Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-10, 03:30
  #1
Medlem
Hej Flashback,
Jag ska iväg i höst till Indien och nojar lite över hela situationen med all skit i världen just nu.
Skulle någon kunna lugna mig ang mina sjuka tankar att Isis och andra fuckers kommer fucka ur runt /i Indien och sätta mig och min respartners säkerhet på spel?

I övrigt, hur mycket har Isis sträckt sig? Ytmässigt.
Vad tror ni kommer hända framöver, tror ni de blir långvariga?

Min fråga rör främst mim resa till Indien, Mod var god flytta tråd om så önskar,

Vh, Faisal
Citera
2014-08-10, 04:51
  #2
Medlem
ISIS skulle jag inte vara så orolig över Ebola däremot.
Citera
2014-08-10, 05:22
  #3
Medlem
flummares avatar
"Min fråga rör främst mim resa till Indien"
Tror du IS ska skjuta ner planet likt de pro-ryska separatisterna i Ukraina?
Citera
2014-08-10, 11:26
  #4
Medlem
Haha, sant..
Min frågeställning är nog väldigt märkligt formulerad, jag undrar egentligen över alla de olika risker som finns.

Hur pass allvarlig är Ebolan nu?
Citera
2014-08-10, 13:09
  #5
Medlem
Hocusfocuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faisal
Haha, sant..
Min frågeställning är nog väldigt märkligt formulerad, jag undrar egentligen över alla de olika risker som finns.

Hur pass allvarlig är Ebolan nu?

I Västafrika bör man vara lite orolig, men i Indien är det ingen fara. Jag ska själv dit snart och kommer nog åka stanna ett tag i Iran på vägen och känner mig inte alls orolig för ISIS.
Citera
2014-08-10, 19:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hocusfocus
I Västafrika bör man vara lite orolig, men i Indien är det ingen fara. Jag ska själv dit snart och kommer nog åka stanna ett tag i Iran på vägen och känner mig inte alls orolig för ISIS.

Det lät som ett tryggande svar
Citera
2014-11-15, 15:16
  #7
Medlem
sofia96s avatar
Jag tror det är ganska lugnt att åka till Indien så länge man håller sig till turistställena.
Har en kompis som bor i Indien som menar på att det kan vara lite oroligt uppe i norra Indien mellan Pakistan och Indien, men det beror på att Indien och Pakistan är lite oense om ett territorium. För övrigt har jag inte hört något om IS i Indien. Min rekommendation till dig är att du bör hålla dig runt turistorterna, så lär det nog inte vara någon fara Ha en trevlig resa!
Citera
2014-11-19, 19:56
  #8
Medlem
Iqaross avatar
"All skit i världen just nu", IS i Indien. Detta var mig en förvirrad trådstart.
Citera
2014-11-20, 20:50
  #9
Medlem
papanoirs avatar
Jag var en del i Indien i Augusti. Finns så otroligt mycket människor där, men att det skulle vara risk för bomber etc är sällsynt. Shit happens, men å andra sidan är det en miljard människor också, så det är väl klart att skit happens.
Citera
2014-11-22, 18:44
  #10
Medlem
Varför inte?
Citera
2014-12-07, 16:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofia96
?..
.. det kan vara lite oroligt uppe i norra Indien mellan Pakistan och Indien, men det beror på att Indien och Pakistan är lite oense om ett territorium. ..Min rekommendation till dig är att du bör hålla dig runt turistorterna, så lär det nog inte vara någon fara

Territoriet..

är hela delstaten Kashmir , och konflikten är mycket mer än en gränskonflikt . Jag stannade ett par dar i Srinagar på vägen upp till Ladakh för en vecka sen och första dan var det en granatattack i centrum , sju skadade och en död. På den korta vägen mellan min husbåt på Jhelumfloden och vägen så är det två bemannade bunkrar och en taggtrådsgrind. Shit happens fortfarande oftare än hela övriga Indien , förutom Chattisgarh. Dom som tror att turister är automatiskt förskonade kan fortsätta till nya Tourist Reception Center ett kvarter till . Det gamla centret bredvid var ett utbränt skal tills nyligen efter sista attacken , men närmar sig takläggning nu. Det är mycket lugnare nu i Srinagar och The Vale än under månaderna av utegångsförbud i 2006 , 2008, och 2010 ( mer än hundra dödade och femtusenplus häktade ) , det är fortfarande mer poliser och militärer på gatorna än i Lhasa t.ex.

Kolla nyheterna är ett bra första tips : pågående val i Kashmir , besök av Modi och hotande fredsförhandlingar som just nu innebär ofta en mer spänd situation.
Citera
2014-12-14, 21:16
  #12
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Jag var en del i Indien i Augusti. Finns så otroligt mycket människor där, men att det skulle vara risk för bomber etc är sällsynt. Shit happens, men å andra sidan är det en miljard människor också, så det är väl klart att skit happens.

Inte för att skrämma upp men risk för bomber i Indien är nog nästan lika som risk för bomber i Bagdad.
Till och med städer som Mumbai och Delhi upplever tågbomber och bilbomber då och då.
Jag förlorade en god vän när en lirare sköt med AK47 rakt in i Leopolds cafe mitt i Turistområdet i den senaste attentatet mot Mumbai.
Även när jag åkte till Orissa såg man 2st helt trasiga tåg på vägen som hade blivit bombade/derailade av vägpirater och extremister.
Sånt kommer oftast inte fram till västerländsk media då Indien som Kina har en stor kontroll över median.
Detta borde dock inte avskräcka någon, finns lika sjuka personer i södra stockholm som i Kashmir t ex.
Man kan dö i hela världen, personligen skulle jag att välja dö i Indien än i Sverige!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2424283

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback