Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-02, 08:43
  #1
Medlem
nobbenss avatar
Vad göra åt problemet med det ständiga konfettiflimret när man ska se YouTube-filmer med webbläsaren Chrome? Kanske är det bara jag som har det problemet?
Citera
2014-08-02, 11:02
  #2
Medlem
nobbenss avatar
Hittade detta nu så det är inte bara jag som har problemen

https://code.google.com/p/chromium/i...tail?id=164555

https://productforums.google.com/for...ux/t4bXCYAJxW8
Citera
2014-08-02, 11:53
  #3
Moderator
vhes avatar
Misstänker grafikdrivrutiner. Se Dave Appleyards svar från 2013-07-23 i din andra länk.
Citera
2014-08-03, 08:22
  #4
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Misstänker grafikdrivrutiner. Se Dave Appleyards svar från 2013-07-23 i din andra länk.
För det första är engelska något jag bara behärskar sisådär och för det andra och nog värst är att jag är alldeles ny med Xubuntu. Hur ser jag förresten vilken version jag har? Installationen har jag nämligen inte utfört själv Det var väldigt många olika råd också i den där tråden så att veta vilken version jag har är nog en förutsättning för att lösa detta.
Citera
2014-08-03, 10:54
  #5
Medlem
rfvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hur ser jag förresten vilken version jag har?

I terminalen


lsb_release -a
Citera
2014-08-03, 12:57
  #6
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rfv
I terminalen


lsb_release -a
tack nu hittade jag det

nobbens@xubuntu:~$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 12.04.4 LTS
Release: 12.04
Codename: precise
__________________
Senast redigerad av nobbens 2014-08-03 kl. 12:59.
Citera
2014-08-03, 16:04
  #7
Medlem
nobbenss avatar
Det är ju bara övermärkligt att inte den här buggen är fixad än och vad är det för skit att det hela tiden ska frågas om jag verkligen vill ha Chrome och inte Firefox som webbläsare verkar ju vara pengar som satt nån slags bugstopsfix här borde ju ha fixats igår när jag uppdaterade nåt över trehundra OS-uppdateringar eller hur många det nu var
__________________
Senast redigerad av nobbens 2014-08-03 kl. 16:08. Anledning: Vieiueey
Citera
2014-08-03, 18:26
  #8
Medlem
Testa installera SMplayer som har en youtube browser och kolla youtube däri,är kanon!
Går att ladda ner från YT med den oxå.
Har oxå strul med flash,adobe har tydligen slutat supporta linux.
__________________
Senast redigerad av naescafe 2014-08-03 kl. 18:29.
Citera
2014-08-04, 01:55
  #9
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naescafe
Testa installera SMplayer som har en youtube browser och kolla youtube däri,är kanon!
Går att ladda ner från YT med den oxå.
Har oxå strul med flash,adobe har tydligen slutat supporta linux.
Ja nu har jag installerat SMplayer men hur gör jag nu för att spela upp genom den?
Citera
2014-08-04, 10:42
  #10
Medlem
Öppna programmet sen har du en ikon för youtube browser i programmet.
Citera
2014-08-04, 11:28
  #11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naescafe
Öppna programmet sen har du en ikon för youtube browser i programmet.
Otroligt men jag hittar inte den ikonen - har letat överallt (tycker jag åtminstone) Prövade klistra in en YouTube-adress men då svarade programmet att den inte kunde identifiera och när jag så fortsatte klicka och leta så rätt vad det var hade jag fibblat bort hela verktygsfältet i programmet och jag får det inte tillbaka. Känner mig dum och kanske jag är det också
Citera
2014-08-05, 08:00
  #12
Medlem
nobbenss avatar
Nu först har jag fått till SMPlayer. Var tvungen att göra en massa uppdateringar. Det var därför jag inte kunde se YouTube browsern. Nä inte på långt när samma att gå genom SMplayern - obekvämt till tusen. Då blir det enklare att starta upp Firefoxen och köra YouTube där. Det är väl så folk löser detta eländesproblem - over and out - tack ni som försökte!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback