Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-07-22, 13:05
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror t.ex. inte att det ens skulle vara förenligt med den svenska grundlagen att ha olika straffsatser beroende på var man bor, och jag är förvånad över att den danska grundlagen tillåter det med tanke på att vi brukar kopiera våra respektive lagar i Norden

Fast det rör sig inte om olika straffsatser beroende på var man bor, utan om olika straffsatser beroende på var man begår ett brott.
Citera
2018-07-22, 13:37
  #74
Medlem
Nej Bieler är ett riktigt bojsänke för Sd inför valet. Hon är orsaken att jag och flera jag känner nu röstar på AfS.
Åkesson är 85% av SD. Vi behöver fler politiker av den kalibern. Bieler pratar en massa men efteråt har man ingen aning om vad hon sade.
Hur går det med Bielers försök att bli ordförande i SD Uppland.
Någon som har läst handlingarna inför SD Upplands årsmöte. Simon Alm Verkar ha stöd från många lokalavdelningar.
Citera
2018-08-16, 12:29
  #75
Medlem
8711s avatar
Hon får nu lämna rollen som jämställdhetspolitisk talesperson för Sverigedemokraterna.

Ny roll väntar såklart. Nytt talmansval?
Citera
2018-08-16, 21:33
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hon får nu lämna rollen som jämställdhetspolitisk talesperson för Sverigedemokraterna.

Ny roll väntar såklart. Nytt talmansval?
Gruppledare kanske?
Citera
2018-08-16, 21:36
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hon får nu lämna rollen som jämställdhetspolitisk talesperson för Sverigedemokraterna.

Ny roll väntar såklart. Nytt talmansval?

Varför ska det alltid vara en kvinna som jämnställdhetspolitisk talesperson? Varför kan SD inte ordna en katolsk präst istället för att visa att dem bryter mot denna vänsternorm att kvinnor endast kan förstå jämnställdhet.

Jag kräver kvotering!
Citera
2018-08-17, 20:35
  #78
Medlem
Talman vore väl ett bra ställe att stoppa undan Bieler på. Dessutom skulle man få loss Björn Söder.
SD behöver bra motionärer och debattörer och där kan Söder spela en viktig roll.
Toralf Alfsson, Kent Ekeroth och Jeff Ahl har försvunnit av olika anledninar och Åkesson kan väl inte dra hela lasset själv.
Citera
2018-08-17, 22:23
  #79
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Gruppledare kanske?

Ja, beroende på om man tänker göra fler förändringar.

Gruppledare, talman... Men hon kan också fastna på migrationsområdet som ju är ett stort område och Sverigedemokraternas allra viktigaste fråga. Vet man mer bakom kulisserna kanske det är migrationsministerposten som väntar? Eller som ordförande i utskottet i riksdagen?
Citera
2018-08-17, 23:27
  #80
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Varför ska det alltid vara en kvinna som jämnställdhetspolitisk talesperson? Varför kan SD inte ordna en katolsk präst istället för att visa att dem bryter mot denna vänsternorm att kvinnor endast kan förstå jämnställdhet.

Jag kräver kvotering!

Det skulle det väl mycket väl kunna vara, en man alltså. Men det är nog främst kvinnor som dras till det och självmant väljer det och söker sig till det. Ebba Hermansson är nog en vettig person i dessa frågor som följer Sverigedemokraternas politik på områdena, det är därför man valt henne att efterträda Paula Bieler i denna roll. Paula Bieler har ju gjort och bra jobb och behöver såklart en fullgod och fullvärdig ersättare.

Det handlar inte bara om könen heller, hon ska fokusera mycket på psykisk ohälsa också bland annat.
Citera
2018-08-17, 23:30
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det skulle det väl mycket väl kunna vara, en man alltså. Men det är nog främst kvinnor som dras till det och självmant väljer det och söker sig till det. Ebba Hermansson är nog en vettig person i dessa frågor som följer Sverigedemokraternas politik på områdena, det är därför man valt henne att efterträda Paula Bieler i denna roll. Paula Bieler har ju gjort och bra jobb och behöver såklart en fullgod och fullvärdig ersättare.

Det handlar inte bara om könen heller, hon ska fokusera mycket på psykisk ohälsa också bland annat.

Nej. Det handlar om att det har blivit en standard att kvinna = feminist = jämnställd = rättvisa och män = feta = okunniga = dåliga.

Jag skulle vilja se en riktig katolsk kärring pro-Alphahane på SD's post så vänstern får psykbryt.
Citera
2018-08-17, 23:32
  #82
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Nej. Det handlar om att det har blivit en standard att kvinna = feminist = jämnställd = rättvisa och män = feta = okunniga = dåliga.

Jag skulle vilja se en riktig katolsk kärring pro-Alphahane på SD's post så vänstern får psykbryt.

I andra partier kanske det är så, men jag har definitivt inte uppfattat Paula Bielers arbete på det sättet.

Inte heller Ebba Hermanssons presentation om problem ur olika perspektiv och fokus på psykisk ohälsa.
Citera
2018-08-28, 18:56
  #83
Medlem
SituationReports avatar
Paula Bieler
Låt mig spekulera lite:

1. För snygg? (Avundsjuka)

2. För lik en judinna både till sätt, agenda och utseende? (Motvind)

3. Högskoleprov 2.0? Det är standard för främmande element att köpa HP 2.0 i syfte att injicera sina agenter på viktiga poster i samhället. Detta är det största varningstecknet jag ser.

4. Är huvuduppgiften för henne i "deep state" att hålla slussarna av "laglig" invandring öppen till max även om SD råkar få ta ledarroll? Kriminella invandrare är dåligt för viljan att hålla slussarna vidöppna, så det är klart att de motarbetar detta. Men det är den lagliga floden in som är det som till slut kan göra folket mer likt "judar" till utseende och därmed är de osynliga, enligt planen?

Att hon inte är världens bästa agent är i proportion till SD:s tidigare status som icke troligt regeringsparti. De tar sina bästa agenter till viktigare och mer givande poster.

Många frågor här som nu skall utredas, kartläggas, analyseras och fattas beslut om.

Synopsis:
Men tänk om hon verkligen är Svensk och inte "jude", är smart och driven och vill hjälpa?

Om hon nu inte är "Jude"(ej ras eller religion här) (en av de 6 miljoner politiska injektioner som skall kontrollera världen enligt tidigare deep state PK-verklighet) utan istället är en helt vanlig smart svensk tjej som älskar Sverige och vill göra Sverige mer Svenskt och skyddat igen?

Ska hennes genetiska bakgrund verkligen sätta käppar i hjulen? Eller ska vi ta henne under vår vinge, träna upp henne som dubbel agent och lära upp henne i retorik, kritiskt tänkande och media hantering? Allt för att slipa henne till att bli Statsministerämne?


SD behöver en stark kvinna.

__________________
Senast redigerad av SituationReport 2018-08-28 kl. 19:12.
Citera
2018-10-05, 07:56
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Nej Bieler är ett riktigt bojsänke för Sd inför valet. Hon är orsaken att jag och flera jag känner nu röstar på AfS.

Grejen är att vad ni som lämnade för AfS vill ha, och vad majoriteten i Sverige faktiskt vill ha, är två helt olika saker. De allra flesta lockas inte av personer som står och skriker. Personer som Björn Söder och Kent Ekeroth finner de allra flesta antagligen något obehagliga, och skulle sådana personer ersätta Åkesson skulle SD troligen få problem.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback