Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-18, 12:00
  #85
Medlem
emma80s avatar
Arne gör comeback som julvärd på julafton!

Nu när julen står för dörren kommer News55 med goda nyheter. På julafton drar News55 igång sin nya satsning: webb-TV. Dagen i ära gör den folkkäre Arne Weise comeback som julvärd på sajten.

– Det är smickrande och det är roligt. Trettio år i TV-rutan är lång tid men det är kul att jag nu kan önska svenskarna god jul över internet istället, säger Arne Weise, till News55.

Tretton år efter sitt senaste framträdande på julafton väcker News55 åter liv i en fin tradition då Arne Weise blir julvärd på sajten i samband med lanseringen av webb-TV.

Under dagen kommer besökarna på sajten få ta del av anekdoter och minnen från Arne Weises jular. Filmklippen publiceras med jämna mellanrum.


http://www.news55.se/artiklar/arne-w...rd-hos-news55/
Citera
2017-06-16, 23:12
  #86
Moderator
impieteers avatar
http://www.expressen.se/noje/arne-we...m-dygnet-runt/
Citat:
För att hålla sig i form tar han långa promenader i Stockholm.

– Varje dag tar jag promenader, någon mil. Men sedan är jag färdig, säger han och fortsätter:

– Jag kämpar för att bli frisk.

Han säger att han också försöker hålla sig pigg i hjärnan genom att läsa mycket, och dessutom behålla ett rikt social liv.

Hur sjuk kan vara om man som 87-åring traskar en mil varje dag utan anledning?
Citera
2018-04-17, 19:49
  #87
Medlem
Arne Bajses avatar
Tv-legendaren Arne Weise, 88, fördes akut till sjukhus med ambulans natten till måndag den 4 april

Den pensionerade programledaren trillade och slog sig blodig när han skulle gå på toaletten under natten.

– Det var som slaget vid Lützen. Jag fick ju gå i blod för att komma till toaletten, sa 88-åringen.

Weise har ingen vidare hälsa. Han fick en lunginflammation för ett halvår sedan och den har inte släppt. Han har hosta om nätterna, och det gör att han inte sover bra.

Otroligt att Weise ens har blivit så gammal, han har inte direkt varit nån renlevnadsman utan rökt och druckit alkohol. Har för mig att han berättade att båda hans föräldrar blev över 90 år trots att de var rökare.
Citera
2018-04-18, 12:59
  #88
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tv-legendaren Arne Weise, 88, fördes akut till sjukhus med ambulans natten till måndag den 4 april

Den pensionerade programledaren trillade och slog sig blodig när han skulle gå på toaletten under natten.

– Det var som slaget vid Lützen. Jag fick ju gå i blod för att komma till toaletten, sa 88-åringen.

Weise har ingen vidare hälsa. Han fick en lunginflammation för ett halvår sedan och den har inte släppt. Han har hosta om nätterna, och det gör att han inte sover bra.

Otroligt att Weise ens har blivit så gammal, han har inte direkt varit nån renlevnadsman utan rökt och druckit alkohol. Har för mig att han berättade att båda hans föräldrar blev över 90 år trots att de var rökare.

Det ser inte bra ut för Arne.
Undrar om han blir 90, som sina föräldrar.
Håller inte andan...

Antagligen föll han på fyllan mitt i natten.
Det kan hända folk som är yngre än 88 också, men de har bättre läkkött än en åldring med lunginflammation också.
Jag håller tummarna att det håller, jag gillar Arne.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2018-04-18 kl. 13:02.
Citera
2018-04-18, 13:38
  #89
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tv-legendaren Arne Weise, 88, fördes akut till sjukhus med ambulans natten till måndag den 4 april

Den pensionerade programledaren trillade och slog sig blodig när han skulle gå på toaletten under natten.

– Det var som slaget vid Lützen. Jag fick ju gå i blod för att komma till toaletten, sa 88-åringen.

Weise har ingen vidare hälsa. Han fick en lunginflammation för ett halvår sedan och den har inte släppt. Han har hosta om nätterna, och det gör att han inte sover bra.

Otroligt att Weise ens har blivit så gammal, han har inte direkt varit nån renlevnadsman utan rökt och druckit alkohol. Har för mig att han berättade att båda hans föräldrar blev över 90 år trots att de var rökare.


Haha slaget vid Lützen... Han har humor i alla fall. Jag trodde faktiskt Arne Weise var död.
Skönt att man kan bli 88 år fast man röker och krökar. Men det beror väl på generna så det är lite av en rysk roulett att fortsätta leva osunt...
Morbid fråga: tror ni TV kommer att sända hans begravning i direktsänt?
Citera
2018-04-18, 15:17
  #90
Medlem
Loquitas avatar
Fan. Jag som alltid har hoppats på en sista comeback med Arne Weise i rutan på julafton..
Citera
2018-04-18, 19:50
  #91
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Fan. Jag som alltid har hoppats på en sista comeback med Arne Weise i rutan på julafton..

Arne kommer alltid igen, så länge han lever.
Citera
2018-04-19, 15:39
  #92
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Fan. Jag som alltid har hoppats på en sista comeback med Arne Weise i rutan på julafton..

Men det är ju en smått genialisk idé. Julvärdens uppgift är att alla julmysare inte ska glömma att tänka på de ensamma, sjuka, de som har sorg, de som sitter på kammaren och super osv, och det är lite särskilt de julvärden pratar till. Vad skulle passa bättre än en lite sjuk Weise som tar farväl av tittarna och påminner om hur kort livet är. Gärna med en whiskyflaska i näven.
(Med all respekt inte menat att driva med Arne Weise, han har ikonstatus).

Hur som: hellre Arne Weise än Lotta Bromé i julfåtöljen.
Citera
2018-07-29, 19:29
  #93
Medlem
Superhettan fortsätter ligga över Sverige –*och värst är det för de äldre.
Tv-legendaren Arne Weise berättar nu att han lider i värmen, och att han knappt orkar gå ut i de här temperaturerna.*
–*Det är jättejobbigt, säger han. *

https://www.expressen.se/noje/weises...r-inte-ga-ut-/
Citera
2018-12-15, 13:26
  #94
Medlem
Arne Weise är inte klar med julen än.
I år sänds ett program med den populära julvärden i radio på julafton.
– Han har ju lämnat outplånliga spår, därför är det extra roligt att göra ett program med honom, säger Dan Granlund på P4 till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/arne-w...afton-i-radio/
Citera
2018-12-22, 13:06
  #95
Medlem
Arne Weise var länge hela Sveriges sällskap under julfirandet.
Nu längtar tv-profilen tillbaka till SVT-tiden.
– Det vore kul att komma tillbaka. Men samtidigt ska man inte lära gamla hundar att sitta, säger han till tidningen Aftonbladet.

https://www.expressen.se/noje/arne-w...rd-i-svt-igen/
Citera
2019-06-29, 16:02
  #96
Avstängd
ms18s avatar
Arne bor nu på ålderdomshem..

Arne har vid flera tillfällen förklarat att han så gärna vill bli 90 år. Det målet håller han fortfarande fast vid.

– Men när jag har fyllt 90 så vill jag dö.

Hur länge har du känt så?

– Ett tag, jag är inte rädd för att dö. Jag orkar ingenting, det är det som är så tråkigt. Det är så frustrerande, men åldern tar ut sin rätt.

Får vi fråga vad är du mest stolt över i livet?

– Det är nog mina 30 julaftnar i tv.

lille arne

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-tio-ar-yngre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback