Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 16:01
  #133
Medlem
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ett av mina barn har jobbat på en finare restaurang under en ganska lång period och det han brukade tycka var absolut mest störande var inte om folk hade med småbarn utan när gäster blir för berusade. Folk bråkade med bordsgrannar och andra sjuka händelser. Han är man och brukade slippa bli utsatt som person, men den kvinnliga personalen behövde lära sig hantera fulla gäster som vill kramas etc.
Barnfamiljer ger sig sällan på folk så.
Fyllon är ju alltid besvärliga var de än befinner sig. Skulle aldrig dricka alkohol själv, folk som dricker är så jobbiga
Citera
2024-03-16, 17:11
  #134
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Två månader?
Då är man hemma med ungen.
”Fick dagen förstörd” haha vilka snöflingor 😅
Citera
2024-03-17, 08:37
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Till skillnad mot många andra här så tycker jag att det är en aning märklig att man får neka människor med barn, när man inte får neka andra grupper i samhället att komma och äta. Som restaurangägare skulle jag aldrig få neka en neger att komma och äta.

Jag är väldigt delad då jag förstår att man inte vill ha skrikande barn när man går ut och äter. Det värsta jag vet är föräldrar som låter sina barn bete sig hur som helst när man är ute och vill äta god mat i lugn och ro. Samtidigt blir jag en aning ledsen då jag själv blir mamma om någon månad och älskar att gå på restaurang. Det borde handla om hur man sköter sig där inne, än att bli nekad på en gång.

Du kommer självklart få gå på restaurang. Men tills barnet är stort nog att uppskatta det så går det väl att ha barnvakt när man går på en finare restaurang?
Citera
2024-03-17, 08:39
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rujban
Ett alternativ skulle vara att restaurangen har ett kontrakt som föräldrarna får fylla i. Där det står att om barnet t.ex stör omgivningen, så får dom bjuda samtliga gäster på en gratis runda av valfritt alkoholintag

Det räcker fan inte som kompensation. Om ungen stör åker de ut på studs efter att notan betalts till fullo...
Citera
2024-03-17, 09:14
  #137
Medlem
LuluBrooksies avatar
2 månader är verkligen ingen ålder för ett barn (spädbarn) att följa med på restaurang. Överlag, barnet borde vara gammalt nog att tugga sin egen mat och inte behöva barnmat mikrat i köket... via en pockande förälder som kräver detta av personalen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback