2014-12-30, 01:38
Medlem
Läser på nätet att Pernilla är medlem I bl.a. följande grupper:

Kvinnoforum:

“Detta är en grupp där vi har noll tolerans till våld mot kvinnor, noll tolerans mot förtryck mot kvinnor. Målet är att man skall dela erfarenheter och stödja varandra.”

Gruppen mot kvinnovåld:

Till er män: Kvinnan är ingen ägodel..”

Jag undrar varför Pernilla inte sökte stöd på Kvinnoforumet istället för hos advokaten vars mål INTE var att stödja henne utan att bli av med henne?

Gruppen för kvinnovåldet deklarerar tydligt att kvinnan inte är en ägodel.

Undrar om Pernilla inser att detta gäller även män?

En av medlemmarna klagar över det faktum att polisen och åklagaren skiter I anmälningarna. Man tar upp ett fall där kvinnan hade sökt kontaktförbud, men blivit förnekad – samma dag dödades hon av sitt ex..

Undrar vad medlemmen skulle tänka ifall hon visste att en av hennes “stöttepelare” har just själv blivit dömd för kontaktförbud mot sitt ex och hon inom snar framtid kommer även att delges misstanke om ofredande..

Jag tycker synd om kvinnor som verkligen VILL bli av med sina ex och som får gömma sig på okänd ort och byta identitet för att slippa. Samtidigt "stöttas" de av sådana här Pernillas som självmant och frivilligt försöker med alla medel komma i kontakt med män som de påstår vara våldtäktsmän som har hotat, tvingat, bedragit.. och ständigt brutit sina löften..

När åklagaren sen gör en god gärning och tvingar kvinnan sluta med dessa kontaktförsök (mot bättre vetande) överklagan dessa ljushuvuden åklagarens beslut. Istället för att vara tacksam och glad att NÅGON tänker å deras vägnar..
Citera
2014-12-30, 07:32
Medlem
Finns det någon bild på denna galning?
Citera
2014-12-30, 12:08
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Finns det någon bild på denna galning?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5995731
Citera
2015-01-01, 04:07
Bannlyst
https://twitter.com/corruptioswe/status/542648274763915264

Ja, vad skall man säga...trodde den här dåren var häktad
Citera
2015-01-01, 11:39
Medlem
Japp, bara kvinnor som visar sig vara offer. Döda patriarkutett
Citera
2015-01-07, 11:21
Medlem
Har inte detta gått ut?!
Citera
2015-01-11, 20:16
Medlem
Efter att ha läst o begrundat debatten ang aktuell person, så är jag överraskad av hur många, långtifrån alla, så öppet visar sin okunskap o ointelligens.
Beträffande detta ärende handlar det ju egentligen om mannen.
Vad jag "vet" har liten snopp o "taskig" kropp och pga dålig självkänsla/självförtroende vill bekräfta det genom att vara otrogen.
Dessutom sakna stake till att avsluta ett förhållande på ett värdigt sätt.
Detta är det enkla svaret på varför allt hamnat i knät på rättsväsendet!
Senast redigerad av Hammardrag 2015-01-11 kl. 20:18.
Citera
2015-01-11, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammardrag
Efter att ha läst o begrundat debatten ang aktuell person, så är jag överraskad av hur många, långtifrån alla, så öppet visar sin okunskap o ointelligens.
Vad jag "vet" har liten snopp o "taskig" kropp och pga dålig självkänsla/självförtroende vill bekräfta det genom att vara otrogen.
Om det nu vore sant -- vad tycker du det säger om Pernilla som inte kan släppa taget om honom?

Ett kan vi ju konstatera - han har gått vidare och träffat en annan. Pernilla har ju inte lyckats med det utan iglar sig fast ...

Edit:
Och uppenbarligen har du ju själv inte heller kunnat avstå från att vara intim med honom givet att du säger dig veta något om hans organs beskaffenhet ..
Citera
2015-01-12, 00:08
Medlem
Om jag skulle fortsätta min dialog här, skulle jag kanske avslöja både min okunskap eller intelligens.
Eller så skulle intelligensen o kunskapen bekräftas.
Då är det bäst att ni får leva i villfarelse därför bemödar jag mig inte att svara er som sprider o fablar era osanningar och lögner här!

Vila i frid Charb!
Senast redigerad av Hammardrag 2015-01-12 kl. 00:11.
Citera
2015-01-12, 01:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om jag skulle fortsätta min dialog här, skulle jag kanske avslöja både min okunskap eller intelligens.
Då är det bäst att ni får leva i villfarelse därför bemödar jag mig inte att svara er som sprider o fablar era osanningar och lögner här!

Vila i frid Charb!
Jag tycker du redan gjort ett riktigt gott arbete när det gäller att visa din "intelligens". Känns inte som om det finns så mycket mer att undra över på det området faktiskt..
Citera
2015-01-12, 03:29
Bannlyst
Citat:
Då är det bäst att ni får leva i villfarelse o därför bemödar jag mig inte att svara er som sprider eran "skit" här.

Monolog är nog mer passande.

Snubben har säkert en FB dase. Sedan verkar han tänka med kuken med det är bäst att diskutera i en annan tråd.
Citera
2015-01-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnderArmour
Monolog är nog mer passande.

Snubben har säkert en FB dase. Sedan verkar han tänka med kuken med det är bäst att diskutera i en annan tråd.

Citat:

Kan bara hålla med helt och hållet på alla punkter!!!
Men detta mönster som Thomas Fjärt (som han kallas av en kvinnlig advokat i Uddevalla som han haft en relation med) uppvisar i denna relation är vad som genomsyrat alla hans relationer. han uppvisar ett beteende som man kanske har som 15åring då man inte har något större ansvar. Men i hans ålder och med sina och andras barn som påverkas så bör man nog tänka sig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in