Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-03, 21:09
  #1
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
- Det här har nått en ny nivå som jag inte trodde var möjlig i Sverige, säger Willy Silberstein, Svenska kommittén mot antisemitism till TT och fortsätter:
- Nu skriver vanliga människor på nätet om hur judar ska gasas och att Hitler borde ha mördat alla. Så har inte ens renodlade nazister uttryckt sig tidigare.
Silberstein kräver att statsminister Fredrik Reinfeldt agerar och visar stöd för landets judar.

http://www.skanskan.se/article/20140...r-rabbinattack

Citat:
Nu säger Judiska församlingen att hotbilden har ökat markant även i Sverige sedan Gazakonflikten blossade upp.
– Jag känner mig orolig för våra medlemmars säkerhet, för våra barn, säger församlingens generalsekreterare Ingrid Lomfors.

http://www.expressen.se/nyheter/okad...azakonflikten/

Igår attackerades en rabbin i Malmö vid två tillfällen. Några dagar tidigare krossades rutor i hans synagoga.

Att Reinfeldt skulle gå ut och fördömma våldet mot judar i valtider känns fullständigt orimligt, speciellt med tanke på de förargade reaktionerna mot Löfvens facebookinlägg om Israel och Gaza.

Diskussion: Den senaste tidens upptrappning av judehatet och dess konsekvenser för svensk inrikespolitik.

Den som vill diskutera själva kriget i Gaza gör det här: (FB) Konflikten i Gaza
Citera
2014-08-03, 21:20
  #2
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Kan inte vara kul att vara jude och bo i malmö p.g.a hur många judehatare och våldsbenägna galningar som finns där. Och inte nog med att man som neutral svensk ska behöva stå ut med denna konflikt på nyheterna (från mellanöstern osv) varje dag trots att man för länge sedan fått nog.... det ska krigas här hemma också.
Citera
2014-08-03, 21:22
  #3
Avstängd
ebolanegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Att Reinfeldt skulle gå ut och fördömma våldet mot judar i valtider känns fullständigt orimligt, speciellt med tanke på de förargade reaktionerna mot Löfvens facebookinlägg om Israel och Gaza.

Sluta juda dig nu och kom in i matchen. Reinfeldts vision för Sverige och den vita världen är identisk med den judiska elitens, detta oberoende av ifall han väljer att kommentera isolerade incidenter av "antisemitism". Han behöver inte göra detta så länge han fyller Sverige med icke-vita och för en politik som ämnar att skada det svenska folket. Judarna själva är regissörerna bakom denna importen av "antisemitism".
Citera
2014-08-03, 21:24
  #4
Medlem
SmokeOns avatar
Svenska judar är rädda i dag

Citat:
Statsministern måste ”visa statsmannaskap”

Jag tror det vore en viktig signal att den yttersta representanten för det demokratiska Sverige, nämligen vår statsminister går ut och markerar.

– Vilken typ av markering är det du skulle vilja se?

– Ja, om han kan skriva en debattartikel om hbtq-personer, vilket jag tycker är jättebra och välkomnar, så kan han väl göra motsvarande nu när läget är så akut.

– I det här läget måste en statsminister visa statsmannaskap. Det här är inte en fråga om Mellanöstern utan om svenska medborgare, konstaterar Willy Silberstein.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sv...ar-radda-i-dag
Citera
2014-08-03, 21:45
  #5
Medlem
Himmler!s avatar
Jag är jude i Sverige, dock inte i Malmö utan i Göteborg och visst fan är jag rädd. Jag skulle aldrig våga bära en kippa på huvudet i mitt eget hemland. Att det här tillåts hända i dagens Sverige är verkligen en skam utan dess like. Samtidigt skriver tidningarna dag ut och dag in om islamofobi och hur hemskt muslimerna i Sverige har det. Men hur ofta blir muslimer egentligen hotade av svenskar gentemot hur ofta muslimer trakasserar judar?
Citera
2014-08-03, 21:50
  #6
Medlem
NordensFrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag är jude i Sverige, dock inte i Malmö utan i Göteborg och visst fan är jag rädd. Jag skulle aldrig våga bära en kippa på huvudet i mitt eget hemland. Att det här tillåts hända i dagens Sverige är verkligen en skam utan dess like. Samtidigt skriver tidningarna dag ut och dag in om islamofobi och hur hemskt muslimerna i Sverige har det. Men hur ofta blir muslimer egentligen hotade av svenskar gentemot hur ofta muslimer trakasserar judar?

Det här är faktiskt vårt land, ifall folk som är judar äger vår media (vilket är rena dumheter att ens försöka förneka vid det här laget) och agerar allmänt fientligt mot det svenska folket och de andra nordiska folken så är det vår plikt att slå tillbaka och kasta ut de som gör oss denna skada.
Citera
2014-08-03, 21:51
  #7
Medlem
Quid pro quos avatar
Siberstein: "– Många judar är rädda för att människor inte kan skilja mellan konflikten i Mellanöstern och svenska medborgare som är judar. Svenskar som är judar får ta ansvar för vad ett land i en annan världsdel gör, säger han."

Ja, om vi äkta svenskar får ansvara för vad andra vita har eller påstås(bl.a. av judar som han själv) ha gjort för många generationer sedan så är det väl fullt rimligt.
Citera
2014-08-03, 22:00
  #8
Medlem
CannonDorfs avatar
Givetvis nämns ingenstans att det självklart är muslimerna i Sverige som står för den absoluta majoriteten av antisemitismen. Som vanligt ska det ges sken av att det är vita män som står för hatet...

Vill man minska antisemitismen i Sverige så är väl ett första steg att sluta ösa in muslimer i landet.
Citera
2014-08-03, 22:03
  #9
Medlem
Himmler!s avatar
Jag, min bror och mina föräldrar är födda här. Sverige är mitt hemland inte Israel.
Citera
2014-08-03, 22:11
  #10
Medlem
Jag bryr mig den dag en framstående judisk debattör eller en judisk publikation går ut och uppmärksamma och fördömmer det våld och den förnedring som svenska ungdomar och pensionärer får genomlida i det "nya mångkulturella samhället". Mig veterligen har de judiska tidningarna, tänker då främst på Bonniers och Segulahs blaskor, gjort sitt yttersta för att dölja det rasistiska våld och förnedringen som etniska svenskar får genomlida varje dag i det nya spännande Sverige.

Som sagt, den dag det sker ska jag gråta en tår för Yidden. Fram tills dess så tittar jag med FÖRVÅNING på alla de Sverigevänner och invandringskritiker som hela tiden lyfter upp judarnas problem -- samtidigt som judarna aldrig har gjort ett skvatt för oss svenskar.
__________________
Senast redigerad av Heliga.ansiktet 2014-08-03 kl. 22:16.
Citera
2014-08-03, 22:14
  #11
Medlem
hashs avatar
Inte så konstigt att judehatet eskalerar, importerar man muslimer som hatar judar så kan det bara bli en utgång?
Citera
2014-08-03, 22:14
  #12
Medlem
TovesTrolls avatar
Du tycker att vi ska ta dig, som läser expressen, på allvar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback