Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-01, 11:55
  #1
Medlem
Dennos avatar
För att inte gå OT i min andra tråd som handlade om hus är bra när det är spindlar i dom så tänkte jag att vi startar denna tråd.

Jag blev lite intresserad/äcklad när man jag såg vad för spindlar ni hittat. Vad har ni mer hittat i erat hus? Lista allt möjligt så länge det är djur det handlar om.

Själv har jag endel silverfiskar. Hur blir man av med dom?
Citera
2005-09-01, 12:19
  #2
Medlem
Nooses avatar
Silverfiskar är väldigt svåra att bli av med, men att hålla det torrt och rent där dom befinner sig är en bra början iaf
Citera
2005-09-01, 12:21
  #3
Avstängd
Irganoxs avatar
Spindlar äter silverfiskar...

Hos mig går det i vågot, ena stunden har jag spindlar, i andra silverfiskar...

Vet inte vad jag skall föredra, jag hatar spindlar, men silverfiskar ser så "smutsiga" ut...
Citera
2005-09-01, 12:53
  #4
Medlem
arlaharens avatar
Stora feta håriga nattfjärilar eller vad fan dom heter. Brukar dras till ljus om man inte stänger fönster och dörrar kvällstid.

Jag finner dessa så vidriga att jag nästintill får kväljningar och springer skrikandes till andra sidan huset. Att bara tänka på dem ger mig rysningar.

Borde förbjudas enligt lag och utrotas globalt *spyr*
Citera
2005-09-01, 12:54
  #5
Medlem
MastaH666s avatar
Vad fan är silverfiskar? trodde sånt hörde hemma i ett akvarium
Citera
2005-09-01, 12:54
  #6
Medlem
Silverfiskar har jag också men dom bryr jag mig inte ett dugg om. Önskar att det vore så att dom käkade spindlar men icke. Att jag har silverfiskar är ännu ett bevis att spindlarna är ute efter mig och inte silverfiskarna.
Citera
2005-09-01, 12:56
  #7
Medlem
Nooses avatar
http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=415
Citera
2005-09-01, 13:03
  #8
Avstängd
-Uriel-s avatar
Har hitat spindlar och silverfiskar. En annan skalbagge med men det är mest under dom soligaste dagarna på somaren. Hatar insekter usch
Citera
2005-09-01, 13:41
  #9
Medlem
Realizts avatar
Kackerlackor. Det finns en liten brun typ som är mycket uttrycksfull. De brukar stanna till när de anar något intressant och liksom rolla med kroppen lite av och an som för att pejla in nånting med antennerna. Jag gillar inte att de bor inne mitt matbord.

Spindlar med en hel decimeter mellan tårna (ja, på motsatta ben då förstås...) Jag gillar spindlar eftersom de äter myggor. Men de där stora förvirrar mig. Det känns som om man borde hälsa på den och inleda en konversation.

Salamandrar kutar omkring i cirklar i taket ibland och jagar mygg. Det är väl bra. Men de är rätt fula, halvt transparanta och så har de en giftig hud giftiga.
Citera
2005-09-01, 13:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Kackerlackor. Det finns en liten brun typ som är mycket uttrycksfull. De brukar stanna till när de anar något intressant och liksom rolla med kroppen lite av och an som för att pejla in nånting med antennerna. Jag gillar inte att de bor inne mitt matbord.

Spindlar med en hel decimeter mellan tårna (ja, på motsatta ben då förstås...) Jag gillar spindlar eftersom de äter myggor. Men de där stora förvirrar mig. Det känns som om man borde hälsa på den och inleda en konversation.

Salamandrar kutar omkring i cirklar i taket ibland och jagar mygg. Det är väl bra. Men de är rätt fula, halvt transparanta och så har de en giftig hud giftiga.

Du bor inte i Sverige eller hur?
Citera
2005-09-01, 13:48
  #11
Medlem
Arasalls avatar
Hmmm.... Har hittat mest spindlar faktiskt, men dem har jag inget emot precis, trevliga små rackare. Silverfiskar har jag inte sett sedan jag flyttade ifrån mitt gamla suterränghus (hurra för det). Nej, det äckligaste hittills är pälsängrar, dem gillar jag inte.

Min svägerska hittade en get i sin hall för inte så länge sedan. Han var skitsur på en annan get i hallen, så det var lite livat - han såg sig själv i hallspegeln...

(Iofs hade han rymt från den intilliggande inhägnaden, men iaf)
Citera
2005-09-01, 13:56
  #12
Medlem
greger45s avatar
Spindlar. Har ihjäl typ 3-4st veckan. En gång vaknade jag av att en spindel kröp/gick över mitt ansikte. Han gick dock en snabb död till mötes. Har också en katt som drar in diverse djur i huset. Exempel en död ekorre (lite osäker på stavning, men de är en sådan jävel som springer runt i träd).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback