• 1
  • 2
2005-08-31, 08:19
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Tycker om att köra "life expectancy tests". Finns en del olika att pröva, är dock tveksam till reultaten, får oftast svar att jag blir 76-81 år gammal. Söker nu det bästa testet med flest parametrar för så exakt och trovärdigt resultat som möjligt.

Här är ett kul test:

http://www.nmfn.com/tn/learnctr--lifeevents--longevity

Sidor för omvandling till det amerikanska måttsystemet:

http://www.onlineconversion.com/length_common.htm

http://www.ilpi.com/msds/ref/massunits.html
Citera
2005-08-31, 09:39
Medlem
Tmis avatar
Hoppsan, enligt testet blir jag 89 år gammal. Jag fick 5 stjärnor och denna text:

"You're living a healthy lifestyle.

Keep up the great work with your diet, exercise, and healthy habits. You are setting the gold standard for the way to live a long and healthy life."
Citera
2005-08-31, 09:40
Medlem
anarquistas avatar
Jag förväntas bli 53 år
Citera
2005-08-31, 10:08
Medlem
Bottenskraps avatar
60 bast, två stjärnor. Perfekt, då kan jag skita i att pensionsspara!
Citera
2005-08-31, 10:13
Moderator
Ruskigbusss avatar
64 år?
Jag räknade med 8 år till, eftersom båda mina föräldrar dog vid 72 år.

Aja. Vi får se.
Citera
2005-08-31, 10:24
Medlem
Subb[a]s avatar
79 bast... har en långlevad familj + att jag inte svarade riktigt ärligt på några frågor. Svårt att svara på frågor om rökning tex när alternativen är mindre/mer än 2 paket per dag eller inget alls. För mig gäller kanske 1 paket/varannan månad Samma med drogfrågan.

Gjorde ett mycket omständigare test som testade kroppens riktiga ålder, där fick jag 29 år, mot mina egentliga 20.
Citera
2005-08-31, 10:41
Bannlyst
Woo... 93 år... Jag känner mig som en jävla straight edgare eller nåt. Jag får börja röka eller dricka för att komma ner i ålder lite tror jag... Vem fan vill bli 90?
Citera
2005-08-31, 10:44
Medlem
Sun Rulers avatar
94 år
Tränar mycket, dricker inte, röker inte, tar inga droger, har släktingar som blev riktigt gamla.

Hmm..det var länge...vad jag skall göra så länge på ålderdomshemmet, kan ju hoppas att barnbarnen kommer och hälsar på samt att sköterskorna är snygga.
Citera
2005-08-31, 11:56
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquista
Jag förväntas bli 53 år

Pysslar du med recreational drugs?

Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
94 år
Tränar mycket, dricker inte, röker inte, tar inga droger, har släktingar som blev riktigt gamla.

Hmm..det var länge...vad jag skall göra så länge på ålderdomshemmet, kan ju hoppas att barnbarnen kommer och hälsar på samt att sköterskorna är snygga. :

Sakta i backarna, det här testet har alltför få parametrar och måste ses som en kul grej mest.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
64 år?
Jag räknade med 8 år till, eftersom båda mina föräldrar dog vid 72 år.

Aja. Vi får se.

Att bussen inte lär bli mer än 64 basst var en smärre överraskning för mig. Tror att det beror på att bussen fortfarande är ungkarl, fru och barn förlänger livet sägs det..
Citera
2005-08-31, 12:08
Medlem
Don Fadäsos avatar
81 bast blir jag - det vore något det... synd bara att i princip hela min släkts äldre generationer har gått bort i cancer. Nämnde jag att jag röker?
Citera
2005-08-31, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
64 år?
Samma här.
64 bast, det tackar vi bara för så denna livsplåga tar slut nån gång
Citera
2005-08-31, 18:30
Medlem
Richaards avatar
ugh.. 89 bast.. blir väl till o hooppa lite bungyjump utan bungy vid 70-75..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in