Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-06, 22:21
  #1
Medlem
Jag har en fråga. Vilket av dessa 2 är bäst i säkerhetssynpunkt samt i hur man blir brun fortast.

Alt 1. Aldrig solskydd, men går in innan man blir bränd nånstans på kroppen, Går man ut mitt på dagen blir det ju såklart mindre tid i solen.

Alt 2. Ligga typ från 10 till 15 med solskydd påsmörjandes konternueligt ?

Jag tror att alt 2 är bäst i båda avseenderna, stämmer det?
Citera
2014-08-06, 22:35
  #2
Avstängd
SonyErections avatar
jag brukar köra alt 1 för jag gillar inte att vara insmord i olja, det funkar bra jag är rätt brun tycker jag. och då har jag inte gjort detta varje dag utan kanske 1 timme 4 dagarna av dessa dagar som varit över 30 grader!!!!!
Citera
2014-08-07, 19:39
  #3
Medlem
lithionits avatar
för varje tillfälle man bränner sig ökar risken för hudcancer, så bättre att smörja in sig ordentligt och bli lite brun.

Solning är rena döden för huden, kanske snyggt att vara brun men du skadar huden och om man solar överdrivet mycket så blir man väldigt rynkig med åldern och huden får en grov och läderartad struktur som inte är ett dugg snyggt :P
Citera
2018-07-16, 19:44
  #4
Medlem
constants avatar
Hoppas att min fråga passar i tråden:
Tar solbrännan mer eller mindre om man duschar och tvättar sig ordentligt innan solning?

Alternativet är inte att inte duscha alls, utan om man går direkt från sängen till stranden eller om man tar den där duschen innan.
Citera
2018-07-16, 21:04
  #5
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hoppas att min fråga passar i tråden:
Tar solbrännan mer eller mindre om man duschar och tvättar sig ordentligt innan solning?

Alternativet är inte att inte duscha alls, utan om man går direkt från sängen till stranden eller om man tar den där duschen innan.

Så länge du inte är så skitig att du har smutslager på dig är det egalt.
Citera
2018-07-16, 21:09
  #6
Medlem
enfindams avatar
Mitt tips är att sola på morgonen innan solen är så stark, t. ex mellan 9 - 11. Solen är starkare än någonsin nu.
Citera
2018-07-16, 21:39
  #7
Medlem
Jag sitter med facit i hand, många soplskador på min hud så här 50 år senare.
Mitt råd är: Sola inte alls! Är du utomhus skydda dig om möjligt.
Jag använder "self tanning produkter"
Till ansiktet har jag en liten flaska, men som räcker länge: 4 droppar i handflatan där du även hällt hudlotion till ditt ansikte, "rör om" smeta ut i bägge handflator, smörj in ansiktet, ev. halsen, får inte bli "ränder"!."
Varannan dag kör jag ansikte/hals. Produkten är en slags sololja, ganska dyr men billig i längden!
Cl*r*ns, resten: googla
Citera
2018-07-17, 00:05
  #8
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Mitt tips är att sola på morgonen innan solen är så stark, t. ex mellan 9 - 11. Solen är starkare än någonsin nu.
Men ska man duscha innan? Spelar det någon roll?
Citera
2018-07-17, 07:38
  #9
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men ska man duscha innan? Spelar det någon roll?
Duscha innan? Det brukar man väl göra på morgonen?
Citera
2018-07-17, 07:50
  #10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Duscha innan? Det brukar man väl göra på morgonen?
Nu var inte frågan när du duschar.

För övrigt föredrar jag kvinnor som duschar innan natten med mig, än de som duschar på morgonen för att lukta gott för sina kollegor.
__________________
Senast redigerad av constant 2018-07-17 kl. 07:57.
Citera
2018-07-17, 08:04
  #11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nu var inte frågan när du duschar.

För övrigt föredrar jag kvinnor som duschar innan natten med mig, än de som duschar på morgonen för att lukta gott för sina kollegor.
Det har nog ingen betydelse för solandet om man duschar innan.
Citera
2018-07-17, 19:10
  #12
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Jag har en fråga. Vilket av dessa 2 är bäst i säkerhetssynpunkt samt i hur man blir brun fortast.

Alt 1. Aldrig solskydd, men går in innan man blir bränd nånstans på kroppen, Går man ut mitt på dagen blir det ju såklart mindre tid i solen.

Alt 2. Ligga typ från 10 till 15 med solskydd påsmörjandes konternueligt ?

Jag tror att alt 2 är bäst i båda avseenderna, stämmer det?

Är säkerhetssynpunkt är alternativ 3 bäst : sola inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback