Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-10, 22:41
Medlem
Vet inte om trådan hamnat rätt, men visste inte vilket ämne jag skulle välja..

Jag är bara nyfiken.. finns det självmordsgrupper att gå med i där kan kan ta självmord tillsammans och hjälps åt?? Skulle va mkt bättre än att göra det ensam och ja, jag är en deprimerad 18-årig tjej typ.. tar fluoxetin och atarax och allt skit, men tkr inget hjälper.. orkar bara inte, men vet inte hur jag ska ta det eftersom jag vill vara säker på att jag inte överlever... därför så har jag lite panik. Tänker nog prova en massa krossade linfrön (cyanid) och se hur det slutar, tycker det verkar som en vettigare död än med alvedon liksom..

Så, vet ni om det finns?? Och har ni några förslag på hur jag ska dö? Alltså, inte tåg och hoppa från hus (risken att överleva är rätt stor)
Citera
2014-08-10, 22:51
Medlem
surfemils avatar
Vågar man fråga vad det är som tynger dig? Livet har sina toppar och sina dalar. Ibland har man det jäkligt jobbigt. Jag hoppas innerligt att du tar dig samman och söker efter den hjälp som du uppenbarligen behöver. Utsätt inte din närhet för sorgen av att förlora dig. Om det är skolan, pojkvännen, familjen eller ekonomiska skäl så löser det sig alltid och det finns alltid folk som är redo att lyssna!

Har personligen en vän vars flickvän begick självmord och aldrig någonsin har jag sett en sådan olycka i någons ögon som den stunden han fick reda på hennes bortgång. Den här grabben har gått i terapi nu i flera år och han anklagar fortfarande sig själv för hennes fega val. Ta tjuren vid hornen och ganska upp dig!

Jag ber dig personligen att uppsöka hjälp så du kan få leva ett gott liv!

https://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo

Lite tips för att gaska upp dig är att börja kolla på en massa "feel good" serier. Rekommenderar starkt att du kollar igenom samtliga serier:The office, Parks and Recreational, Modern Family, Black adder och självklart allt som har med Monty Python!
Senast redigerad av surfemil 2014-08-10 kl. 22:55. Anledning: Tillägg*
Citera
2014-08-10, 23:00
Medlem
Har varit inlagd på bup akuten i flera veckor och mått skit och går på terapi samtal 1/veckan osv, lägre än så kan man inte sjunka. Man ser sina vänner ha ett bra liv och är glada, medan det enda man själv kan tänka på är hur man ska ta livet av sig. Jag vet inte hur många timmar och dagar jag spenderat på att tänka på det.. 24/7. Har det rätt jobbigt hemma, och jämför mig alltid med alla andra, vilket man bara mår ännu sämre av, av tankarna..

Det enda som håller mig kvar är familjen, som skulle bli helt förkrossade.. det är det enda. Jag föreställer själv om min syrra skulle dö... börjar gråta på en gång. Det här gör mig bara ännu mer förvirrad, vad ska jag göra?? blev nyss utnjyttnad av en kille också, så mår hemskt..
Citera
2014-08-10, 23:13
Medlem
surfemils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondays
Har varit inlagd på bup akuten i flera veckor och mått skit och går på terapi samtal 1/veckan osv, lägre än så kan man inte sjunka. Man ser sina vänner ha ett bra liv och är glada, medan det enda man själv kan tänka på är hur man ska ta livet av sig. Jag vet inte hur många timmar och dagar jag spenderat på att tänka på det.. 24/7. Har det rätt jobbigt hemma, och jämför mig alltid med alla andra, vilket man bara mår ännu sämre av, av tankarna..

Det enda som håller mig kvar är familjen, som skulle bli helt förkrossade.. det är det enda. Jag föreställer själv om min syrra skulle dö... börjar gråta på en gång. Det här gör mig bara ännu mer förvirrad, vad ska jag göra??

Jag lovar dig det kunde ha varit betydligt värre! Det första du ska göra ikväll är att se på en serie/film eller spela ett spel som får dig att tänka på något annat. Vilket jag starkt rekommenderar någon av de serierna jag länkade tidigare.

DU ska inte ta livet av dig, du förtjänar något bättre och du ska inte utsätta din syster för den sorgen. Att du oroar dig över din systers välmående visar även på att du empatiskt och det är ju något som denna värld faktiskt behöver så kasta inte bort den egenskapen genom att begå självmord!
Nu när vi har kommit överens om att självmord är överskattat så är det dags för dig att hitta en eller flera hobbies. Lovar att det säkert finns något som får dig att må bra och jag vill att du ska fördjupa dig i det!

Förövrigt så lovar jag dig att alla har en del skelett undangömda i garderoberna så skit fullständigt i dina vänner och "hur bra de har det"!

https://www.youtube.com/watch?v=nGBLlFMn9Xc

Ooh, crazy's what they think about me
Ain't gonna stop cause they tell me so
Cause 99 miles per hour baby,
Is how fast that I like to go.

Can't keep up with my rhythm
Though they keep trying.
Too quick for the lines they throw.
I walk to the sound of my own drum.
Senast redigerad av surfemil 2014-08-10 kl. 23:17.
Citera
2014-08-10, 23:15
Medlem
Fegyvereks avatar
Skicka PM om du får tag en sådan grupp som är seriös.
Citera
2014-08-10, 23:22
Medlem
Firefliess avatar
Verkligen tragiskt att läsa det här, särskilt med tanke på din unga ålder. Du har så mycket saker att uppleva som kan vända ditt liv till det bättre. Nu är du ju vuxen så då kan du ta eget ansvar och styra ditt liv enligt dig själv och inte dina föräldrar.

Jag har också tagit psykofarmaka och varit nedstämd. Tyvärr är det så det fungerar, men att ta livet av dig tycker jag är ett beslut som du inte ens ska fundera på längre. Tänk dig hur många människor som dör innan de blir 18, de skulle göra vad som helst för att få leva längre. Försök att se det från någon annans perspektiv.

Du nämnde din syster också, vore naturligtvis fruktansvärt om något hände henne. Men tänk om du skulle försvinna och hur din stackars syster skulle bli drabbad.. Hon skulle hamna i samma djupa depression som dig om inte värre.

Hur länge har du mått såhär?
Senast redigerad av Fireflies 2014-08-10 kl. 23:25.
Citera
2014-08-10, 23:30
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övervakning och integritet --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2014-08-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireflies
Hur länge har du mått såhär?

Har varit deprimerad sen jag var 14, men har bara blivit värre med tiden och speciellt nu på gymnasiet. har begått några självmorsförsök fast är för mesig för att klara av det helt själv...
Citera
2014-08-11, 01:22
Medlem
surfemils avatar
Jag skulle verkligen rekommendera dig att försöka se det positiva i vardagen. Livet har så mycket att erbjuda så fort man kan se förbi livets mörkare sidor!

Se det positiva i vardagens mindre saker! Varje gång du ser dig själv framför spegeln så tänk på dina fina kvalitéer. Du är helt klart empatisk och det är en vacker egenskap inte alla äger. Om du känner dig osynlig så är du inte det. Du har fått positiv respons från både mig och Fireflies och vi har båda ägnat en tanke och uttryckt oro över din hälsa vilket motbevisar det!
Citera
2014-08-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfemil
Jag skulle verkligen rekommendera dig att försöka se det positiva i vardagen. Livet har så mycket att erbjuda så fort man kan se förbi livets mörkare sidor!

Se det positiva i vardagens mindre saker! Varje gång du ser dig själv framför spegeln så tänk på dina fina kvalitéer. Du är helt klart empatisk och det är en vacker egenskap inte alla äger. Om du känner dig osynlig så är du inte det. Du har fått positiv respons från både mig och Fireflies och vi har båda ägnat en tanke och uttryckt oro över din hälsa vilket motbevisar det!
Mm, tackså jätte mkt för att ni skriver här..betyder mkt för mig.. känner mig bara så lost, och det är inte en kul känsla
Citera
2014-08-11, 01:45
Medlem
surfemils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondays
Mm, tackså jätte mkt för att ni skriver här..betyder mkt för mig.. känner mig bara så lost, och det är inte en kul känsla

Kan lova dig att du inte är ensam. Finns det någon i din närhet du kan prata ut med? Mer eller mindre förklara för dem bit för bit hur du mår? Hjärnspöken av din sort är svåra att komma undan ifrån och man måste verkligen kämpa och många gånger själv för att ta sig ur den onda cirkeln. Du ska veta att jag tror 100% på att du är kapabel att ta dig ur den här skiten!

Så har du börjat se någon av serierna jag rekommendera dig?
Citera
2014-08-11, 03:10
Medlem
Dirtun07s avatar
Ge inte upp. Det finns så sjukt mycket att se fram emot. Jag lovar dig att vad du än har gått igenom hittills så kommer det att vända.

Att bli utnyttjad är aldrig kul men det är något du inte är ensam om att ha blivit vill jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in