Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-11, 17:36
  #1
Medlem
Jag skulle vilja ha en seriös diskussion om det egentliga skälet till varför vi tar emot så många invandrare.

Ämnet för tråden är alltså enbart vad det "riktiga" syftet med invandringen är.

Kunskapsmässigt står jag personligen någonstans mitt i mellan sovande "svenne-banan" och den ofta ganska påläste I&I skribenten här inne.

När det gäller inställningen till människorna som kommer hit är jag varken någon jätte mångkulturfanatiker eller extrem-nazizt, men hur man upplever mångkulturen är inte temat för den här tråden.

Jag är enbart intressrad av att få reda på varför alla ska just hit till sverige.

För mig börjar det, precis som för dom flesta, bli allt mer solklart att:

1. Man är beredd att mörka, ljuga, vinkla, vända och vrida på allting för att få mångkulturen och invandringen att alltid framstå i bästa tänkbara dager. Att göra den skonsam.

2. Man tycks vara väldigt angelägen att det ska komma mängder med människor hit. Det verkar vara volymen av människor som är det intressanta, inte deras ev behov av hjälp osv.

Att människor är i nöd och att hjälpbehovet är enormt köper jag inte. Fanns den godheten hos etablissemanget skulle media kunna ägna mer tid åt hur gamla och sjuka av vår egen befolkning har det. Det var ju tex bara något år sedan man passivt satt och tittade på när utförsäkrade sjuka ramlade mellan stolarna och i en del fall gick och tog livet av sig osv

Att vi behöver mer människor i arbete för att rädda våra pensioner är ju av olika skäl redan punktrerade argument.

Att invandringen berikar vår kultur och ger andra mervärden må kanske stämma på en del håll, men är ett för vagt argument för att med skohorn och sådan frenesi ska pressa igenom detta.

Från andra håller hör man ibland argument som är minst lika svåra att ta på allvar.

Att Reinfeldt har negerblod i ådrorna, "vänstertomtar" utan verklighetsförankring osv osv.

För mig är det klart att dom officiella argumenten är för "magra" i förhållande till hur helhjärtat och målinriktat man går in för det här projektet.

Men vad är då det egentliga syftet?

Har man kommit fram till att sverige för att kunna överleva på sikt måste delas upp i ett a och ett b lag och man genom invandringen skyndar på den processen? Resurserna räcker inte till alla så vi måste helt enkelt dela upp oss i grupper där 10-30% kan ha en hög standard medans 70-90% får falla tillbaka rejält?

Smids det planer över våra huvuden att på sikt skapa ett jordklot, utan nationella gränser och Sverige positionerar sig genom att som alltid försöka vara ett föregångsland?

Eller är det helt enkelt så att några få drar i trådarna för att få igenom enbart sina syften och hela övriga eliten och dess hantlangare är oreflekterande marionetter som hamnat i masspsykos?

Jag kan lukta mig till att något jävulstyg är på gång. Hela upplägget luktar säljsekt möte lång väg. Men vad är skälet?

Jag hoppas tråden får ligga kvar och att några av er som jag vet är pålästa kan komma med era knivskarpa analyser. Men jag vädjar att ni inte skenar i väg utan försöker hålla temat:

Vad det egentliga motivet till invandringen vi ser i dag är? Vad som inte är motivet finns det ju redan kilometervis skrivet om. Samma sak med konsekvenserna av invandringen. Det är inte heller något som behöver upprepas.
Citera
2014-08-11, 17:51
  #2
Medlem
Jag delar inte riktigt din syn av att vi försöker klämma in så många som möjligt. Men om man tittar på prognoser över hur många människor vi tar in under kommande år och varifrån dessa människor kommer så handlar det ofta om områden som är drabbade av krig och annat elände.

Men studerar man fenomenet migration så visar studier, oavsett vad invandrarkritiker gärna påstår, att människor även från fattiga länder i första hand flyttar till grannländer, eller länder med liknande språk/kultur. Ungefär som att vi hellre flyttar till Norge än till Japan.

Men med alla oroligheter i världen som inte bara går inom nationella gränser utan gärna tenderar att sprida ut sig, hamnar otroligt många människor i knipa. Sverige är då duktiga på att sträcka ut en hjälpande hand, vilket gör att vi får fler människor hit.
Citera
2014-08-11, 17:57
  #3
Medlem
Sightnesss avatar
Som jag ser det finns det 2 möjliga utgångar av Sveriges massinvandring.

1. De vita svenskarna tröttnar totalt, och vi inför en måttstock för vem som är arisk och inte. De som inte kvalificerar sig, deporteras eller hamnar i låsta arbets- eller koncentrationsläger.

2. De vita svenskarna utrotas helt och hållet.

Vilket av dessa alternativ som verkar mest lockande för den styrande eliten kan man bara gissa.
Citera
2014-08-11, 17:58
  #4
Medlem
svallerbyttans avatar
De borgerligas motiv:
Splittra befolkningen och den samhörighetskänsla som en stor välfärdsstat kräver. Ett generellt välfärdssystem kräver en homogen befolkning och skulle t.ex. vara en omöjlighet i ett multikulturellt land som USA.

Röd-grönas motiv:
Hitta en ny grupp att solidarisera sig med och tycka synd om. En invandrad person är till 80% en röd-grön röst.
Citera
2014-08-11, 17:59
  #5
Medlem
Amadeusss avatar
Syftet är att förstöra västvärlden. Att skapa ett oändligt inbördeskrig är målet.
Citera
2014-08-11, 18:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Jag delar inte riktigt din syn av att vi försöker klämma in så många som möjligt. Men om man tittar på prognoser över hur många människor vi tar in under kommande år och varifrån dessa människor kommer så handlar det ofta om områden som är drabbade av krig och annat elände.

Men studerar man fenomenet migration så visar studier, oavsett vad invandrarkritiker gärna påstår, att människor även från fattiga länder i första hand flyttar till grannländer, eller länder med liknande språk/kultur. Ungefär som att vi hellre flyttar till Norge än till Japan.

Men med alla oroligheter i världen som inte bara går inom nationella gränser utan gärna tenderar att sprida ut sig, hamnar otroligt många människor i knipa. Sverige är då duktiga på att sträcka ut en hjälpande hand, vilket gör att vi får fler människor hit.

Så svaret på min fråga är alltså att vi trots allt gör allt detta för att hjälpa andra människor!?
Citera
2014-08-11, 18:05
  #7
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Jag delar inte riktigt din syn av att vi försöker klämma in så många som möjligt. Men om man tittar på prognoser över hur många människor vi tar in under kommande år och varifrån dessa människor kommer så handlar det ofta om områden som är drabbade av krig och annat elände.

Men studerar man fenomenet migration så visar studier, oavsett vad invandrarkritiker gärna påstår, att människor även från fattiga länder i första hand flyttar till grannländer, eller länder med liknande språk/kultur. Ungefär som att vi hellre flyttar till Norge än till Japan.

Men med alla oroligheter i världen som inte bara går inom nationella gränser utan gärna tenderar att sprida ut sig, hamnar otroligt många människor i knipa. Sverige är då duktiga på att sträcka ut en hjälpande hand, vilket gör att vi får fler människor hit.

Det är väl ingen invandringskritiker som påstår annat? Det är ju därför de flesta är överens om att bistånd skall ske på plats och i oroshärdarnas närområden - och inte i Sverige.

En annan faktor som också självfallet påverkar var en människa flyr i första hand, är naturligtvis den ekonomiska möjligheten. Om det blev krig i Sverige samtidigt som det var fred i Norge så skulle de flesta så klart hellre vilja ta sig dit för att senare återvända hem.

Men om Japan däremot erbjöd alla "Svenskar" automatiskt uppehållstillstånd och gratis välfärd utan krav på arbete eller ens integration till deras seder och bruk, samtidigt som jag och min familj har resurserna till att ta oss till dit - Ja då åker jag ju hellre till Japan eftersom det är där jag har bäst chans att leva bekvämt.

Den där "hjälpande handen" Sverige sträcker ut må vara en smekning längs med kinden på de med resurserna att ta sig hit, men en hård kall käftsmäll mot de som är i störst behov av hjälpen.
Citera
2014-08-11, 18:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
De borgerligas motiv:
Splittra befolkningen och den samhörighetskänsla som en stor välfärdsstat kräver. Ett generellt välfärdssystem kräver en homogen befolkning och skulle t.ex. vara en omöjlighet i ett multikulturellt land som USA.

Röd-grönas motiv:
Hitta en ny grupp att solidarisera sig med och tycka synd om. En invandrad person är till 80% en röd-grön röst.

Har tänkt i samma banor själv, men har förkastat den analysen pga att jag trott att det fanns för många (trots allt) bland dom styrande som tänkte lite mer på vår egna befolkning och mindre valstrategiskt, för att det skulle gå att förankra och bli så enade.
Citera
2014-08-11, 18:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Syftet är att förstöra västvärlden. Att skapa ett oändligt inbördeskrig är målet.

Kan du utveckla. Vem ligger bakom och vad är syftet med det?
Citera
2014-08-11, 18:10
  #10
Avstängd
OrrenHanss avatar
Globalistmaffian vill skapa en bred underklass som de kan sko sig av. Med billig importerad arbetskraft så krackelerar välfärden och klyftorna växer. Vänstern som alltid bestått av efterblivna plastkommunister hejjar på, utan att förstå planerna.
Citera
2014-08-11, 18:11
  #11
Avstängd
Billig arbetskraft.

Det är enda anledningen.
Citera
2014-08-11, 18:13
  #12
Medlem
Storm.Hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Jag skulle vilja ha en seriös diskussion om det egentliga skälet till varför vi tar emot så många invandrare.
Ämnet för tråden är alltså enbart vad det "riktiga" syftet med invandringen är.
I denna länk finns en programförklaring av Fredrik Segerfeldt:
http://nyheter24.se/debatt/774320-se...for-utveckling
Citat:
"Sverige bör gå i täten för att på internationell nivå driva frågan om ökad migration av okvalificerad arbetskraft från fattiga till rika länder", skriver Fredrik Segerfeldt, liberal debattör och medgrundare av tankesmedjan Migro.
Om jag förstår Fredrik rätt så skall vi inte endast hjälpa dem som är i nöd utan även alla som vill bli rika.
Och fort skall det gå, några dagars restid från Afrika till Sverige. Inte som vår egen utveckling som under loppet av några generationer tog oss från ett fattigt bondesamhälle till en välmående industrination. Andra länder som t.ex. Japan gjorde en liknande resa på några decennier. Tyskarna reste sig på några årtionden ur ruinerna och är nu kanske den mest framstående industrinationen av all. Nej, dagens fattiga skall inte resa sig av egen kraft och de skall ha allt genast.
Vidare tycks tankesmeden Fredrik mena att vi inte endast skall ta emot de driftiga som är oss till nytta, vi måste även ta emot de mindre dugliga annars kommer ju ursprungsländerna att överflöda av oduglingar.
Osv, osv,...
__________________
Senast redigerad av Storm.Hatt 2014-08-11 kl. 18:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback