Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-30, 16:56
Medlem
U-Figs avatar
Ja, rubriken är väl ganska klar. OS: Windows 7 (Home Edition tror jag). Fråga på om ytterligare information krävs.

Min Asus-laptop laddades ur och när jag startade om den stod det:
Citat:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."<

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Windows\system32\config\system

Status: 0xc000014c

Info: Windows failed to load because the system registry file is missing, or corrupt.

Att följa stegen 1, 2 samt 3 är omöjligt då laptopen i fråga inte har någon diskläsare. Måste jag kontakta Asus? Kommer det ens hjälpa? Finns det något annat jag kan göra?

Tacksam för svar och försök till hjälp, jag orkar verkligen inte med en sådan här utgift i nuläget.
Citera
2014-07-30, 16:58
Medlem
Nydalas avatar
Skäng in windows på en Usb finns bra guider på google hur man ska göra. Så startar du datorn genom Usb ist för hårdisken
Citera
2014-07-30, 17:14
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydala
Skäng in windows på en Usb finns bra guider på google hur man ska göra. Så startar du datorn genom Usb ist för hårdisken
Måste man inte ha en Windows 7-skiva för det? Eller går det bra med en piratad iso-fil? Eller används iso ens om man ska lägga över det på usb? Många frågor, men är inte alltför bra på sådant här...
Citera
2014-07-30, 17:20
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Måste man inte ha en Windows 7-skiva för det? Eller går det bra med en piratad iso-fil? Eller används iso ens om man ska lägga över det på usb? Många frågor, men är inte alltför bra på sådant här...

Det går utmärkt med en piratad iso-fil

http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne
Citera
2014-07-30, 18:54
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Det går utmärkt med en piratad iso-fil

http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne
Hur fixar man serial keys?
Citera
2014-07-30, 19:32
Medlem
Nydalas avatar
Jag köper alltid windows för att slippa krångel, tror inte du kan fixa en valid key gratis:/ Du får bog cracka..
Citera
2014-07-30, 20:32
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hur fixar man serial keys?

Google och piratbyrån är din vän
Citera
2014-07-30, 21:28
Medlem
U-Figs avatar
Ähh, vafan. Fick in en piratad iso-windows på ett usb, men jag kan inte koppla upp mig till internet när jag är inne på den windows-versionen. Fan då. Kanske att det är ett tecken på att man ska skaffa en surfplatta trots allt? Det enda jag gör är ändå att surfa på nätet, i stort sett.
Citera
2014-07-30, 21:31
Medlem
Nydalas avatar
Men du borde kunna komma in på internet oavsätt ifall den är crackad eller ej:P
Men ipads är rätt smidiga, det är vad jag får klara mig med medans min dator är på felsökning^^
Citera
2014-07-30, 21:32
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydala
Men du borde kunna komma in på internet oavsätt ifall den är crackad eller ej:P
Men ipads är rätt smidiga, det är vad jag får klara mig med medans min dator är på felsökning^^
Borde och borde, "no connections are available" trots att jag just nu har tre olika (fungerande kanske bör tilläggas) uppkopplingsmöjligheter i hemmet.
Citera
2014-07-30, 22:42
Medlem
Nydalas avatar
Uppdatera deivrutinerna på ditt nätverkskort kanske..
Testa att gå in på internetinställningar och högerklicka på wireless card, välj insktivera sedan aktiverar du den igen. Det var jag tvungen att göra på min gamla skollaptop förut^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in