Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-11-15, 16:14
  #25
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagarustan
Det är för övrigt helt kristallklart att M är Hravns far, eftersom Chris med jämna mellanrum mottagit inofficiellt underhåll från M .
Intressant.

1. Hur vet du att mamma Christina mottagit inofficiellt underhåll från M?

2. Om underhållet var inofficiellt, dvs att Försäkringskassan inte underrättats om detta, så innebär detta kriminellt bidragsfusk eftersom Försäkringskassan då fortsatt betala ut underhåll. Det är faktiskt en rätt allvarlig anklagelse du kommer med mot Christina.

3. Jag kontrollerade just mot folkbokföringen och Hravn är registrerad som faderslös. Av vilket skäl har mamma Christina underlåtit att kräva att faderskapet fastställs? Man kan ju annars tänka sig att det ligger i en mors intresse att det inte råder tvivel om sitt barns far och med tanke på M's frånvaro i deras liv så bör det väl inte ha varit av någon slags lojalitet till M.

4. Av vilket skäl har Hravn underlåtit att kräva att faderskapet fastställs? Eftersom han själv gått ut med det offentligt så kan det knappast vara av hänsyn till M. Det borde väl ligga i Hravns intresse att faderskapet fastställs om han nu ser det som en viktig och intressant sak. Utöver detta så borde det väl ligga i hans ekonomiska intresse, M lämnade säkert efter sig ett ansenligt arv.

5. Vilka sår har Hravn i själen eftersom att hans far antingen inte vill kännas vid honom eller att fadern faktiskt är okänd?

Slutligen, jag har faktiskt ingen uppfattning om M är Hravns far. Det kan förhålla sig så men det kan också vara så att Hravns far är ett franskt parkbänksfyllo och att mamma Christina underhållit sonen med en häftig historia för att undvika jobbiga frågor under sonens uppväxt och förklara varför fadern är frånvarande. Ungefär -"Din pappa är Frankrikes president så därför måste vi hålla det hemligt och han måste låtsas om som om du inte finns.". Oavsett hur det faktiskt ligger till så verkar det här vara en sorglig historia med många frågetecken. Mamma Christinas berättelse i Aftonbladet ger lite obehagliga vibbar av uppmärksamhetstörst och med sådana människor brukar sanningen få sig en törn. Hravn hävdar i DN att han träffat M flera gånger, rimligen finns det väl något fotografi med far & son tillsammans, varför har inte något sådant kommit fram, kan man fråga sig.
Citat:
Ursprungligen postat av shagarustan
För övrigt, WaltherVonKnopf , ditt epitet på barn som avlats genom utomäktenskapliga förbindelser hade bäst-föredatum redan på femtiotalet och svaret på din fråga är antagligen att han jobbar vidare inom M, precis som tidigare. Vad ska du själv göra nu, förutom att sprida begåvningsreservens förädlade tankegods omkring dig ?
Du får ursäkta mig men jag tycker att ordvalet var rätt roligt. Jag är väl gammalmodig. Min begåvning, trots aktningsvärd ålder, är det inget fel på, tackar som frågar. Ett gott råd till Hravn är att starta en facebookgrupp om något som alla kan skriva under på att de ogillar, t ex dåligt väder, utgången mjölk och allergier. Det fungerade ju för Anton Abele.
__________________
Senast redigerad av WaltherVonKnopf 2016-11-15 kl. 17:12.
Citera
2016-11-15, 17:21
  #26
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
En annan sak som konfunderade mig är att andra oäktingar till Mitterand har bevistat hans begravning och faktiskt umgåtts med honom. Varför har inte detta skett i Hravns fall?

Varför bekräftar inte mamma Christina att Hravn är Mitterands son? Hon är ju väldigt pratsam gällande sin relation med Mitterand. Kan det vara så att hon innerst inne vet med sig att Hravn inte är son till Mitterand eller att hon i vart fall inte är säker?
Citera
2016-11-15, 18:25
  #27
Medlem
Mosbulles avatar
Hravn? Vad kommer det konstiga namnet någonstans ifrån?
Citera
2016-11-15, 19:13
  #28
Medlem
Betyder korp.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback