Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-10, 17:29
  #37
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Bumpar den här tråden.

Jag håller på med några väldigt snarlika uppgifter som det står om tidigare i denna tråd. Dock får inte rätt svar när jag skicka in mina svar, trots att jag tror gång på gång att jag gör rätt. I mitt fall handlar det om DOS-kommandon.

1. Vilket kommando flyttar filen Mexx till katalogen Dam?
Aktuella katalogen är Dam.
(Bild)

Här tänker jag att svaret ska bli: move ../Herr/Byxor/Mexx Dam/Mexx

2. Vilket kommando tar bort katalogen analog och alla underliggande filer/kataloger?
Aktuell katalog är digital.
(Bild)

Mitt svar: rd ../Analog

3. Vilket kommando kopierar filen Småfolk som finns i katalogen Byxor till katalogen Kjolar under Dam? Aktuella katalogen är Kläder. (Bild)

Mitt svar: copy Barn/Byxor/Småfolk Dam/Kjolar

4. Vilket kommando flyttar katalogen Barn och alla underliggande filer till katalogen Herr?
Aktuella katalogen är Kläder.
(Bild)

Mitt svar: move Barn Herr

5. Vilket kommando byter namn på filen CK till C_and_K ?
Aktuell katalog är digital.
(Bild)

Mitt svar: rename armbandsur/digital/CK C_and_K

Tänker jag rätt/fel i mina svar?


Om du ska skriva DOS-kommandon så är det till att börja med backslash (dvs \) och inte slash (dvs /) som du behöver använda för att avgränsa mappar.
Citera
2017-09-10, 19:46
  #38
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om du ska skriva DOS-kommandon så är det till att börja med backslash (dvs \) och inte slash (dvs /) som du behöver använda för att avgränsa mappar.

Tackar! Du satte nog precis fingret på vad jag gjort fel hittills
Citera
2017-09-11, 01:38
  #39
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om du ska skriva DOS-kommandon så är det till att börja med backslash (dvs \) och inte slash (dvs /) som du behöver använda för att avgränsa mappar.

Kan lägga till att klarade av uppgiften
Tänk att en sån grej med snedstreck och bakstreck var i princip felet
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback