Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-10, 17:01
  #1
Medlem
QkNNs avatar
Om Sverige fick för sig att börja kriga med Norge. Hur skulle du göra då?

Skulle du försöka hjälpa till att vinna kriget och erövra Norge, eller skulle du packa en packsäck och sätta dig på en båt och åka till Irak för att söka asyl? (om det nu är fred där)

Nedan har vi anledningen till att kriget började...

"Finland, Norge och Fanmark har infört en handelsblockad mot Sverige och förbjuder passage av dessa länders land, hav och luftrum av svenska transportfordon. De har även infört handelshinder vilket gör att exporten minskat med nära 70%. Denna blockad har nu pågått i två år och trots dagliga förhandlingar har ingen lösning skett och alla möten är nu avslutade. Blockaden har inneburit att svensk industri går på knäna, utländska investerare flyr, arbetslösheten är uppe i 32% - 15% mer än när Löfven fick makten 2014 - och många lever under minimigränsen, barnadödligheten har femdubblats osv osv. Och allt detta för att Sverige vill riva sin del av Öresundsbron"
__________________
Senast redigerad av QkNN 2014-08-10 kl. 17:30.
Citera
2014-08-10, 17:03
  #2
Medlem
Jag hade demonstrerat emot kriget öppet på gator och riksdag.
Citera
2014-08-10, 17:08
  #3
Medlem
FashionMonsters avatar
Skulle sytt en vit flagga och sätta på taket för att lugna ner se, sen köpa mig ett par tvärstora högtalare och spela Ledin från altanen konstant tills dom ger sig.
Citera
2014-08-10, 17:19
  #4
Medlem
Abattoirs avatar
Jag hade nog anslutit mig på norsk sida med syfte att störta svensk regering och riksdag. Befria landet med andra ord.
Citera
2014-08-10, 17:23
  #5
Medlem
Man kanske borde hjälpa Norge genom att sabotera på hemmaplan. Nejdå. Attackerar någon oss så drar jag åt motsatt håll. Finns inte på kartan att jag skulle ta upp ett vapen och agera kanonmat åt dom som styr.
Citera
2014-08-10, 17:26
  #6
Medlem
curiamobiliums avatar
Det beror på anledningen till kriget. Anledningen du anger "fick för sig att börja krig" låter ju inte som en orsak som gör att man börjar kriga. En bättre intrig nedan?

"Finland, Norge och Fanmark har infört en handelsblockad mot Sverige och förbjuder passage av dessa länders land, hav och luftrum av svenska transportfordon. De har även infört handelshinder vilket gör att exporten minskat med nära 70%. Denna blockad har nu pågått i två år och trots dagliga förhandlingar har ingen lösning skett och alla möten är nu avslutade. Blockaden har inneburit att svensk industri går på knäna, utländska investerare flyr, arbetslösheten är uppe i 32% - 15% mer än när Löfven fick makten 2014 - och många lever under minimigränsen, barnadödligheten har femdubblats osv osv. Och allt detta för att Sverige vill riva sin del av Öresundsbron"
Citera
2014-08-10, 17:37
  #7
Medlem
Senapstjuvens avatar
Fly till Tyskland. Skulle aldrig riskera livet för att försvara det här ruttna landet.
Citera
2014-08-10, 17:44
  #8
Medlem
tangerinetrees avatar
Jag skulle predikat och skaffat mig några anhängare, ungefär 100 personer. Vi sprider ut oss i de administrativa städerna i Norge och Sverige och nästlar in oss i ledningarna i båda nationerna med målet att sabotera. Sabotaget sker på lägligt sätt utifrån förutsättningarna, kanske spränger vi alla samhällsorgan(inklusive ministrar). Samtidigt tar vi kontroll över alla vapen osv. Därefter tar vi kontroll över det geografiska området som omfattar Sverige och Norge och styr det med järnhand för all framtid.

När vi väl har kontroll över vårt nya egna land kan vi ju lika väl börja ta över hela världen, varför inte börja med Ryssland? Tyskland skulle säkert hjälpa till.
Citera
2014-08-10, 18:14
  #9
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Nedan har vi anledningen till att kriget började...

"Finland, Norge och Fanmark har infört en handelsblockad mot Sverige och förbjuder passage av dessa länders land, hav och luftrum av svenska transportfordon. De har även infört handelshinder vilket gör att exporten minskat med nära 70%. Denna blockad har nu pågått i två år och trots dagliga förhandlingar har ingen lösning skett och alla möten är nu avslutade. Blockaden har inneburit att svensk industri går på knäna, utländska investerare flyr, arbetslösheten är uppe i 32% - 15% mer än när Löfven fick makten 2014 - och många lever under minimigränsen, barnadödligheten har femdubblats osv osv. Och allt detta för att Sverige vill riva sin del av Öresundsbron"

Varför har man gjort detta, och varför ville Sverige riva "sin del" av Öresundsbron?
Citera
2014-08-10, 18:20
  #10
Medlem
Om Norge hade haft en nationalistisk regering i spetsen mot Sveriges mesiga PK-demokratur så hade jag stått på norrmännens sida.
Citera
2014-08-10, 18:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Om Norge hade haft en nationalistisk regering i spetsen mot Sveriges mesiga PK-demokratur så hade jag stått på norrmännens sida.

Du stal orden ur min mun broder
Citera
2014-08-10, 19:01
  #12
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Varför har man gjort detta, och varför ville Sverige riva "sin del" av Öresundsbron?

Tog det från nån som skrev det i tråden.. Han ville ha en historia om varför det vart krig och så skrev han den. Så jag vet inte varför...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback