Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-26, 16:50
  #13
Medlem
Trevligt land men påstridigt folk! Det är som de flesta säger, är man vit och tjej så är man väldigt eftertraktad!
Mycket drogerbjudanden.

Dock väldigt billigt men samtidigt är det ett väldigt fattigt land. Inga riktiga vägar osv. Finns lite utflykter man kan göra (bland annat ta sig in i Senegal).
Citera
2015-02-26, 19:43
  #14
Medlem
Gambia har mer att erbjuda än sexturism...
Längs kusten är det mycket turistigt för att vara Afrika med stränder, restauranger och bekvämligheter som vi västerlänningar är vana vid. Men sen kan man även få en liten smak av Afrika om man kör österut bara 10-20 mil. Stora kontraster.

Trevligt litet land men personligen så gillar jag grannländerna bättre. Gambia har tyvärr blivit lite förstört av all "hjälp", det tas lite för mycket för givet att vi ska skänka det ena och andra vilket skapat en del lyckosökare och korrupta poliser etc.

Mvh Ronnie
www.4x4expedition.se
Citera
2015-03-01, 12:41
  #15
Medlem
Ang. statskupp det blev ingenting av riktigt. Jag kom just igår från Gambia och det var helt lugnt. Visserligen var jag inte och reste där, bara från airport i Banjul till och från gränsen till Senegal, men på den lilla sträcka var det ingenting man skulle oroa sig för. Det var lite poliser och militärer här och där men de brukar finnas överallt i Västafrika.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2423698

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback