Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-04-27, 23:13
  #25
Medlem
Egerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Aha, ja, har en Nexplanon i armen nu, och är inne på min 16(!!!):e blödningsdag, men det är inte mer än att man behöver trosskydd, men seriöst liksom.

Jag hoppas på att Jaydess kan ge mig ett liv i frid, och att min sexlust kommer tillbaka, för nu är den stendöd

Har haft Cerazette innan, och då hade jag tankar på att starta krig

Haha!

Jo, jag har nog som längst haft 14 blödningsdagar även om alla va på trosskyddsnivå, men absolut det är skitjobbigt. Man förlorar ju liksom en jävla massa extra dagar
Vi får hoppas på att du slipper mens överhuvudtaget som vissa andra med Jaydess
Citera
2016-04-28, 11:17
  #26
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egeria
Haha!

Jo, jag har nog som längst haft 14 blödningsdagar även om alla va på trosskyddsnivå, men absolut det är skitjobbigt. Man förlorar ju liksom en jävla massa extra dagar
Vi får hoppas på att du slipper mens överhuvudtaget som vissa andra med Jaydess

Ja, det är fett jävla jobbigt, och ont i brösten hela jävla tiden, vilket brukar försvinna när man väl fått mens, men icke denna gången

Har hört att blödningen kan bli åt helvete, åker säkert på det
Citera
2016-04-28, 19:09
  #27
Medlem
Fnuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag ska byta preventivmedel från en Nexplanon (p-stav), till en Jaydess förhoppningsvis, så nu sitter jag o läser lite biverkningar o så. I dagsläget är min sexlust stendöd, och det låter ju hoppfullt om fler här skrivit att de fått stor sexlust, å andra sidan är ju alla olika o tål hormoner olika bra :/
Jag känner de symtomen du beskriver, så man får ju se vart detta leder :/

Har typ bara läst negativt om sprial o tänkt "aldrig i helvete", men nu känns det som att jag måste prova, för att bli gravid är det sista jag vill...


Jag fick som sagt en hel del symtom av Jaydess men inte nedsatt sexlust, den var densamma. Eftersom man reagerar så individuellt är det nog ändå bra att testa och se. Men man får nog räkna med att ge ett försök ca 4-6 månader innan man utvärderar eftersom det tar lite tid för kroppen att vänja sig. Lycka till!
Citera
2016-06-19, 14:32
  #28
Medlem
Egerias avatar
Har haft Jaydess i 7 månader nu och dom senaste två månaderna har jag mått väldigt illa i samband med mat under ca 2,5 veckor mellan mensen.
Vet inte om detta har något med spiralen att göra men min mage har varit ovanligt konstig och känslig mellan mensen efter att jag satt in den, men kan ju få för mig ett och annat ibland! Men undrar om någon annan också haft liknande problem?
Funderar på att ta ut den men då får jag testa kopparspiral och det känns inte så trevligt från vad jag hört när det kommer till mensen etc
Citera
2016-06-26, 02:19
  #29
Medlem
Egerias avatar
Glömde tillägga att jag blir extremt svullen också, och har fått problem med svamp efter att jag satt in den, vilket jag aldrig haft innan..
Citera
2016-07-26, 02:55
  #30
Medlem
Blir glad av att se att folk hittat hit efter googling (är trådstartare). Minns ju att jag saknade personliga erfarenheter när jag själv googlade runt inför min insättning!

Jag har haft Jaydess nu i 2 år snart och är fortfarande lika nöjd som innan. Har inga biverkningar, bra sexlust, mindre mens, ingen smärta, inget depp osv. Men efter att ha läst allas historier så förstår jag ju att detta kan vara otroligt individuellt, som med alla p-medel! Man måste testa sig fram. Jag hade nästan tappat hoppet om hormoner i p-medel och hade inte använt något på några år innan Jaydess kom in i mitt liv, och nu är hoppet åter funnet

Någon skrev att hon inte vågade testa nu när alla sagt att det gör så ont - JO gör det! Det är väldigt kortvarigt och får man så bra upplevelser av den som jag så är det så värt det.
Citera
2016-11-14, 20:34
  #31
Medlem
meiis avatar
Hej hej!
Satte in min jaydess i mars så har haft den i 8 månader nu!
Mina rikliga och hemska blödningar har blivit till små bruna flytningar, klarar mig med trosskydd!
Enligt mina anteckningar tycker jag att jag har haft mycket/ofta migrän sedan jag satte in den men jag vet inte, det kan ju bero pä något annat med! Jag tycker också att jag har mått lite sämre psykiskt sedan den sattes in med!
Detta är så svårt!
Tyckte mina pms problem var jobbiga, det hjälper ju inte spiralen emot och fick cerazette i början av september och har mått skit i två månader så jag slutade med dem igen! Mådde bättre ganska snabbt men i helgen vände det igen och jag känner mig nere/ledsen/är jätte känslig etc
Vet ju inte vad som händer i kroppen nu efter jag slutade med cerazette och vad mitt mående nu beror pä?
__________________
Senast redigerad av meii 2016-11-14 kl. 20:36.
Citera
2017-05-24, 12:42
  #32
Medlem
Egerias avatar
Har ju gått ett tag nu för mig med Jaydess, men funderar på att ta ut den pga:
Har haft minskad sexlust såpass att det känns ovärt
Har fått problem med BV och svamp nästan konstant återkommande i menscykeln under tiden jag haft Jaydess, har aldrig haft problem med detta innan Jaydess så vill se om det kan vara en anledning

Förutom det så har/är jag nöjd med Jaydess, nu har jag inte haft turen att bli av med mensen men jag har haft mycket minskad mens, dock har den varit lite drygare då jag haft efterblödningar en längre tid efteråt.

Dessa saker är dom enda jag kan komma på har utmärkt sig för mig sen jag satte i Jaydess 24/11/15
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback