Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-08-05, 10:47
  #61
Medlem
Sperssons avatar
.
Någon som vet om den svenska militären även i år kommer att hoppa omkring i tåget med rumpan bar?
Får vi se Överbefälhavaren i långklänning?
Citera
2017-08-05, 11:32
  #62
Medlem
perry2s avatar
Att just Livgardet deltar passar bra.
Påfåglarna inom försvarsmakten dras till plymerna, hästarna hovet mm.
Citera
2017-08-05, 13:13
  #63
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Någon som vet om den svenska militären även i år kommer att hoppa omkring i tåget med rumpan bar?
Får vi se Överbefälhavaren i långklänning?

Du kan sova lugnt
TransMajoren Alexandra Larsson vakar över landet när du sover i sina pumps storlek 43...

https://www.google.se/search?q=major...w=1280&bih=739
Citera
2017-08-05, 13:34
  #64
Avstängd
Egentligen tycker jag det är bra att försvaret visar att alla som passerar nålsögat för att bli militär får vara med. Tummen upp för det!

Dock inser jag att dom medverkar på order från högre ort, för att visa hur öppet och tolerant svenska staten är.

Lite som när kyrkan tvingar (några få) präster att viga homosexuella par, trots sitt motstånd. Toleransen känns minst sagt påtvingad.
__________________
Senast redigerad av Nassegorang 2017-08-05 kl. 13:37.
Citera
2017-08-05, 13:42
  #65
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nassegorang
Egentligen tycker jag det är bra att försvaret visar att alla som passerar nålsögat för att bli militär får vara med. .

Vilket nålsöga pratar du om.

Pilot måste passera ett nålsöga, även SSG o vissa dykare.
Övriga militärer var knappast bäst i klassen på NvV i gymnasiet, det är medelmåttor som ofta får komplettera vissa kunskaper under vägen om de blir befordrade.
Några få har MVG eller A genomgående från NV eller annat svårt och utvecklande program.
Citera
2017-08-05, 13:57
  #66
Avstängd
Jag skrev nålsögat, och menade att man klarade grundläggande militär utbildning.

Jag kom inte på nåt bättre ord... :-)

Men egentligen handlar det om människor som kanske inte har eller haft det så lätt i livet, med dåliga betyg och sådant. Att då erbjuda ett soldatliv med struktur och möjlighet till karriär tror jag är den rätta medicinen för många vilsna ungdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vilket nålsöga pratar du om.

Pilot måste passera ett nålsöga, även SSG o vissa dykare.
Övriga militärer var knappast bäst i klassen på NvV i gymnasiet, det är medelmåttor som ofta får komplettera vissa kunskaper under vägen om de blir befordrade.
Några få har MVG eller A genomgående från NV eller annat svårt och utvecklande program.
__________________
Senast redigerad av Nassegorang 2017-08-05 kl. 14:04.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback