Nu ska judinnan Bieler kuppa bort
den a-ariske Simon Alm som ordförande SD Uppland, som straff för att denne Alm tagit den i distriktet omåttligt populära Pavel Gamov i försvar.
Måste medge att för att vada judinna så är Bieler oerhört dålig på media och desinformation. Inte ett knyst har yttrats om detta vare sig på Flashback eller vad jag kan se i andra sociala medier, annat på Alms egen facebook. Där halva partiet inklusive den ariske giganten Fogelklou liksom
den allmänna knulldockan Linnea Vinge och Chefsideolog Karlssons ex-fru Gabriella Hedarv tycks varia på Alms sida.
Detta skriver Alm på sin facebook:
Citat:
I veckan som kommer blir det min hårdaste prövning hittills.
Jag har fått den stora äran att föreslås leda SD Uppland för ett sjunde år. Hittills har jag varit en del av ledningen, och i år har jag blivit föreslagen av valberedningen till ordförandeposten.
Det har varit en fantastisk resa där jag fått äran att vara med och starta upp hälften av länets kommunföreningar, och bidra till alla föreningars utveckling. Medlemsantalet har ökat från ca 170 till 1090 och SD Uppland har klättrat från att vara elfte största partidistrikt till sjätte.
Det har dock inte varit en väg utan prövningar. Uppland var ett av de partidistrikt som före min tid var oppositionellt mot Jimmie Åkessons partiledning. Många gånger har jag ifrågasatts av dessa 90-talskrafter, som numera är väldigt få till antalet. De är milt uttryckt ruskigt arga över att jag varit stenhård vad gäller upprätthållandet av nolltoleransen mot rasism.
Under året har även SD Uppland varit i framkant i partiet genom att införa mer medlemsinflytande för listsättningarna, trots hårt motstånd. Medlemmarna har fått möjlighet att göra direktinspel genom provvalslikande omröstningar vad gäller Uppländska riksdagsnamn och i Uppsala kommun även kommunlistan.
Gamla SDU prövade ett övertagande år 2012, men misslyckades. Det var jag som främst stod i vägen för Kasselstrand och Hahne. Jag glömmer aldrig hur Hahne i frustration utbrast "ni får skylla er själva!" innan han dundrade ut ur lokalen. Jag hoppas att väldigt få är missnöjda med den verksamhet jag varit en del av att starta och utveckla under åren som har gått därefter.
Den lilla ständiga opposition har i år fått oväntad förstärkning. Insatta förstår nog vem som fram till nyligen varit totalt frånvarande i vårt partidistrikt, men som på sistone börjat skicka vänförslag till våra förtroendevalda och plötsligt börjat charma med gillamarkeringar.
UNT inleder "av en slump" under veckan ett angrepp mot SD Uppland där man vill framställa oss och framförallt mig i dålig dager. Anonyma tillsammans med uteslutna medlemmar kommer att försöka ta all heder ifrån mig. Man har även läckt material för att stärka detta syfte. Material som oerhört få i partiet har tillgång till såsom partistyrelsen, som avfärdat alltsammans. Ändå läcker det ut, vilket rent krasst är till fördel för just en person från samma partistyrelse. Det är fruktansvärt tråkigt och dålig stil.
Bemöter jag angreppet bryter jag mot kommunikationsplanen, och det är samtidigt knappast fördelaktigt att inte bemöta alls. Hur jag än väljer att göra så blir det inte bra. Det är ett syniskt och fult maktspel av vissa att sätta mig i situationen. Denna balansgång i hantering blir min livs prövning.
Det är valår nu. Det kommer att bli en hård fajt mot de gamla partierna och media. Det gör därför oerhört ont i själen när de får eldunderstöd från några av vårt eget parti. Jag hoppas inte våra medlemmar låter sig förledas av detta mediadrev, och att vi kan fortsätta utveckla SD Uppland i den riktning vi har haft under många år. I år blir vi SDs femte största partidistrikt och nästa år fjärde, med allt vad det också innebär i andra avseenden som valresultat och inflytande i länets fullmäktigen. Det är precis ditåt vi kämpat i många år!
Jag vill avsluta med att tacka valberedningen, SD Enköping, SD Heby, SD Håbo, SD Knivsta, SD Uppsala, SD Älvkarleby och SD Östhammar för det stöd som jag har fått från er historiskt och att ni stöttar mig att fortsätta!