Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-03-02, 19:07
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maripoosa
Här kom svaret:-) http://norran.se/nyheter/vard-omsorg...av-djur-358011

Otrevlig typ. Tack och lov har jag undsluppit både honom och Djurkliniken.
Citera
2015-04-20, 22:59
  #62
Medlem
Inget nytt i detta ärende? Har norskan återgått till jobbet eller är det någon annan som driver kliniken?
Citera
2015-06-30, 09:14
  #63
Medlem
Hon har varit i tjänst på kliniken sedan några dagar efter att anmälan gjordes. Hon är idag frikänd på alla punkter och dom har full rulle i dagligverksamheten. Deras jour är välanlitade på kvällar och helger.
Citera
2015-06-30, 23:25
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsdetektiv
Hon har varit i tjänst på kliniken sedan några dagar efter att anmälan gjordes. Hon är idag frikänd på alla punkter och dom har full rulle i dagligverksamheten. Deras jour är välanlitade på kvällar och helger.
Där ser man!
Citera
2015-07-04, 18:33
  #65
Medlem
Det bör noteras att rätten ansåg det bevisat att hon misshandlat en anställd. Däremot var det väl inte tillräckligt för att fällas för det hon åtalades för.

Ni med djur, var försiktig och tänk er för innan ni anlitar denna person. Det är inte första gången hon skapar kaos och säkerligen inte den sista.
Citera
2015-10-07, 23:58
  #66
Medlem
vanacal79s avatar
Pga omständigheter så kan jag inte gå in på mitt bevismaterial...MEN... R. Karlsson är fullständigt oskyldig i detta fall, att människor har sina åsikter om honom eller följer medias partiska inlägg får stå för var och en.

Jag tycker nog man skulle granska anmälarens troskyldighet och att inte förglömma "mentala instabilitet". Där finns en hel del att hämta faktiskt!
Citera
2015-12-10, 13:46
  #67
Medlem
Tingsrättens dom överklagades av målsäganden och rättegången i hovrätten var i måndags och tisdags denna vecka. Det återstår att se om det blir fällande dom denna gång. Vilken mediacirkus det kan bli...
Citera
2020-01-25, 11:57
  #68
Medlem
VARNING!!! Vår 15-åriga katt blev svårt sjuk med blödningar ur underlivet, jamade högt osv. Läste omdömen om Tegs veterinärklinik på nätet och de fick både ris och ros, men pga öppettider (kväll) och läge så valde vi att åka dit med katten.

När vi kom dit så ställdes katten på en brits av en gullig tjej som försvann ut, återkom och klämde igen. Sedan sa hon:

-Jag ska bara gå och höra med Johanne och in kommer en tant och klämmer och säger att katten ska få en medicin. Att det är oklart vad som är fel.

Vi åker i ilfart till Apoteket och hämtar ut något som visar sig vara smärtstillande.

Resultatet blev att katten förvisso jamade mindre , men snabbt försämrades och två dagar senare verkade hon döende.

Vi åkte då Akut till distriktsveterinärerna och där kom en veterinär in direkt och sa att det är röntgen och provtagning som gäller.

Alla prover, förutom urinen som var helt blodig, såg bra ut och efter fem dagars antibiotikakur börjar katten friskna till.

Veterinären på Teg var pengarna i sjön och jag råder INGEN att åka dit!
Citera
2020-01-25, 16:04
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
VARNING!!! Vår 15-åriga katt blev svårt sjuk med blödningar ur underlivet, jamade högt osv. Läste omdömen om Tegs veterinärklinik på nätet och de fick både ris och ros, men pga öppettider (kväll) och läge så valde vi att åka dit med katten.

När vi kom dit så ställdes katten på en brits av en gullig tjej som försvann ut, återkom och klämde igen. Sedan sa hon:

-Jag ska bara gå och höra med Johanne och in kommer en tant och klämmer och säger att katten ska få en medicin. Att det är oklart vad som är fel.

Vi åker i ilfart till Apoteket och hämtar ut något som visar sig vara smärtstillande.

Resultatet blev att katten förvisso jamade mindre , men snabbt försämrades och två dagar senare verkade hon döende.

Vi åkte då Akut till distriktsveterinärerna och där kom en veterinär in direkt och sa att det är röntgen och provtagning som gäller.

Alla prover, förutom urinen som var helt blodig, såg bra ut och efter fem dagars antibiotikakur börjar katten friskna till.

Veterinären på Teg var pengarna i sjön och jag råder INGEN att åka dit!
De är ökända i Umeå, alla jag känner åker till Vännäs med djuren då deras veterinär ska vara betydligt bättre.
Citera
2020-01-25, 19:49
  #70
Medlem
Gabriel Knights avatar
Gör inte jordbruksverket kontroller på veterinärstationerna om det förekommer klagomål? Jag tycker det är konstigt att hon fortsätter trots att djur verkar felbehandlas.
Citera
2020-02-20, 23:09
  #71
Medlem
Hennes namn kommer upp på MrKoll, någon som vet vad hon är dömd för?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback