Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-08, 23:15
  #157
Medlem
Det är inte svart eller vitt. Går utmärkt att resa, åka på olika aktiviteter, träning, gå ut på krogen och äta och dricka öl med polarna 2 ggr i månaden, osv. fast man har barn.

Man är ju två föräldrar, och båda behöver inte vara barnet hela tiden. Däremot tror jag många som får barn blir bekväma, sunkar ner sig och fastnar i soffan framför TV'n istället för att åka ut och umgås med vänner. Tragiskt att det blir så, men det är helt självvalt och har inget med föräldraskapet att göra.

Sen finns det idiot kvinnor som styr sina män, tex krav att dom måste vara hemma en viss tid, etc. Men det är ju för att männen tofflar ner sig och låter sig kontrolleras.
Citera
2014-09-09, 20:46
  #158
Medlem
nu har jag inte läst hela tråden (sorry) men från dina första inlägg låter det inte alls som om du är redo att skaffa barn. du se det mycker som en uppoffring och det postiva förväntingar du har ställer vissa krav på att du får ett barn som delar dina intressen, vilket kanske inte alls händer. det är förmodligen naivt av mig, men jag tycker ändå att barn som föds förtjänar mer än föräldrar som tycks skaffa barn bara för att "nu är det dags". jag tror nog att su skulle älska eventuella barn (dom flesta gör det oavsett) men det lär nog bli ganska jobbigt för dig ändå, och du bör även inse att din fru behöver 100% av dig genom gravitidet och födsel och barnuppfostran.
Citera
2018-09-21, 11:30
  #159
Medlem
Du verkar vara ett barn själv. Så skaffa inga. Fortsätt gå på krogen och spela tv-spel.
Citera
2018-09-21, 13:32
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Du verkar vara ett barn själv. Så skaffa inga. Fortsätt gå på krogen och spela tv-spel.

4 år gammal tråd.
Citera
2018-09-21, 19:56
  #161
Medlem
Adriadnes avatar
Låter inte som att du vill ha barn. Släpp din kvinna fri och låt henne skaffa barn med någon annan, som vill ha barn och som vill ge barnen sitt allt. Så kan du flytta utomlands och starta eget osv istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback