Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-02, 15:08
  #1
Medlem
Hej!

For att vara kortfattad sa ska jag och flickvannen till Mallorca och hur mycket jag an soker pa internet ar det alltid battre att hora fran folk som har egen erfarenhet.

Vi kommer bo i Palma de Mallorca och letar efter den allra finaste stranden, dvs valdigt blatt/turkost vatten etc, i narheten. Har sett att exempelvis Cala Dor ar fint men det ar 1 h bort liksom. Kraven ar alltsa att det ska vara relativt nara samt fint, om det nu finns.

Bomba med forslag, garna kanske lite mer ovanliga man inte hort forut!

Ber om ursakt att jag inte kan anvada svenska bokstaver da jag skriver fran en dator i Portugal.

Tack pa forhand.
Citera
2014-08-02, 16:20
  #2
Medlem
Bomba och bomba -jag skulle för det första aldrig välja att bo i Palma -men det är jag det-närmaste strand med strandbussar från centrum Palma är nog Arenal, Playa de palma är närmare, men knökfull och vattnet är inte lika fint.

Finaste stränderna finns enligt min mening tvärs över ön från Cala Millor och Cala bona samt mot costa de los pinos.
Citera
2014-08-04, 18:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Bomba och bomba -jag skulle för det första aldrig välja att bo i Palma -men det är jag det-närmaste strand med strandbussar från centrum Palma är nog Arenal, Playa de palma är närmare, men knökfull och vattnet är inte lika fint.

Finaste stränderna finns enligt min mening tvärs över ön från Cala Millor och Cala bona samt mot costa de los pinos.

Es trenc är att rekommendera om du är på den sidan.
Citera
2017-01-12, 11:36
  #4
Medlem
QueerSchilvias avatar
Palma är en enda stor turistfälla. Skall undvikas.
De bästa och finaste badvikarna ligger på östra sidan, från Cala Bona och neråt.
Es Trenc må vara tjusig, men mötas av en betalparkering förtar lite av naturintresset för denna plats.
Citera
2017-04-22, 14:13
  #5
Medlem
Palma är en helt underbar stad. Var där nu på Påsklovet, var helt fantastisk och har även varit och bott i palma tidigare. Beror såklart på vad man gillar och inte. Ta buss nummer 3 och mot Illetas och va på någon av dom stränderna, supergod mat och jättefint vatten! Sedan finns såklart es trend som är superfin!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2419789

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback