Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-12, 20:09
  #1
Avstängd
Fick precis besök av några från Tryggsam som snackade om brandvarnaren. De sa att området skulle uppdatera sitt brandsäkerhetssystem (bor i hyresrätt). Jag frågade om mitt hyresbolag var ansvariga och de sa något i stil med "ah vi tar hela området" så de ville ha personuppgifter och sedan skulle jag skriva på två papper. Notera nu att det var två papper där det ena låg så man bara såg underskriftsrutan på det understa, lyfter på det översta och ser att det är en betaltjänst som man har som abonnemang. Jag behöll båda pappren de ville jag skulle skriva under då jag inte ville att de skulle ha min underskrift för något jag inte vill ha eller betala för.
Och hon sa "Du betalar inget för det här" en liten stund innan då jag sa en sak om hennes papper men hon misshörde det som något annat antar jag.

Så får ni besök av Tryggsam som försöker lura i er att brandvarningssystemet ska uppdateras så kolla ALLA papper de ger dig innan du skriver på.

Fulaste skiten jag vart med om, någonsin. Fan telefonförsäljare är mer ärliga än så här.
__________________
Senast redigerad av Kratatch 2014-08-12 kl. 20:13.
Citera
2014-08-12, 20:12
  #2
Medlem
Ratads avatar
Det där låter illa. De ville inte berätta mer om avtalet de har med hyresbolaget när du undrade? Jag hade aldrig skrivit på något på plats - jävla Caremaskojarfasoner att vifta med avtal om en potentiell kund inte har informerats i förväg och fått tid att sätta sig in i vad de skriver på.
Citera
2014-08-12, 20:14
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det där låter illa. De ville inte berätta mer om avtalet de har med hyresbolaget när du undrade? Jag hade aldrig skrivit på något på plats - jävla Caremaskojarfasoner att vifta med avtal om en potentiell kund inte har informerats i förväg och fått tid att sätta sig in i vad de skriver på.

Nej, de sa "vi tar hela området" när jag frågade om mitt hyresbolag låg bakom det då "säljsnacket" var typ att "ja det här området ska uppdateras med XXX" och vi har fått en del papper om liknande saker från just bolaget innan så tänkte inte mer på det.
Jag är bara glad att jag blev misstänksam när hon la pappren som hon gjorde.
Var tveksam till att visa ID kort innan också men då sa hon "för att bekräfta att det är den boende" typ så visade ID kortet.
Citera
2014-08-12, 20:19
  #4
Medlem
Ratads avatar
Bra gjort! Dags att svensken slutar knyta näven i fickan och suckar när han blir blåst på pengar eller när charlataner och skojare härjar hejvilt.
Citera
2014-08-12, 20:21
  #5
Avstängd
Ja inte verkar Tryggsam vara ett seriöst företag iaf. Funderar på att ringa dem imorgon och fråga om de är medvetna om metoderna som deras säljare använder. Tjejen som försökte med fulingen skrev ner sitt förnamn och jag antar säöljnummer på det pappret som hon försökte dölja. Får se vad dem säger om det.
Citera
2014-08-17, 16:29
  #6
Medlem
KjellSorterings avatar
Jo tryggsam har knackat på hos mig nu också. Väldigt dumt fult knep att få det som att tryggsam och bostadsbolaget har ett samarbete. Säkert en och annan som går på detta säljjsnack.
Produkten som tryggsam har är värdelös. Till vilken nytta ska din mobil bli uppringd såfort brandlarmet går? Totalt idiotiskt och sedan 149 kronor i månaden? Makalöst dyr produkt tryggsam försöker prångla på oss. 49 kronor hade varit för mycket att betala för denna tjänst.

Tryggsam = skojare = tryggsam = hittepåförtag = tryggsam
Citera
2014-08-17, 16:39
  #7
Medlem
KjellSorterings avatar
Se på fan fler varningar om tryggsam.

https://www.uppsalahem.se/Nyheter/20...-med-Tryggsam/
Citera
2014-08-17, 16:41
  #8
Medlem
KjellSorterings avatar
Ännu ett bostadbolag varnar för tryggsam.
http://www.graflunds.se/viktigt-just...e-med-tryggsam
Citera
2014-08-17, 22:32
  #9
Avstängd
Där ser man. Mor min rekommenderade att jag skulle ringa mitt bolag och kommunen och påpeka detta samt till reklamationsnämnedn eller något(minns inte vad hon sa kan fråga på måndag) eftersom sättet de gör det på är mer än suspekt.
Citera
2014-08-17, 23:27
  #10
Medlem
Jag säger inget om produkten i sig. Felet med dessa företag som kränger brandvarnare och släckare till privatpersoner är att de spelar på folks okunskap och rädsla. Detta i kombination med en aggresiv säljteknik, lögner och ofta ockerpriser. Vad skulle kalaset gå på sammanlagt?
Citera
2014-08-18, 04:24
  #11
Avstängd
Den kostnadsfria tjänsten skulle ha kostat:

Lån av enhet: 0kr / st (Ord. 995kr)
Frakt: 0kr (Ord. 99kr)
Startavgift: 199kr
Avtalstid: 24 månader

Månadsavgift: 1st 149kr/mån, 2st 249kr/mån
Citera
2014-08-20, 11:40
  #12
Medlem
KjellSorterings avatar
Tryggsam har visst hälsat på hos en bekant till mig. Tur att min bekante redan hört mig berätta om tryggsam och dess metoder. Turligt nog så tog denna kära bekant upp en hel del utav deras tid så att tryggsam inte kunde lura andra under tiden. Ingen affär!

Glöm inte att nämna företaget vid namn i varje post så vi hamnar på förstasidan på google när man söker på tryggsam.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback