Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-12, 17:49
  #1
Medlem
dryslians avatar
Kan sätta på ps3 med fifa o spela typ 10 min innan detta kommer upp freezar helt samtidigt! samma sak varje gång vad är det för fel?

http://postimg.org/image/smx358qeh/
Citera
2014-08-12, 18:04
  #2
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Tycker mig se vad som kan vara felet uppe i vänstra hörnet

Nej skämt åsido, händer detta bara när du spelar fifa?
Citera
2014-08-12, 18:10
  #3
Medlem
henkesss avatar
Kan vara överhättning, min ps3 vart sådär ibland av vissa spel.
La den liggandes istället, och mer öppet runt runt om. Då fungerade allt igen.

Förutom på sommaren då min ps3a går upp i högvarv, pga av värmen i lgh. Men det är en annan historia.
Citera
2014-08-12, 19:30
  #4
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kan vara överhättning, min ps3 vart sådär ibland av vissa spel.
La den liggandes istället, och mer öppet runt runt om. Då fungerade allt igen.

Förutom på sommaren då min ps3a går upp i högvarv, pga av värmen i lgh. Men det är en annan historia.

du kan ha rätt ... Jag låter den ligga en stund så funkar det igen men enbart 10 min när ja börjar spela något !
Citera
2014-08-12, 19:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
du kan ha rätt ... Jag låter den ligga en stund så funkar det igen men enbart 10 min när ja börjar spela något !
Troligtvis är det ju bara spelandet som leder till överhettningen. Ifall du inte har någon garanti kvar skulle jag försöka rensa bort damm ur fläktarna.
Kan visserligen vara gpun som håller på att ge upp också.
Citera
2014-08-12, 19:39
  #6
Medlem
Filantropis avatar
I PS3 sitter det en enorm fläkt, den genererar stora mängder damm, tro mig. I alla fall om du har den äldre versionen. Det är lätt att plocka isär och göra rent. Titta här t.ex. https://www.ifixit.com/Guide/PlaySta...placement/3489
Citera
2014-08-14, 08:47
  #7
Medlem
Castnickes avatar
Hoppa in i felsäkertläge och testa alternativ 3 och 5. Kanske kan fixa ditt problem. Gör det inte det, är det något problem med hårdvaran (överhettning eller bara sönder). Om du fortfarande har garanti på din konsol (1 år) kan du ringa PlayStation Support och så kan de anordna en reparation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback