Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-17, 02:43
  #613
Medlem
SuicideByCops avatar
Blev igår försatt på fri fot ifrån häktet i Trelleborg. I min cell så fanns det rätt mycket cell-klotter runt omkring i cellen, vilket jag givetvis läste då man inte har så värst mycket bättre för sig att göra där inne.. och i bästa fall så kan man faktiskt få sig ett ganska roligt skratt då någon kanske skrivit någonting rätt flummigt som man kan skratta åt. Jag la märke till att på kanterna utav lampan som är uppe i taket så hade det skrivits en del, på en sida utav kanten hade någon som suttit där tidigare skrivit ner alla sina dagar som personen tillbringat på häktet i form utav sträck, och dragit ett snedstreck för att markera ''fem'', fem dagar alltså, (jag tror ni vet hur jag menar..). Jag lade nog lite extra märke till just detta klottret då det var så otroligt många dagar som var räknade. ''2014/2015 Gustav Rydbeck Malmoe mord/dråp''han hade ritat en smiley efter där det stod mord/dråp, ''=)'' och därefter följt utav alla dessa räknade dagar som han hade tillbringat i cellen. Det enda som jag misstänkte efter att ha läst klottret var att det var någon som endast gjorde sig ''lustig'' genom att skriva mord/dråp, kändes lite långsökt att någon suttit just där i den cellen och skrivit det där med dom tunga brottsmisstankarna på sig, men jag försökte lägga ''Gustav Rydbeck'' på minnet för att, om jag nu eventuellt ens skulle minnas namnet när jag själv blivit fri, söka på namnet på nätet vilket jag nu i allra hast har gjort och nu förstått att det faktiskt låg sanning i klottret.

Av en ren händelse vid ett senare tillfälle råkade jag även hitta ett ihop vikt papper som var ned stucket i en springa ovanför ett galler som är placerat över ett element som finns inne i varje cell. Jag tyckte först att det verkade som att någon bara tryckt ned ett godispapper av något slag, men efter att ha kollat lite mer noggrannare så tyckte jag att det såg ut som ett hörn utav ett vikt papper som jag sedan lyckades dra upp ur springan, pappret var dit lagt på ett sådant sätt att jag bara kan tolka det som att personen som skrivit pappret och lagt dit det i springan har haft en vilja att någon annan skall hitta detta meddelande. Detta är texten som stod på pappret:

''Häktet i 8mån G.R Malmoe! Dömd för mord Knulla Tingsrätten i röven!

FUCK
KRIMINALVÅRDEN

FUCK LAGEN!

FUCK POLISEN!

FUCK HÄKTET
TRELLEBORG!

ÅT HELVETE MED DOM ALLIHOP!
''

Jag tog faktiskt med mig pappret med meddelandet då jag lämnade häktet, och jag skulle kunna ta ett foto utav pappret och ladda upp en bild utav det om det finns ett intresse att se detta meddelande.

På häktet så hade jag cell nummer 17.
Citera
2016-01-15, 23:00
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideByCop
Jag la märke till att på kanterna utav lampan som är uppe i taket så hade det skrivits en del, på en sida utav kanten hade någon som suttit där tidigare skrivit ner alla sina dagar som personen tillbringat på häktet i form utav sträck, och dragit ett snedstreck för att markera ''fem'', fem dagar alltså, (jag tror ni vet hur jag menar..)

Det kallas romerska siffror!

Ang brevet så sälj det till nån kriminalreporter.
Citera
2016-01-20, 09:55
  #615
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
Det kallas romerska siffror!

Ang brevet så sälj det till nån kriminalreporter.

Romerska siffror???? Så ska man skriva "4" med romerska siffror blir det "IIII"??????? Hahaha, today I learned... pajas. Lek inte besserwisser om inte du vet något.

OnT: Intressant! Lägg gärna upp en bild på pappret.
Citera
2016-01-26, 14:22
  #616
Medlem
XeniaOnatopps avatar
KVP: Michael, 17, mördades – sörjande familjen får ingen ersättning
Citat:
Nu har Brottsoffermyndigheten avslagit Ann de Veras begäran om att få pengarna utbetalda, med motiveringen att Michael "genom att komma överens om att slåss, uppträtt på ett sådant sätt att han utsatt sig för att skadas".
Citera
2016-01-26, 14:47
  #617
Medlem

Utmärkt beslut! Det ska löna sig att hålla koll på sina ungar!
Citera
2016-02-14, 17:23
  #618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Romerska siffror???? Så ska man skriva "4" med romerska siffror blir det "IIII"??????? Hahaha, today I learned... pajas. Lek inte besserwisser om inte du vet något.

OnT: Intressant! Lägg gärna upp en bild på pappret.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Romerska_talsystemet
Citera
2016-02-29, 09:55
  #619
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
https://sv.wikipedia.org/wiki/Romerska_talsystemet
Precis, du skrev med fyra st I, det skall skrivas IV.
Citera
2017-01-16, 00:02
  #620
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-11-18, 22:15
  #621
Medlem
Någon som hört någon om denna killen? Han var tydligen ute o knäckte näsan på någon här om dagen
Citera
2018-05-14, 17:03
  #622
Medlem
Kan du skicka bilden här i tråden på pappret där du löste det GR skrev
Citera
2018-05-14, 17:04
  #623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideByCop
Blev igår försatt på fri fot ifrån häktet i Trelleborg. I min cell så fanns det rätt mycket cell-klotter runt omkring i cellen, vilket jag givetvis läste då man inte har så värst mycket bättre för sig att göra där inne.. och i bästa fall så kan man faktiskt få sig ett ganska roligt skratt då någon kanske skrivit någonting rätt flummigt som man kan skratta åt. Jag la märke till att på kanterna utav lampan som är uppe i taket så hade det skrivits en del, på en sida utav kanten hade någon som suttit där tidigare skrivit ner alla sina dagar som personen tillbringat på häktet i form utav sträck, och dragit ett snedstreck för att markera ''fem'', fem dagar alltså, (jag tror ni vet hur jag menar..). Jag lade nog lite extra märke till just detta klottret då det var så otroligt många dagar som var räknade. ''2014/2015 Gustav Rydbeck Malmoe mord/dråp''han hade ritat en smiley efter där det stod mord/dråp, ''=)'' och därefter följt utav alla dessa räknade dagar som han hade tillbringat i cellen. Det enda som jag misstänkte efter att ha läst klottret var att det var någon som endast gjorde sig ''lustig'' genom att skriva mord/dråp, kändes lite långsökt att någon suttit just där i den cellen och skrivit det där med dom tunga brottsmisstankarna på sig, men jag försökte lägga ''Gustav Rydbeck'' på minnet för att, om jag nu eventuellt ens skulle minnas namnet när jag själv blivit fri, söka på namnet på nätet vilket jag nu i allra hast har gjort och nu förstått att det faktiskt låg sanning i klottret.

Av en ren händelse vid ett senare tillfälle råkade jag även hitta ett ihop vikt papper som var ned stucket i en springa ovanför ett galler som är placerat över ett element som finns inne i varje cell. Jag tyckte först att det verkade som att någon bara tryckt ned ett godispapper av något slag, men efter att ha kollat lite mer noggrannare så tyckte jag att det såg ut som ett hörn utav ett vikt papper som jag sedan lyckades dra upp ur springan, pappret var dit lagt på ett sådant sätt att jag bara kan tolka det som att personen som skrivit pappret och lagt dit det i springan har haft en vilja att någon annan skall hitta detta meddelande. Detta är texten som stod på pappret:

''Häktet i 8mån G.R Malmoe! Dömd för mord Knulla Tingsrätten i röven!

FUCK
KRIMINALVÅRDEN

FUCK LAGEN!

FUCK POLISEN!

FUCK HÄKTET
TRELLEBORG!

ÅT HELVETE MED DOM ALLIHOP!
''

Jag tog faktiskt med mig pappret med meddelandet då jag lämnade häktet, och jag skulle kunna ta ett foto utav pappret och ladda upp en bild utav det om det finns ett intresse att se detta meddelande.

På häktet så hade jag cell nummer 17.
Kan dus kicka bild
Citera
2018-05-14, 19:11
  #624
Medlem
Weezeers avatar
Någon som har en fungerande länk till fup i det här fallet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback