Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-08-16, 13:53
  #85
Medlem
Jag har läst en del om övertid i tråden osv för brevbärarna..
Visst fan är det mycket övertid osv för brevbärarnas del, men absolut inte varje dag. Inte där jag jobbar/jobbat iallafall. Så länge folk är beredda på att jobba övertid ibland, så ser dom ingen anledning att ta in extra personal. Jag är en av dom som faktiskt tycker om att jobba övertid. Å andra sidan så MÅSTE det nästan finnas övertid på postkontoren för att det inte ska bli ytterligare nedskärningar. Finns det ingen övertid så anser ledningen att brevbärarna på de olika postkontoren hinner med mer och mer, och då kan dom göra sig av med folk.
Citera
2014-08-16, 19:51
  #86
Medlem
Yxzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewery
Jag har läst en del om övertid i tråden osv för brevbärarna..
Visst fan är det mycket övertid osv för brevbärarnas del, men absolut inte varje dag. Inte där jag jobbar/jobbat iallafall. Så länge folk är beredda på att jobba övertid ibland, så ser dom ingen anledning att ta in extra personal. Jag är en av dom som faktiskt tycker om att jobba övertid. Å andra sidan så MÅSTE det nästan finnas övertid på postkontoren för att det inte ska bli ytterligare nedskärningar. Finns det ingen övertid så anser ledningen att brevbärarna på de olika postkontoren hinner med mer och mer, och då kan dom göra sig av med folk.

Kan bara instämma. Jobbade 1.5 år som brevbärare i mindre stad, under jul och påsk tid kunde man jobba 7.00-19.00 med bara 30 minuters rast för att äta. Distrikten blir bara större och större, tiden blir mindre och mindre.

Blev inte förvånad när brevbärarna skällde ut chefer och arbetsledare hit och ditt, prognoserna kunde vara helt fel ibland.

En annan sak var när man skulle klara sig själv efter 2-3 dagars upplärning. Aldrig varit så desorienterad som då. Kallt som fan kunde inte se ett skit och hade mycket post kvar och lämna.

Undrar hur det kommer gå för posten i framtiden.
Citera
2014-08-16, 20:20
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Har även jag jobbat hos posten och kan säga att det är konstant övertid på personalen pga nedskärningar som man väljer att göra. Det är oftast tidspress under högsäsongen då julen är värst. Under sommaren är det lugnare men distrikten har blivit så pass stora att man har en tidspress. Du kan glömma att komma hem runt 16.00-17.00 om du även ska dela ut reklam.

Fast då måste jag ändå kritisera er på Posten: Jobbade själv för Bring under ett tag, och där kan vi snacka om stress - hann inte ens ta lunch och kom trots detta hem vid 19-20 vissa kvällar. Själva kritiken mot er på Posten får då bli det faktum att jag sprang åttor runt mannen från posten på mina rundor. Under den tid jag gjorde 5 hus hann han max med 3st. Jag sprang, han gick. Så det blir vad man gör det till, sluta lata er och inse att man inte bara kan sitta hemma och spela CS hela dagarna när man växer upp.
Citera
2014-08-16, 21:01
  #88
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Slänga 16 kilo och tro att man ska komma undan med det? Hur korkad kan man bli ?
Citera
2014-08-16, 21:08
  #89
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Fast då måste jag ändå kritisera er på Posten: Jobbade själv för Bring under ett tag, och där kan vi snacka om stress - hann inte ens ta lunch och kom trots detta hem vid 19-20 vissa kvällar. Själva kritiken mot er på Posten får då bli det faktum att jag sprang åttor runt mannen från posten på mina rundor. Under den tid jag gjorde 5 hus hann han max med 3st. Jag sprang, han gick. Så det blir vad man gör det till, sluta lata er och inse att man inte bara kan sitta hemma och spela CS hela dagarna när man växer upp.

Hehe sicken idiot du är. Hade du läst tråden så hade du sett att arbetsbördan har nästan tredubblats på posten. Det handlar inte om lathet, men du kanske är så pass dum att du lär sortera post hela ditt liv?
Citera
2014-08-16, 22:09
  #90
Avstängd
Skitsamma. Posten suger och är under någon sorts avveckling.

Inse det bara. Seså.
__________________
Senast redigerad av Snajsan 2014-08-16 kl. 22:25.
Citera
2014-08-17, 00:17
  #91
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Det var en amerikansk brevbärare också som delade ut typ bara hälften av sin post och sparade resten i ett förråd. En kompis hjälpte till att dela ut men det blev bara värre. Vet inte vad som hönde med han sen.
du tänker på Seinfeld serien du lol
Citera
2014-08-17, 11:58
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Hehe sicken idiot du är. Hade du läst tråden så hade du sett att arbetsbördan har nästan tredubblats på posten. Det handlar inte om lathet, men du kanske är så pass dum att du lär sortera post hela ditt liv?

De går trots allt sina rundor, klart det blir svårt att hinna på rätt tid. Själv sprang jag som det vore 100-meterslopp och kom tillbaka på kontoret alldeles genomsvettig, såg det som ett träningspass.
Slutat på det stället sen länge då det mest var ett jobb mellan gymnasie och högskola för att tjäna lite extra och samtidigt få träning, numera har jag både en bra utbildning och tjänar tillräckligt - men tackar som frågar.
Citera
2014-08-17, 13:51
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzz
Kan bara instämma. Jobbade 1.5 år som brevbärare i mindre stad, under jul och påsk tid kunde man jobba 7.00-19.00 med bara 30 minuters rast för att äta. Distrikten blir bara större och större, tiden blir mindre och mindre.

Blev inte förvånad när brevbärarna skällde ut chefer och arbetsledare hit och ditt, prognoserna kunde vara helt fel ibland.

En annan sak var när man skulle klara sig själv efter 2-3 dagars upplärning. Aldrig varit så desorienterad som då. Kallt som fan kunde inte se ett skit och hade mycket post kvar och lämna.

Undrar hur det kommer gå för posten i framtiden.
Det är ett döende företag...
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Fast då måste jag ändå kritisera er på Posten: Jobbade själv för Bring under ett tag, och där kan vi snacka om stress - hann inte ens ta lunch och kom trots detta hem vid 19-20 vissa kvällar. Själva kritiken mot er på Posten får då bli det faktum att jag sprang åttor runt mannen från posten på mina rundor. Under den tid jag gjorde 5 hus hann han max med 3st. Jag sprang, han gick. Så det blir vad man gör det till, sluta lata er och inse att man inte bara kan sitta hemma och spela CS hela dagarna när man växer upp.
1. Det är omöjligt att kräva det av en 55-åring.
2. Det är ett alldeles utmärkt sätt att dra på sig arbetsskador.
3. Enligt postens manualer, kallad vägledning för utearbetet SKA man gå i portarna.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback