2014-08-12, 06:42
Medlem
Jag misstänker att jag är en utav de drabbade. Jag lämnade in polisanmälan för två veckor sedan. Jag har fått ett målnummer.
Dock inte hört något från polisen ännu. Blir lite orolig för att det är en pågående rättegång mot henne och mitt ärende är ju inte med i rättegången. Hur ska jag göra?
Citera
2014-08-12, 10:25
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassepannband
Jag misstänker att jag är en utav de drabbade. Jag lämnade in polisanmälan för två veckor sedan. Jag har fått ett målnummer.
Dock inte hört något från polisen ännu. Blir lite orolig för att det är en pågående rättegång mot henne och mitt ärende är ju inte med i rättegången. Hur ska jag göra?

Kanske är en annan bedragare du drabbades av?

Får jag fråga, utan att dumförklara dig eller någon annan för den delen, hur kommer det sig att du betalt för en vara du inte fått se och "känna på"? Vad fick dig att betala direkt efter att ha sett annonsen? Jag dumförklarar inte dig nu utan är bara nyfiken på hur personen gjorde för att vinna din tillit?
Citera
2014-08-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Kanske är en annan bedragare du drabbades av?

Får jag fråga, utan att dumförklara dig eller någon annan för den delen, hur kommer det sig att du betalt för en vara du inte fått se och "känna på"? Vad fick dig att betala direkt efter att ha sett annonsen? Jag dumförklarar inte dig nu utan är bara nyfiken på hur personen gjorde för att vinna din tillit?

Jag handlar mycket på nätet och tradera. På tradera kollar jag alltid omdömet på personen innan köp. I detta fall var det på blocket och personen ifråga skrev att det även gick bra med avhämtning i annonsen. Hade både mailadress och telefonnummer (mobil) samt att varan var ganska ovanlig, en mikrofon som jag letat efter. En tanke var att om man vill blåsa någon så väljer man ju en vara som inte är svår att sälja. Jag kollade upp personens namn och det fanns en person med det namnet i Gävle som annonsören utgav sig för att vara. Det sista mailsvaret kom i samma veva som denna kvinna anhölls.

Jag är inte bitter på något vis då jag vet att jag har mig själv att skylla. Men samtidigt så är det trist att man inte kan lita på folk. Summan var endast 1500. Kan tänka mig att det är en ganska smart nivå att lägga sig på då många nog tänker att ok det rör sig inte om så mycket pengar.
Citera
2014-08-12, 14:05
Medlem
Minimois avatar
Från stämningsansökan:

Citat:

1. GROVT BEDRÄGERI

Gärning

S*ra Tyrh*gen har vid 69 tillfällen under tiden 20 oktober 2013 – 24 juli 2014 på okänd plats i Sverige via Internet genom sajterna Blocket och Tradera medelst vilseledande förmått respektive målsägande att föra över pengar till S*ra Tyrh*gens konto, enligt nedanstående tabell, vilket inneburit vinning för S*ra Tyrh*gen och skada för respektive målsägande.

Vilseledandet har bestått i att S*ra Tyrh*gen på Blocket respektive Tradera påstått att hon haft varor till försäljning trots att hon vare sig haft någon vara eller haft för avsikt att leverera någon vara till köparen.

Brotten är grova då S*ra Tyrh*gen på ett systematiskt och förslaget sätt såsom säljare på ovannämnda sajter använt andra personers identiteter och skapat e-postadresser för dem samt att det gärningarna totalt avsett betydande värde.

2. FÖRSÖK TILL GROVT BEDRÄGERI

Gärning

S*ra Tyrh*gen har vid 3 tillfällen under tiden 28 december 2013 – 20 februari 2014 på okänd plats i Sverige via Internet genom sajten Tradera medelst vilseledande försökt förmå respektive målsägande att föra över pengar till S*ra Tyrh*gens konto, enligt nedanstående tabell, vilket skulle ha inneburit vinning för S*ra Tyrh*gen och skada för respektive målsägande.

Vilseledandet har bestått i att S*ra Tyrh*gen på Tradera påstått att hon haft varor till försäljning trots att hon vare sig haft någon vara eller haft för avsikt att leverera någon vara till köparen.

Brotten har inte fullbordats men fara för brottens fullbordan har förelegat.

Brotten är grova då S*ra Tyrh*gen på ett systematiskt och förslaget sätt såsom säljare på ovannämnda sajter använt andra personers identiteter och skapat e-postadresser för dem samt att det gärningarna avsett betydande värde.
Citera
2014-08-12, 14:16
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassepannband
Jag handlar mycket på nätet och tradera. På tradera kollar jag alltid omdömet på personen innan köp. I detta fall var det på blocket och personen ifråga skrev att det även gick bra med avhämtning i annonsen. Hade både mailadress och telefonnummer (mobil) samt att varan var ganska ovanlig, en mikrofon som jag letat efter. En tanke var att om man vill blåsa någon så väljer man ju en vara som inte är svår att sälja. Jag kollade upp personens namn och det fanns en person med det namnet i Gävle som annonsören utgav sig för att vara. Det sista mailsvaret kom i samma veva som denna kvinna anhölls.

Jag är inte bitter på något vis då jag vet att jag har mig själv att skylla. Men samtidigt så är det trist att man inte kan lita på folk. Summan var endast 1500. Kan tänka mig att det är en ganska smart nivå att lägga sig på då många nog tänker att ok det rör sig inte om så mycket pengar.

Förstår dig och ja det är nog så, ett jävligt simpelt sätt att blåsa folk på, lägga sig lågt så folk tänker att det inte är så mycket pengar. Så har jag tänkt. Om jag blir lurad så är det bara en liten summa. Men en liten summa från mig, från dig och andra blir en stor summa för bedragaren.

beklagar att du blivit lurad av henne eller någon annan i Gävle och att personen får sitt straff. Lycka till!!!
Citera
2014-08-12, 14:34
Medlem
pederastens avatar
verkar lagt pengarna på skönhetsoperationer

http://blogg.improveme.se/saratyrhagen/
Citera
2014-08-12, 17:49
Medlem
mmas avatar
Citat:
snart är den stora dagen här! jiipppii jag har ju 450 cc i brösten nu,men jag vill ha 550 cc, så får man ju inte glömma näsan den ska jag också fixa till lite plus att jag ska göra läpparna fylligare permanent ahh gud vad glad jag är! det kommer bli min drömdag haha,

Vilket förfall.
Citera
2014-08-12, 18:09
Medlem
Har dom kommit ?
Citera
2014-08-12, 18:28
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Har dom kommit ?

Åtal väcktes nyss.

Hennes bloggande motsäger hennes förklaring att greken hon träffade tvingade henne. Det låter inte som om han tog pengarna om det var de som hon använde till sin plastik?
Citera
2014-08-12, 20:45
Medlem
poppingbottless avatar
Vart finns information om greken?
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Åtal väcktes nyss.

Hennes bloggande motsäger hennes förklaring att greken hon träffade tvingade henne. Det låter inte som om han tog pengarna om det var de som hon använde till sin plastik?
Citera
2014-08-12, 20:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
verkar lagt pengarna på skönhetsoperationer

http://blogg.improveme.se/saratyrhagen/

Det var väl för lång väntetid för hjärntransplantationer? Med tanke på hur illa hon skriver skulle hon behöva en sådan snarare än näbb för att kunna försörja sig som bloggare.
Citera
2014-08-12, 20:54
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppingbottles
Vart finns information om greken?

Kvinnans försvarare har gått ut med "hon har erkänt och har en förklaring" i media, där försvararen berättar om "mannen från Grekland" som tvingat hans klient att begå bedrägerierna. Advokaten ansåg tydligen att etniciteten var viktig. Du får kolla länkarna i tråden eller googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in