Flashback bygger pepparkakshus!
2005-09-01, 06:01
Medlem
Jag äter ett antidepressivt medel som heter efexor och hittar inte någon stans att det skulle vara farligt att dricka på det... Dom rekomenderar måttliga mängder på nätdoktorn men vad betyder det... Någon som vet vad som händer om man super på det.? Har ju bara inledningsdos på 37.5mg och det var tydligen inte allvarligt toxiskt förrens 4-6g. Då kan det väl inte vara farligt att supa på det lilla jag har?
Citera
2005-09-01, 12:50
Medlem
AE23s avatar
Käkar också efexor, de enda problem jag upplevt tillsammans med alkohol var under den första månaden jag käkade, mådde illa som satan ett par gånger när jag försökte dricka sprit (typ ett par glas whiskey). Verkar dock som om illamåendet försvinner tillsammans med de andra biverkningarna efter hand.

Utöver det så har det varit lugnt för min del. Att det skulle vara några allvarliga faror med blandningen efexor + alkohol tror jag inte, men jag är inte säker då jag inte kollat närmare på det.
Citera
2005-09-01, 13:21
Medlem
hundens avatar
Måttliga mängder, svårt att definiera ..

Måttligt för en partyprisse på 19bast kanske är 7-8öl.
En alkis på 50+ kanske är 20öl

Nej men tills du känner dig "salongsberusad", skulle jag vilja kalla "måttligt"
Av egen erfarenhet ca 3st 50cl starköl av normal %-halt.

Åt själv effexor under 6 månaders tid, men i.o.m att alkohol SUGER SÅ HÅRT (finns annat) så kan jag inte ge dig några svar..
Citera
2005-09-01, 14:50
Medlem
Slivars avatar
Har inte haft några problem mä Efexor + hårdsupa. Doktorn har ju varnat mej ett flertal ggr, o klagat på mitt höga alkoholförbruk...men jag har som sagt inte märkt nåt.
Citera
2005-09-01, 15:50
Bannlyst
Jag åt 300 mg dagligen och det jag märkte av var raka motsatsen, du tålde mer och fyllan höll inte samma kvalitet.
Citera
2005-09-01, 17:24
Medlem
visslarens avatar
Jag blev en galning av denna kombination. Den förstörde ett halvår av mitt liv. Åt 75mg Efexor om dagen och drack till en början 1-2 ggr i veckan. På grund av olika orsaker så började jag dricka 4-5 ggr i veckan och jag märkte att jag tålde mycket mer än jag gjort tidigare. Prövade också att inte ta Efexor på några dar och märkte skillnad. Mådde heller aldrig illa dagen efter som jag alltid gör nu för tiden när jag druckit alkohol (slutade med Efexor för ett år sen).

Det som sabbade allt var att kombinationen gjorde att jag vart så full att jag inte visste jag vad sysslade med. Vaknade upp dagen efter och mindes inget så jag fortsatte i samma stil. Kissade ner för en balkong på en hemmafest, slängde ett järnrör på ett skyltfönster på stan mitt under festrushen (rutan höll, men vad tror ni folk omkring tyckte). Gjorde massa vansinnesgrejor och betedde mig som ett svin, utan att vara medveten om det. Så jag säger att Efexor och alkohol inte är en god idé om man dricker större mängder. Ett par glas vin är ingen fara, men Efexor förstärker effekten av alkoholen rejält.

Det är min erfarenhet och jag har fått medhåll av en psykiatriker som hjälpte mig sluta med Efexoren och alkoholmissbruket.
Citera
2005-09-01, 21:14
Medlem
Ok. Verkar ju inte va så farligt fysiskt då iaf.
Drack whisky igår och kände mig väldigt konstig.
Fast det kan ju bero på xanoren också.
Citera
2005-09-01, 21:26
Medlem
Gick på efexor första gången i livet jag söp. Fungerade fint. Men Efexor är en läskig sak, speciellt när man slutar ta dem.
Citera
2005-09-01, 21:39
Medlem
Spunkbumbis avatar
jag började med efexor för nån dag sen, det som "creeps me out" mest är drömmarna... jag drömmer cp jävla drömmar... konstiga är dom

annars känner jag inte av några större besvär... eller ja, lite skum känsla i kroppen och det känns som jag har en klump i halsen litegrann... men det är inget jag stör mig på.

(Tar efexor 75mg depot)

Edit: och jag ska på fest i helgen och supa... blir intressant
Citera
2005-09-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkbumbi
jag började med efexor för nån dag sen, det som "creeps me out" mest är drömmarna... jag drömmer cp jävla drömmar... konstiga är dom

annars känner jag inte av några större besvär... eller ja, lite skum känsla i kroppen och det känns som jag har en klump i halsen litegrann... men det är inget jag stör mig på.

(Tar efexor 75mg depot)

Edit: och jag ska på fest i helgen och supa... blir intressant
Jag började i måndags och dom två första dagarna mådde jag riktigt jävla illa. Frossa yrsel
kallsvettningar och gäspningar som fan. Och varje gång jag gäspade så kändes det som om
jag skulle spy. Ungefär som magsjuka fast under några sekunder bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in