2014-08-04, 08:50
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Om man kan avstå godis hela veckan, varför måste man helt plötsligt äta mycket på en gång en dag i veckan?
Indeed.

Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
När det gäller tänder, så är det absolut bättre att äta mycket godis en dag, istället för lite godis varje dag.
Nja. Om du äter en liten godisbit som efterrätt till middagen varje dag är det betydligt bättre jämfört med att småäta godis en hel dag. Bara för att vara lite petig.
Citera
2014-08-04, 09:17
Medlem
Emzans avatar
Bättre att äta mer godis en dag.
Du får mindre problem med tänderna.
Sen är det väl så att om man väl satt igång ämnesomsättningen med att äta något borde det vara bättre att fortsätta äta då.
Sötsaker lite pch ofta genererar till ett större sug, alltså man äter mer och väljer lättare onyttigt eftersom man är hungrig.
Citera
2014-08-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
I teorin spelar det ingen roll då mängden kcal är densamma. Men i praktiken bör det vara bättre att äta allt på en gång då godiset den dagen i så fall kan ersätta en normal måltid och därmed blir veckans totala kcal-intag lägre jämfört med om man äter lite godis utöver den normala mängden mat varje dag.

Detta. Jag köper inte godis ofta (går många månader mellan gångerna), men när jag inte kan stå emot suger så köper jag ett kilo och då är det det enda jag äter under den dagen. Möjligtvis även någon proteinshake.
Citera
2014-08-06, 22:41
Medlem
5os avatar
Unnar mig gärna sötsaker varje dag jag också Speciellt när man röker 5 gram svart afghan/dag
Senast redigerad av 5o 2014-08-06 kl. 23:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in