Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-03, 04:55
  #1
Avstängd
boontings avatar
Med facit på hand så kan man säga att det var rätt beslut. Mina tankegångar gick till överpar med flushdraws mm. var det rätt agerat pre-flop? Ska jag checka flop för pot-kontroll?

Seat 1: villain1 ($30.25 in chips)
Seat 2: villain2 ($165.92 in chips)
Seat 3: HERO ($174.99 in chips)
Seat 5: villain3 ($36.21 in chips)
Seat 6: villain4 ($44.20 in chips)
villain: posts small blind $0.50
HERO: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [5h 8h Ac Jc]
: folds
villain1: calls $1
: folds
villain2: calls $0.50
HERO: raises $3 to $4
villain1: calls $3
villain2: calls $3
*** FLOP *** [5s 8d 2d]
villain2: checks
HERO: bets $8
villain1: raises $27.46 to $35.46
villain2: raises $90.38 to $125.84
HERO: raises $45.15 to $170.99 and is all-in
villain1: calls $4.74 and is all-in
villain2: calls $36.08 and is all-in
Uncalled bet ($9.07) returned to HERO
*** TURN *** [5s 8d 2d] [Kc]
*** RIVER *** [5s 8d 2d Kc] [5c]
*** SHOW DOWN ***
villain2: shows [4d Td 9c 6c] (a pair of Fives)
HERO: shows [5h 8h Ac Jc] (a full house, Fives full of Eights)
HERO collected $243.44 from side pot
villain1: shows [Kh Th 2c 8c] (two pair, Kings and Eights)
HERO collected $129.80 from main pot
__________________
Senast redigerad av boonting 2014-08-03 kl. 05:24.
Citera
2014-08-03, 10:54
  #2
Medlem
Catapillas avatar
cbet / stackoff är givet när stackarna är såhär shallow men om bägge spelarna har 100bb är det solklar fold imo.

Vet inte vad jag tycker om preflop men jag spelar tightare än dom flesta plo100 regsen så ska nog inte uttala mig där :P
Citera
2014-08-04, 13:35
  #3
Avstängd
boontings avatar
Hur är mina chanser där egentligen? Kan inte så mkt om equity o sånt spelar mest efter foto-minne. Men om jag fattat rätt så måste jag vara 34% favvo där för att gå plus i längden.
Citera
2014-08-04, 14:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Hur är mina chanser där egentligen? Kan inte så mkt om equity o sånt spelar mest efter foto-minne. Men om jag fattat rätt så måste jag vara 34% favvo där för att gå plus i längden.


http://twodimes.net/poker/?g=o&b=5s+...%0A4d+Td+9c+6c

Du har 27.93% chans att vinna main-potten.

http://twodimes.net/poker/?g=o&b=5s+...%0A4d+Td+9c+6c

Du har 38.39% chans att vinna den STORA sido-potten.


Det är inte så enkelt som att du behöver 34% för att gå plus. Det finns ju dels döda pengar från ( det mindre bra ) preflop-spelet. Sedan gäller ju det att du har en del equity i main-potten. Det betyder att du inte behöver riktigt så mycket som 50% för att gå plus i längden på sido-potten.

Det ligger 9 från preflop-spelet. Sedan är du inne med 8 på floppen. Det är alltså 33 i potten dött när det kommer tillbaka till dig.

När du väl har syltat in dig så är det väl inte superkatastrofalt.

Men du har ingen "big pot hand". Varken preflop eller på floppen. Det där skräpet bör nog spelas långsammare, om alls.
Citera
2014-08-04, 14:52
  #5
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
http://twodimes.net/poker/?g=o&b=5s+...%0A4d+Td+9c+6c

Du har 27.93% chans att vinna main-potten.

http://twodimes.net/poker/?g=o&b=5s+...%0A4d+Td+9c+6c

Du har 38.39% chans att vinna den STORA sido-potten.


Det är inte så enkelt som att du behöver 34% för att gå plus. Det finns ju dels döda pengar från ( det mindre bra ) preflop-spelet. Sedan gäller ju det att du har en del equity i main-potten. Det betyder att du inte behöver riktigt så mycket som 50% för att gå plus i längden på sido-potten.

Det ligger 9 från preflop-spelet. Sedan är du inne med 8 på floppen. Det är alltså 33 i potten dött när det kommer tillbaka till dig.

När du väl har syltat in dig så är det väl inte superkatastrofalt.

Men du har ingen "big pot hand". Varken preflop eller på floppen. Det där skräpet bör nog spelas långsammare, om alls.
Ok tack för svaret! Vad är det minsta man behöver för typ av hand för att raisa limpare pre-flop? Trodde double suited räckte för det fast jag är ny på omaha och alla händer ser ut som godis ^^
Citera
2014-08-04, 19:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Ok tack för svaret! Vad är det minsta man behöver för typ av hand för att raisa limpare pre-flop? Trodde double suited räckte för det fast jag är ny på omaha och alla händer ser ut som godis ^^

Haha "allt ser ut som godis" , classic! Du kan inte ha en klar range, det är för genomskinligt. Jag brukar fundera på om handen är starkare eller svagare att spela multiway. Suited är ganska farligt i Omaha om du inte har A. Och bli för guds skull inte kär i KK, kanske det största misstaget många NLHE spelare gör när de börjar spela Omaha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback