Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 12:26
  #217
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Ja, och om du hade tittat på vad kinesen gjort som räknades som trakasserier så är det väldigt uppenbart att han ska ha straff för det. Skadestånd måste utgå från vad förövaren har för inkomst, inte vad offret har för upplevelser. Det är ett straff för förövaren, inte en belöning till offret.

Kinesen hade till och med letat upp en släkting till henne och anklagat honom för att ha fuskat i pingis Bloggen detta låg på är dock nere nu.

Även om hon är en bimbo och försökte lura sig till pengar med en sexual harrasment suit så är det ganska uppenbart att denna kines var spritt språngande galen och bara för att hon fick pengar från ett annat håll (smutskastningen) så gör inte det det hela fel, tvärtom är det mer rättvist om rätten säger att "nej, du blev inte sextrakasserad, du får inga pengar för det, däremot blev du utsatt för en smutskastningskampanj, så du får pengar för det".

Ett straff för honom är det ju knappast eftersom det hela sköttes civilrättsligt och inte straffrättsligt. Hade det varit ett straff för honom så hade hon inte fått några 148 mille. Om han öht hade tvingats betala några pengar hade det varit till brottsofferfonden (vad deras motsvarighet i USA nu heter) och inte till henne.

Dessutom var det ju indirekt hon som började smutskasta honom och hans rykte genom att säga att han sextrakasserat henne. Självklart vill han konfrontera sådana rykten. Egentligen borde HAN stämma HENNE. Allt han sa om henne var ju dessutom sant, att hon är en golddigger, att hon bara är ute efter pengar etc. Sen kan man ju tycka det var lite onödigt att ge sig på släktingar som inte hade med saken att göra, men då är det väl isf DERAS sak att stämma. Hon borde inte få några pengar för det.
Citera
2015-07-02, 13:05
  #218
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ett straff för honom är det ju knappast eftersom det hela sköttes civilrättsligt och inte straffrättsligt. Hade det varit ett straff för honom så hade hon inte fått några 148 mille. Om han öht hade tvingats betala några pengar hade det varit till brottsofferfonden (vad deras motsvarighet i USA nu heter) och inte till henne.

Dessutom var det ju indirekt hon som började smutskasta honom och hans rykte genom att säga att han sextrakasserat henne. Självklart vill han konfrontera sådana rykten. Egentligen borde HAN stämma HENNE. Allt han sa om henne var ju dessutom sant, att hon är en golddigger, att hon bara är ute efter pengar etc. Sen kan man ju tycka det var lite onödigt att ge sig på släktingar som inte hade med saken att göra, men då är det väl isf DERAS sak att stämma. Hon borde inte få några pengar för det.

Ja, men nu gjorde han inte det, istället utförde han trakasserier. Man kan tycka vad man vill om henne, men vad han gjorde var inte okej. Hon kanske var drogmissbrukare och sysslade med utpressning, som han skrev, det vet vi inte, men man kan inte skriva sådant utan att först ha någon form av bevis, annars är det förtal. Om man ser på historien utan kvinnan, då har vi en maktgalen kinesisk affärsman som trakasserar, förtalar och gör allt han kan för att förstöra för andra. En sådan person ska ha straff.
Citera
2015-07-02, 13:39
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är inget ovanligt att män vill visan sin makt. Det är vad domstolen har kommit fram till att han har gjort. Har du en annan uppfattning?
Hade jag varit god för en tillräckligt stor summa så att jag har råd med ett stort skadestånd på 150 miljoner, skulle jag visa upp min makt (om jag nu behövde det) som Dan Bilzerian eller saudiska prinsar.
Citera
2015-07-02, 14:39
  #220
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Ja, men nu gjorde han inte det, istället utförde han trakasserier. Man kan tycka vad man vill om henne, men vad han gjorde var inte okej. Hon kanske var drogmissbrukare och sysslade med utpressning, som han skrev, det vet vi inte, men man kan inte skriva sådant utan att först ha någon form av bevis, annars är det förtal. Om man ser på historien utan kvinnan, då har vi en maktgalen kinesisk affärsman som trakasserar, förtalar och gör allt han kan för att förstöra för andra. En sådan person ska ha straff.

Fast det du glömmer i sammanhanget är att "trakasserierna" inte hade ägt rum om inte hon hade börjat med ett falskanmäla honom. Därför får hon skylla sig själv.
Citera
2015-07-02, 15:39
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Så det fungerar i usa med företag/banker, framförallt med arabiska/indiska/kinesiska ägare. Att ha en vit kvinna (oavsett examen) är en statussymbol hos dessa.

Inte så att det är ont om vita utbildade kvinnor i USA som vill jobba i Manhattan.
Citera
2015-07-02, 15:52
  #222
Medlem
Det sjukaste är ju att kvinnan ansåg sig berättigad 500 miljoner kronor - kom även fram att hon saknade kompetens för yrket, men det är väl inget media vill prata om?
Ni förstår säkerligen vad det anspelar på? Jag är inte för en stalker/sexist, men om en miljardär anställer en 20 åring utan kvalifikationer så borde det säga tillräckligt vad det där handlade om.
Sedan att hon skämtar om att han inte klarade sex mer än 2 minuter visar ytterligare vilket skitsnack om "tvång" det där var.

Att hon även följer sossarna på twitter säger mycket om hyckleriet, här är en kvinna som anser sig ha rätt till 500 miljoner, som söker jobb utan kvalifikationer (och vi vet vad som hände på jobbet ) och media försvarar henne.
Fy-fan vad patetiskt och sjukt. Jag kan förstå att mannen förtjänar straff, men att måla upp henne annat som en gold digger är fan pinsamt av svensk media.

Återigen, för att ingen ska tolka mig fel: om hon var så jävla arg över de "sexistiska kläderna" som gavs åt henne, hur vore det om hon sade upp sig själv? Nej nej, givetvis inte, för hon trivdes nog med pengarna hon fick - men det kommer hon aldrig erkänna , hon ville bara ha sex med bossen, för han var så... snygg,trevlig och 20 år äldre... mm säkert. Och jag är säker på att hennes nästa "pojkvän" blir en 40+ årig kines igen, eller?
Aja, hon ska ha 500 miljoner, som den "sosse" hon är. Så jävla typiskt med dessa "sossar" om någon på allvar tycker hon är värd 500 miljoner, som hon själv krävde, sök psykiskt vård eller byt polkitiskt parti för helsike.
__________________
Senast redigerad av quezen 2015-07-02 kl. 15:59.
Citera
2015-07-02, 16:17
  #223
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det du glömmer i sammanhanget är att "trakasserierna" inte hade ägt rum om inte hon hade börjat med ett falskanmäla honom. Därför får hon skylla sig själv.

Så fungerar inte ett rättssamhälle. Alla har rätt att anmäla någon annan, sedan får denne person försvara sig och stämma för förtal. Det hade varit mycket enkelt för denne kines att möta anklagelserna och därefter stämma henne för förtal. Dessa primitiva tredje-världen-fasoner borde han lämnat kvar i hemlandet.
Citera
2015-07-02, 16:39
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Så fungerar inte ett rättssamhälle. Alla har rätt att anmäla någon annan, sedan får denne person försvara sig och stämma för förtal. Det hade varit mycket enkelt för denne kines att möta anklagelserna och därefter stämma henne för förtal. Dessa primitiva tredje-världen-fasoner borde han lämnat kvar i hemlandet.
Absolut. jag håller med, och han var antagligen en stalker som ville ha tillbaka sin 20 åriga "sextoy".
Det jag däremot vill ha sagt är att denna 20 årig tjej, med nu 150 miljoner på banken, inte kommer dejta 40 åriga kineser igen. Och det säger väldigt mycket om vad hon "var" för något.
Citera
2015-07-02, 17:50
  #225
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Absolut. jag håller med, och han var antagligen en stalker som ville ha tillbaka sin 20 åriga "sextoy".
Det jag däremot vill ha sagt är att denna 20 årig tjej, med nu 150 miljoner på banken, inte kommer dejta 40 åriga kineser igen. Och det säger väldigt mycket om vad hon "var" för något.

Ja, jag håller med 100 %. Det är dock ingen skillnad mot att t.ex. provocera någon med lagliga medel till att göra något olagligt mot en och sedan stämma dem. Det händer och den enda lösningen är att folk som denna kinesiske affärsman lär sig självkontroll.
Citera
2015-07-02, 19:40
  #226
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Så fungerar inte ett rättssamhälle. Alla har rätt att anmäla någon annan, sedan får denne person försvara sig och stämma för förtal. Det hade varit mycket enkelt för denne kines att möta anklagelserna och därefter stämma henne för förtal. Dessa primitiva tredje-världen-fasoner borde han lämnat kvar i hemlandet.

Med facit i hand hade det varit bättre ja, men jag kan förstå om han inte ville riskera sitt rykte och sitt jobb för att en liten slampa ansåg sig oförättad. Och om han nu ska straffas så ska han betala in pengarna till staten, inte till henne då hon använde sig av olagliga medel för att få honom att begå smutskastningen. Hon är inte värd 148 mille oavsett vad han gjorde eller inte gjorde.

Sen är det ju uppenbart att juryn påverkades av att HB var en vit kvinna som såg bra ut. Inte en chans i helvete att en man hade kunnat kamma hem lika mycket pengar om rollerna varit ombytta.
Citera
2015-07-02, 23:32
  #227
Avstängd
hahah vilken jävla hora denna Hanna Bouveng är.

Hon visste mycket väl att hon pressade kinesen på pengar. Bara att kolla hur glad hon är över pengarna för lite "trakasserier". haha 160 miljoner kr, vilket jävla skämt.

Fast kinesen får skylla sig själv nästa gång och inte tänka med kuken. Dessutom såg hon medioker ut men med facit i hand så är det väl spelat av horan.
Citera
2015-07-03, 21:54
  #228
Medlem
WolfOfStureplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckosokaren
hahah vilken jävla hora denna Hanna Bouveng är.

Hon visste mycket väl att hon pressade kinesen på pengar. Bara att kolla hur glad hon är över pengarna för lite "trakasserier". haha 160 miljoner kr, vilket jävla skämt.

Fast kinesen får skylla sig själv nästa gång och inte tänka med kuken. Dessutom såg hon medioker ut men med facit i hand så är det väl spelat av horan.
Vad han borde gjort:
1. Knulla inte svenska tjejer om du är rik, känd eller politiker, hon kommer garanterat att använda pussy power för att jävlas med dig och pressa dig på pengar (exempel: Tiger Woods horaktiga svenska exfru Elin)
2. Om du ska knulla henne, skriv ett avtal på samma sätt som Mr Grey i 50 shades of grey för att reglera ert sexuella förhållande, och om hon missköter sig kan du stämma henne.
3. Om hon blir för kaxig så tar du ett snack med den lokala maffian som i sin tur delegerar till en hitman.. Hon "råkar" ramla på tunnelbanespåret, dö av överdos eller begå självmord.
__________________
Senast redigerad av WolfOfStureplan 2015-07-03 kl. 22:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback