• 1
  • 2
2014-08-10, 16:41
Bannlyst
För några månader sen fick jag äntligen denna klassiker sedd men jag vet inte om det är just den bästa, dock ligger den väldigt bra till måste jag säga. Det är ju en rätt originell och ganska genomtänkt historia. Väldigt intressant måste jag säga.

När det gäller 80 talet i övrigt har jag svårt att säga vilka jag tycker är mästerverk, har sett så himla många filmer, inte minst från det årtiondet.

Vad anser ni andra då? Kan även passa på att fråga, hur trogen boken är filmen?
Citera
2014-08-10, 16:48
Medlem
sommarlovs avatar
Finns det en bok?
Minns mest en flickas guppande rumpa...

Men visst, det är en spännande film!
Citera
2014-08-10, 16:49
Bannlyst
Ja, det finns en bok som kom i början av 80 talet.
Citera
2014-08-10, 16:55
Medlem
Mack-Bolans avatar
Jag tycker nog också "I Rosens Namn" är en av de bättre filmer som någonsin gjorts.
En annan film från 90-talet som också är bra "Nyckeln till frihet" eller "The Shawshank Redemption"
anser jag vara den kanske bästa filmen någonsin. Finns för övrigt med på nån lista "100 filmer du måste se innan du dör".
Citera
2014-08-10, 17:00
Medlem
Painted-Birds avatar
Personligen så tyckte jag att det var genomusel när jag såg den, men det är ju en rätt häftig historia när man tänker på det. Kanske borde ge den en till chans.
Citera
2014-08-10, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Personligen så tyckte jag att det var genomusel när jag såg den, men det är ju en rätt häftig historia när man tänker på det. Kanske borde ge den en till chans.

Vore intressant att höra varför du tyckte så.
Citera
2014-08-10, 17:50
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag tycker nog också "I Rosens Namn" är en av de bättre filmer som någonsin gjorts.
En annan film från 90-talet som också är bra "Nyckeln till frihet" eller "The Shawshank Redemption"
anser jag vara den kanske bästa filmen någonsin. Finns för övrigt med på nån lista "100 filmer du måste se innan du dör".
Så i en tråd som frågar om The Name of the Rose var 80-talets bästa film passar du på att tipsa om en film (som alla i hela världen sett) från ett annat decennium och som dessutom inte har någon koppling till filmen i fråga?
Citera
2014-08-11, 15:07
Medlem
Painted-Birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordicus
Vore intressant att höra varför du tyckte så.
Jag vet inte, såg den i skolan så det kan ha spelat in. Även det låga tempot kan ha haft ett finger med i spelet. Om jag hade fått gissat så skulle jag ha trott att den var gjord i början av 70-talet, inte 1986.
Citera
2014-08-11, 17:09
Medlem
Den är också jäkligt bra ur ett historiskt perspektiv.
Citera
2014-08-11, 17:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Så i en tråd som frågar om The Name of the Rose var 80-talets bästa film passar du på att tipsa om en film (som alla i hela världen sett) från ett annat decennium och som dessutom inte har någon koppling till filmen i fråga?

Fråga: vad tillförde ditt inlägg?
Citera
2014-08-11, 19:50
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Fråga: vad tillförde ditt inlägg?
Vi tillförde ungefär lika mycket men jag kunde bara inte låta bli.
Citera
2014-08-11, 20:12
Medlem
Visst är det en bra film,men den ligger inte på topp 30 av 80-talsfilmer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in