Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-06, 16:15
  #1
Avstängd
Jimmie Åkesson besökte idag Växjö på sin stora valturné.
(FB) Den stora tråden om Jimmie Åkessons torgmötes-turné (4/8 - 14/9) inför riksdagsvalet!

http://avpixlat.info/2014/08/06/akes...fortydligande/

Under mötet i Växjö fick han ta på sig supporterkläderna till det lokala fotbollslaget Östers IF för att ta ett foto. Detta trots att Jimmie Åkesson egentligen gillar Mjällby.

Nu går Östers IF i panik ut och tar avstånd från detta tilltag.

-----------

På Östers hemsida skriver man, “med anledning av publicerad bild på Twitter, föreställande Sverigedemokraternas partiledare iförd Östersouvenirer“, följande:

Östers IF är en idrottsförening utan någon politisk koppling. Vi har heller inga restriktioner för vem som får köpa våra souvenirer och kan inte ta ansvar för hur man väljer att hantera dessa.

Östers IF är en öppen förening där alla är välkomna, oavsett hudfärg, etnicitet eller sexuell läggning.

-----------

Har inte detta gått för långt snart?
Vad tycker även ni SD-motståndare.. är inte detta otroliga överdrifter?
Citera
2014-08-06, 16:26
  #2
Medlem
Som SD-motståndare tycker jag det är överdrivet, ja. Jag förstår varför de skriver som de gör. Det sjuka är inte vad de skrev på hemsidan, utan att de känner ett behov av att gardera sig för att inte förknippas med JÅ.
Citera
2014-08-06, 16:34
  #3
Medlem
Sperssons avatar
.
Men snälla Östers IF, väx upp för fan.

Pinsamt av ledningen att ens göra en grej av detta.
Citera
2014-08-06, 16:43
  #4
Medlem
Läste detta nyss, lite liknande...

SD tackar GT och Frida Boisen

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....n-kuppad-av-sd
Citera
2014-08-06, 17:10
  #5
Medlem
Ttoclaws avatar
Och dör sjönk Östers IF i mina ögon. Hade mitt lag yttrat sig så där hade jag avbrutit mitt medlemsskap.
Citera
2014-08-06, 20:57
  #6
Medlem
Fiskfjolls avatar
Åh nej! Jimmie Åkesson tog på sig en matchtröja med vårat lag på! Nu måste vi gå ut och förklara att vi inte är Sverigedemokrater och att vi banne mig tror på allas lika värde!



Sånt beteende äcklar mig. Må de brinna!
Citera
2014-08-06, 21:15
  #7
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det var dumt att de ens reagerade på detta. Det är verkligen sandlådenivå på detta. Det hade varit bättre om de höll käften om politik överhuvudtaget.
Citera
2014-08-09, 09:44
  #8
Medlem
8711s avatar
Larvigt att ens skriva något om det. Finns naturligtvis jättemånga Sverigedemokrater bland supportrarna till alla lag. Jimmie Åkesson har precis samma rätt att bära kläder och hålla på ett fotbollslag som någon annan. Trams!

Patetiska Östers IF.
Citera
2014-08-09, 09:52
  #9
Medlem
Sonnenwendes avatar
Åkesson håller väl på Mjällby?
Citera
2014-08-09, 09:55
  #10
Medlem
Fan vad löjligt av J Å om han tar sig på tröjan för ett lag han inte håller på, i ett försök att vinna röster.
Citera
2014-08-09, 09:56
  #11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Åkesson håller väl på Mjällby?

Ja? Det var lokalavdelningen i Växjö som tyckte det var roligt att sätta på honom Öster-kläder just därför.
Citera
2014-08-09, 09:58
  #12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadSaDuNu
Fan vad löjligt av J Å om han tar sig på tröjan för ett lag han inte håller på, i ett försök att vinna röster.

Tror du på allvar att det är därför? Då är du mer än lovligt korkad. Det enda det resulterat i är en bild på twitter och ett skitnödigt Östers if. Det var lokalavdelningen i Växjö som tyckte det var en rolig grej med stadens lag, inget annat. Samma sak har skett tidigare...

Sluta fjanta dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback