orolig.

tack på förhand
Citera
2018-05-05, 00:50
  #47
Medlem
Tryggsam har ringt mig minst 2 gånger dagligen hela denna vecka. Har bett dem på ett normalt sätt att sluta ringa mig, men liks förbannat blivit uppringd några timmar senare från annat nummer. Efter ett grovt utbrott igår kv (ca 19 tiden) har dom inte ringt mer. Men vem fan vet, de kanske är lediga på fredagar och sätter igång igen på måndag..
Förbannade idioter.
Citera
2019-08-24, 23:38
  #48
Medlem
Facemycares avatar
Skrev i tråden för några år sen och vill nu uppdatera vad om vad som hände.
Man kan säga att jag fick panik över att jag hade bundit mig i 24 mån för något jag inte hade någon nytta av- antagligen som ni andra.
Jag gick igenom avtalet, det stod att man hade 14 dagar ångerrätt, och om jag minns rätt så höll tiden på att ticka ur. (Var en person med extra lätt för slarv. Osäker också.) Så, jag hamnade med näsan i lagboken och hittade Köp och distanslagen. Läste på, skrev ner och ringde dem med mitt nya arsenal bakom mig. Kopplades runt 2 kanske 3 gånger och fick prata till sist prata med "chefen" som tog det på allvar. Han gav mig hans egna jobbnr fast han ringde mig efter att ha lyssnat på inspelningen. Han berättade att säljaren hade använt en fulteknik genom att styra min vilja att få info hem genom att bekräfta adress och namn.
Avtalet blev uppsagt och jag fick en ursäkt.

Hur gick det för er andra?
Dyker det ens upp att man svarar på en gammal tråd, hah vad fan vet jag om det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback