Citat:
Ursprungligen postat av
Hassepannband
Jag handlar mycket på nätet och tradera. På tradera kollar jag alltid omdömet på personen innan köp. I detta fall var det på blocket och personen ifråga skrev att det även gick bra med avhämtning i annonsen. Hade både mailadress och telefonnummer (mobil) samt att varan var ganska ovanlig, en mikrofon som jag letat efter. En tanke var att om man vill blåsa någon så väljer man ju en vara som inte är svår att sälja. Jag kollade upp personens namn och det fanns en person med det namnet i Gävle som annonsören utgav sig för att vara. Det sista mailsvaret kom i samma veva som denna kvinna anhölls.
Jag är inte bitter på något vis då jag vet att jag har mig själv att skylla. Men samtidigt så är det trist att man inte kan lita på folk. Summan var endast 1500. Kan tänka mig att det är en ganska smart nivå att lägga sig på då många nog tänker att ok det rör sig inte om så mycket pengar.
Förstår dig och ja det är nog så, ett jävligt simpelt sätt att blåsa folk på, lägga sig lågt så folk tänker att det inte är så mycket pengar. Så har jag tänkt. Om jag blir lurad så är det bara en liten summa. Men en liten summa från mig, från dig och andra blir en stor summa för bedragaren.
beklagar att du blivit lurad av henne eller någon annan i Gävle och att personen får sitt straff. Lycka till!!!