Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-02, 15:33
  #37
Medlem
Följande företag har samma boxadress:

556217-2402 Wallpojken Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556241-4226 Interquint Law AB BOX 1024 LIDINGÖ
556280-6835 Brahe Juridik AB BOX 1024 LIDINGÖ
556492-8967 Lugnviks Holding Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556521-3195 Bagge & Bagge Music Publishing Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556592-7810 Beltimun AB BOX 1024 LIDINGÖ
556615-5247 Westbo Packteknik Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556658-2788 Rivatron Marketing Sverige Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556696-0174 Luteus Media i Stockholm Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556719-0698 SveSkydd Bevakning Stockholm AB BOX 1024 LIDINGÖ
556730-1055 Abstergo Företagsrekonstruktioner AB BOX 1024 LIDINGÖ
556734-9229 SVS Bevakning Sverige AB BOX 1024 LIDINGÖ
556742-6589 Human Entreprenad i Uppsala AB BOX 1024 LIDINGÖ
556764-1559 Dreamhill Academy AB BOX 1024 C/O BRAHE JURIDIK AB LIDINGÖ
556783-7272 SEJUZ Konsult AB BOX 1024 LIDINGÖ
556943-5901 Reclaimjustice Sweden AB BOX 1024 LIDINGÖ
556960-6220 Scandinavian Interactive Network Group AB BOX 1024 LIDINGÖ
802475-0740 RECLAIMJUSTICE BOX 1024 C/O STURE LINDQVIST LIDINGÖ
802487-6289 RECLAIMJUSTICE VS SVERIGE BOX 1024 LIDINGÖ

Det här blev mer intressant ju mer jag forskade. S*ture L*indqvist bolagskopplingar gav mig så mycket sidoinformation om diverse bolag att jag på sätt och vis hamnar off-topic. Bara en liten vink, att någon med initialerna K.U.S. Ekst**m. troligen fått agera målvakt. Vad sägs om 15 bolagsengagemang med 11 konkurser...

Jag tror Daniel är en liten fisk som gett sig in i hajrikt vatten... Att han kunnat agera som han gjort beror på att skrupellösa ”finansiärer” står bakom. Vissa förtjänar en egen tråd...

För att inte gå off-topic alltför mycket föreslår jag, om ni är intresserade, att börja med Brahe Juridiks S*ture L*indqvist och de företag han kan kopplas till. En lysande affärsman eller...
Citera
2015-04-07, 10:26
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Sollentuna. Nästan 100 på det.

Tyvärr har jag den här idioten i släkten, så jag kan bekräfta Sollentuna.

Jag har inte träffat (eller talats vid) honom på 20 år, men av någon väldigt märklig anledning hade jag honom som "vän" på Facebook. Samma dag som reportaget sändes dök han upp i min feed, han hade postat en länk på sin FB-sida. Jag kommer inte exakt ihåg vad han kommenterat länken med, men det var något i stil med:

Citat:
SVT visar prov på deras "grävande journalistik"

Bara det är ett tecken på hans intelligens, "Hela Sverige kommer nog att avsky mig efter det här reportaget, men jag är ju med på SVT, det måste jag dela!".
Citera
2015-04-11, 01:31
  #39
Medlem
Vilket jävla äckel, fyfan, känner mig illamående.
Citera
2015-04-12, 00:41
  #40
Medlem
anarkias avatar
Bra jobbat Konfycius.
Inser jag valt fel väg i livet. Borde blivit bolagsjurist eller revisor.

Ser nu att Venera Finans & Ekonomi AB, dit fakturan från Stoppa Telefonförsäljning Ltd skulle betalas innan Brahe Juridik tog över, inte verkar finnas enligt Alla Bolag.
Solid info.se säger att bolaget finns plus att firmatecknaren är styrelseledamot i tre andra bolag också.
Vet inte vad som är rätt och nu krånglar datorn så jag får inte upp några fler sidor,men det är bara att skriva in hans namn på Solid info.se

Namnet på firmatecknaren är, C*nt*vener* *gostino Michel *ngelo (*=a) han har registrerat ett nytt bolag, Venera Sweden Limited UK Filial.
Han bedriver fakturaförmedling, köp och försäljning av fodringar, factoring tjänster, mm. Bokföring och företagsorganisation ingår också i hans kunnande.
http://www.allabolag.se/5164090309/V...ited_UK_Filial

Inte lätt vara småföretagare men bolagen läggs ju ner på löpande band, verkar det som. Han kanske borde ta ett vanligt jobb och få en stadig inkomst istället för att medverka till att lura våra äldre.
__________________
Senast redigerad av anarkia 2015-04-12 kl. 00:44. Anledning: stavningsfel
Citera
2015-04-12, 16:59
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
För att inte gå off-topic alltför mycket föreslår jag, om ni är intresserade, att börja med Brahe Juridiks S*ture L*indqvist och de företag han kan kopplas till. En lysande affärsman eller...
Juristen SL är ju Torgny Jönssons ("maffians bankir") handgågne man och förlorade just en process mot Lexbase i Stockholms tingsrätt där han företrädde Jönsson. SL var även medåtalad i Jönssons senaste bedrägerihärva då bankiren 2009 dömdes för grovt bedrägeri till sju års fängelse. SL frikändes dock av Malmö tingsrätt men deras affärsförbindelser verkar fortsätta. SL företrädde även Jönsson när denne försattes i en rungande konkurs förra året. Antagligen beror samarbetet på att Jönsson har svårt att hitta ett annat ombud.

Det skulle ju vara grymt intressant att veta i vilka av alla dessa bolag som Jönsson har ett finger med i spelet. Trådens bolag känns ju som något som Jönsson skulle kunna sympatisera med men å andra sidan är han ju känd för att hans projekt är till 100 procent påhittade.
Citera
2015-04-12, 23:16
  #42
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Följande företag har samma boxadress:

556217-2402 Wallpojken Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556241-4226 Interquint Law AB BOX 1024 LIDINGÖ
556280-6835 Brahe Juridik AB BOX 1024 LIDINGÖ
556492-8967 Lugnviks Holding Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556521-3195 Bagge & Bagge Music Publishing Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556592-7810 Beltimun AB BOX 1024 LIDINGÖ
556615-5247 Westbo Packteknik Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556658-2788 Rivatron Marketing Sverige Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556696-0174 Luteus Media i Stockholm Aktiebolag BOX 1024 LIDINGÖ
556719-0698 SveSkydd Bevakning Stockholm AB BOX 1024 LIDINGÖ
556730-1055 Abstergo Företagsrekonstruktioner AB BOX 1024 LIDINGÖ
556734-9229 SVS Bevakning Sverige AB BOX 1024 LIDINGÖ
556742-6589 Human Entreprenad i Uppsala AB BOX 1024 LIDINGÖ
556764-1559 Dreamhill Academy AB BOX 1024 C/O BRAHE JURIDIK AB LIDINGÖ
556783-7272 SEJUZ Konsult AB BOX 1024 LIDINGÖ
556943-5901 Reclaimjustice Sweden AB BOX 1024 LIDINGÖ
556960-6220 Scandinavian Interactive Network Group AB BOX 1024 LIDINGÖ
802475-0740 RECLAIMJUSTICE BOX 1024 C/O STURE LINDQVIST LIDINGÖ
802487-6289 RECLAIMJUSTICE VS SVERIGE BOX 1024 LIDINGÖ

Det här blev mer intressant ju mer jag forskade. S*ture L*indqvist bolagskopplingar gav mig så mycket sidoinformation om diverse bolag att jag på sätt och vis hamnar off-topic. Bara en liten vink, att någon med initialerna K.U.S. Ekst**m. troligen fått agera målvakt. Vad sägs om 15 bolagsengagemang med 11 konkurser...

Jag tror Daniel är en liten fisk som gett sig in i hajrikt vatten... Att han kunnat agera som han gjort beror på att skrupellösa ”finansiärer” står bakom. Vissa förtjänar en egen tråd...

För att inte gå off-topic alltför mycket föreslår jag, om ni är intresserade, att börja med Brahe Juridiks S*ture L*indqvist och de företag han kan kopplas till. En lysande affärsman eller...

Så - Anders Bagge har med sådana där skojare att göra? Är han måhända litet grand av en sådan själv?
Citera
2015-04-26, 11:33
  #43
Medlem
anarkias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarkia
Bra jobbat Konfycius.
Inser jag valt fel väg i livet. Borde blivit bolagsjurist eller revisor.

Ser nu att Venera Finans & Ekonomi AB, dit fakturan från Stoppa Telefonförsäljning Ltd skulle betalas innan Brahe Juridik tog över, inte verkar finnas enligt Alla Bolag.
Solid info.se säger att bolaget finns plus att firmatecknaren är styrelseledamot i tre andra bolag också.
Vet inte vad som är rätt och nu krånglar datorn så jag får inte upp några fler sidor,men det är bara att skriva in hans namn på Solid info.se

Namnet på firmatecknaren är, C*nt*vener* *gostino Michel *ngelo (*=a) han har registrerat ett nytt bolag, Venera Sweden Limited UK Filial.
Han bedriver fakturaförmedling, köp och försäljning av fodringar, factoring tjänster, mm. Bokföring och företagsorganisation ingår också i hans kunnande.
http://www.allabolag.se/5164090309/V...ited_UK_Filial

Inte lätt vara småföretagare men bolagen läggs ju ner på löpande band, verkar det som. Han kanske borde ta ett vanligt jobb och få en stadig inkomst istället för att medverka till att lura våra äldre.


Av någon anledning, nyfikenhet eller helig ilska över de som medverkat till att lura äldre på pengar, kollade jag igen på Venera Sweden Limited UK Filial, på Alla bolag.
Undrar om herr C*nt*vener* (*=a) läser den här tråden i Flashback eftersom bolaget nu är avregistrerat från moms och F-skatt. Inte ens ett år var bolaget aktivt.
http://www.allabolag.se/5164090309/verksamhet

Vad blir nästa äventyr i företagsbranschen?
Citera
2015-08-24, 11:59
  #44
Medlem
freXers avatar
http://www.svt.se/plus/se-program/plus-avsnitt-6-1
Citera
2017-02-16, 03:44
  #45
Medlem
Russinvodkas avatar
VART HITTAR JAG DOKUMÄNTEREN?????? LETAT TVÅ TIMMAR NU måste finnas backup nånstans ät inte så bra detektiv ngn med mer koll än mig? Tack i förhand
Citera
2017-07-30, 21:31
  #46
Medlem
Såg att Daniel Eghammar finns på Facebook. Han heter Daniel Eqhammar där.
Enligt bilder på fejjan så verkar det om att han har flyttat till Stockholm. Vet någon vart han finns mer exakt? Eller vart han jobbar?

Daniel har öppen profil på Facebook just nu, men valde att printa de bilder som syns på honom där.

Tryck här för att se råttan Daniel Eghammar


Jag antar att han fortfarande sysslar med ytterst tveksamma affärer. Förslagsvis bedrar han nog fortfarande pensionärer på ett eller annat sätt, som den affärsman han ut i fingertopparna faktiskt är.


Vet inte om detta är postat tidigare, men, såg att Daniel Eghammar även är dömd sedan tidigare

Brott som den tilltalade döms för
1. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken
- 2010-01-31 - 2010-09-05 (3 tillfällen)
2. Stöld, 8 kap 1 § brottsbalken
- 2010-08-22
3. Snatteri, 8 kap 2 § brottsbalken
- 2010-08-21
4. Egenmäktigt förfarande, 8 kap 8 § 1 st brottsbalken
-2010-09-05
5. Narkotikabrott, ringa brott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
- 2010-08-21 (2 tillfällen)

Tryck här för att ta del av domslutet mot råttan Daniel Eghammar

Han är ju helt klart ett skolboksexempel på en klassisk nolla. Utöver sina riktigt usla affärer, som påtalats tidigare i tråden, är luffaren skyldig folk ordentligt med pengar enligt rykte.

Är det någon som har något annat intressant att dela med sig av Sveriges största offer? Vad jobbade han med på Malta den sista tiden? Det står MCC på Facebook. Vet någon mer?
__________________
Senast redigerad av flashbackdu 2017-07-30 kl. 22:00.
Citera
2017-09-21, 19:25
  #47
Medlem
Jag har inte bott i Sverige på länge så beklagar i förväg alla stavfel.

Det är kanske lite sent nu, men det finns många detaljer runt Daniels vistelse på Malta som SVT helt missade eller såg bort från. Jag har träffat både honom och hans bror Erik. Jag har också jobbat på den godisbutikskjedna som Daniel senare tog hand om.

Så lite vesentlig info först. Säljföretaget som Daniel var ledare för från början en del av sälljbolaget Panlegis. Generellt så är säljbolag på Malta oseriösa och dem svindlar både sina egna anställda och sina kunder på pengar.

Jonas Galotta är en man som har gått mediadramat denna gången. Om ni googlar honom så hittar ni en hel del skit men han har också en skrytarikel där maltesisk media beksriver honom som en riktig Entrepenör och jobbspridare.

Jonas Galotta tog över en del av Panlegis som han bytte namn på till Malta Callsenter. Dem sålde riktigt kassa El-tjänster till personer med fasttelefon. I tilleg så tog han också över Candinavia som är en butik som sälger svenska produketer så som lakrits, OLWchips knäckebröd osv...

Jonas utvidgade detta konseptet och sålde både vidare godis från godisprisen till Biosalonger, olika butiker och startade också upp flera caninavia i landet och bytte nanm på oirginalcanidinavia till Swedish delights.

Jonas Galotta är mist ett lika stort rövhål som Daniel . Han gav folk antingen ingen lön, eller lägre en vad du skulle ha. Sista månaden fick man aldrig lön. Han är precis som Daniel en väldigt trevlig person, som man litar på. Såhär i efterhand så känner jag mig som en idiot för att ha litat på honom men det är inte så lätt när man bor i ett lanJag har inte bott i Sverige på länge så beklagar i förväg alla stavfel.

Det är kanske lite sent nu, men det finns många detaljer runt Daniels vistelse på Malta som SVT helt missade eller såg bort från. Jag har träffat både honom och hans bror Erik. Jag har också jobbat på den godisbutikskjedna som Daniel senare tog hand om.

Så lite vesentlig info först. Säljföretaget som Daniel var ledare för från början en del av sälljbolaget Panlegis. Generellt så är säljbolag på Malta oseriösa och dem svindlar både sina egna anställda och sina kunder på pengar.

Jonas Galotta är en man som har gått runt mediadramat denna gången. Om ni googlar honom så hittar ni en hel del skit men han har också en skrytarikel där maltesisk media beksriver honom som en riktig entrepenör och jobbspridare.

Jonas Galotta tog över en del av Panlegis som han bytte namn på till Malta Callsenter. Dem sålde riktigt kassa El-tjänster till personer med fasttelefon. I tilleg så tog han också över Candinavia som är en butik som sälger svenska produketer så som lakrits, OLWchips knäckebröd osv...

Jonas utvidgade detta konseptet och sålde både vidare godis från godisprisen till Biosalonger, olika butiker och startade också upp flera caninaviabutiker som sålde lösviktsgodis i landet och bytte nanm på den första canidinavia till Swedish delights.

Jonas Galotta är mist ett lika stort rövhål som Daniel . Han gav folk antingen ingen lön, eller lägre en vad du skulle ha. Sista månaden fick man aldrig lön. Han är precis som Daniel en väldigt trevlig person, som är lätt att lita på. Såhär i efterhand så känner jag mig som en idiot för att ha litat på honom men det är inte så lätt när man bor i ett land som är varmt, har bra partyliv, och man själv är ung och bara behöver få in litillräckligt men pengar för att kunna leva i "semsterparadiset" .

Jag mötte Daniel på hans kontor för att få lönen som jag egentligen skulle ha fått av Jonas. Någon lön blev det inte, men ett mer skicklig bullshitter en Daniel har jag nog aldrig mött.

En annan detalj är att Jane , hon som blir intervjuad och berättar att hon hade blivit sagt upp var också en del av systemet och inte alls oskyldig som hon försöker verka i intervjun.

Hon hade ansvaret för utbetalningen av lön.....
d som är varmt, har bra partyliv, och man själv är ung och bara behöver få in litillräckligt men pengar för att kunna leva i "semsterparadiset" .

Jag mötte Daniel på hans kontor för att få lönen som jag egentligen skulle ha fått av Jonas. Någon lön blev det inte, men ett mer skicklig bullshitter en Daniel har jag nog aldrig mött.

En annan detalj är att Jane , hon som blir intervjuad och berättar att hon hade blivit sagt upp var också en del av systemet och inte alls oskyldig som hon försöker verka i intervjun.
Hon hade ansvaret för utbetalningen av lön.....
Citera
2017-09-21, 19:46
  #48
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Egentligen är det taskigt att jävlas med försäljarna.
Varför då? De är ute efter att lura gamla personer som Agda 82 år. Hela deras försäljning är att luras. Precis som tyskarna körde med att de bara följde order. Funkar inte. De är lika medskyldiga som ägarna.

Själv så brukar jag jävlas med telefonförsäljare med. Det är kul att scamma dem så länge det går, om man inte har nått viktigare för sig. En sport är att se hur länge de dröjer kvar i telefonen när man "letar upp" kort o konto nummer, som av någon anledning inte funkar. Man har ju fler... Jag tänker att så länge som jag uppehåller dem så kan de inte ringa upp Agda 82 år och scamma henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback