Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-31, 23:34
  #1
Medlem
Tjena nu har mina morsa blivit erbjuden att köpa bärbardator via jobbet . dom har inget behov av en nya men det har jag då jag ska börja plugga och pendla en del . Vi har två val en 17 tumare eller en 14 tummare Hp dator... Förutom storleken är skillanden mellan dom är olika minne, processorn och grafik.

Mina behov är, hyfsat portabel har tänkt använda den på en del föreläsningar osv. titta film surfa, kanske spela lite (ytterst lite) Priset skilljer sig med cirka 3000 den större är dyrar men det spelar ingen roll för mig då mamma betalar

Frågorna som lyder är det stor hastighetsskillnad och grafik skillnad mellan datorerna? till den större kommer även ett extra kortplats 1st ExpressCard/54 har jag nått större behov av det/ vad har man den till ??? På båda datorerna finns det en PC Card typ I/II kortplats.

Många frågor som jag hoppas få många svar på //Johan

17 TUM HP Pavilion zd8xxxEA, Intel

Processor Intel Pentium 4 650, 3,4 GHz
Chipset Intel i915P
Cacheminne (L2) 2048 kB
Internminne 1024 MB DDR2 SDRAM
Minnesplatser 2 st, ingen ledig. Max 2048 MB

Grafik ATI mobility Radeon X600, PCI-Express
Grafikminne 256 MB DDR SDRAM

14 TUM HP Pavilion dv1xxxEA Intel
Processor Intel Pentium M 750 1,86 GHz
Cacheminne 2048 kB integrerad
Chipset Intel i855GM
Internminne 1024 MB DDR SDRAM

Grafik Integrerad Intel Extreme Graphics 2
Grafikminne 64 MB DDR SDRAM delat
Citera
2005-08-31, 23:58
  #2
Medlem
Hade tagit 17". Skönare att titta på film med.
Citera
2005-09-01, 04:24
  #3
Medlem
Not_mes avatar
Mina föräldrar köpte en släpbar zd7000 som är föregångaren till zd8000 och ser likadan ut. Enbart prestandan som skiljer. Jag älskar den. Den är ganska tung och blir lite varm. Batteritiden är inte den bästan. Men den klarar allt. Snabbt och bra. Spelen fungerar fint, windows flyter på kanon och den är ganska tålig. Jag tyckte så bra om den så att jag köpte den amerikanska versionen till mig själv medan jag är här borta. Fungerar också skitbra, fast jag fick lämna den på reparation för att nätanslutningen gav upp. Men är man lite mer försiktig än jag var så håller den med. Den är inte mer känslig än på någon annan dator.

Jag gillar dessutom dockningsstationen som finns till Hpdatorerna. Den är ganska tuff faktiskt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback