Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Att spekulanter kommer i en bil som lämnas innebär givetvis inte att du kan ta den som pant för den bil som skickas iväg på provkörning, antingen kommer det någon annan ett tag efteråt och hämtar bilen ifråga eller så visar det sig att den tillhör någon annan som inte alls känner till var den befinner sig. Bankkort - som de spärrar efteråt. Körkort har möjligen en inverkan på så sätt att du då också kan säkerställa vem som är ute med din bil, men kortet har ju inget värde som pant.
För det första har DU personens nycklar och för det andra undrar jag hur du tänkte där, låter du de hämta bilen efteråt? "tja. Ska bara hämta bilen, din kommer snart". Givetvis går du inte med på det ifall bilen ifråga är en skrothög. Har du nyckeln och bilen hindrar inget dig att köra bort bilen till skyddat garage, du har ju fått behålla bilen i utbyte mot test tur, det blir samma dumma princip som länken nedan.
Ja, vad ska du annars ha korten till? Vet du personens fulla namn kan du också få tag på adress och vad händer då, vi skulle iaf åka ditt och ge personerna ett ultimatum. Oundvikligt är dock misshandel.
Ang stöldförsäkringen Nordiad skrev om:
Citat:
Ej heller får du något på stöldförsäkringen, provköraren har inte stulit bilen, däremot underlåtit att lämna igen den. Det är dock föga troligt att någon försöker lura till sig en bil i den prisklassen, skall vara åtminstone en nolla till i värde.
Källa:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5490048
Om du läser mina tidigare inlägg här ser du också att jag alltid åker med så jag motsäger inte det utan att legitimation utav något slag annars räcker. Varför jag skrev både körkort och bbkort är för att det kan vara fejklegg, risken att personen har gjort 2st är nog rätt liten.
Det här blir också en anledning till varför jag undviker nysvenskar, för en vanlig svensk är det inte värt att lämna landet.
Så återigen haussar jag med "ALDRIG AFFÄR MED NYSVENSKAR".