2018-03-02, 20:43
Medlem
apelsinhimlens avatar
Stämmer det att hon fick 2.0 på HP?

Har någon kollat den uppgiften?
Citera
2018-03-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Stämmer det att hon fick 2.0 på HP?

Har någon kollat den uppgiften?
De hade nog varit ute nu om det inte hade stämt.
Citera
2018-03-04, 14:35
Medlem
vanarts avatar
För mig är det obegripligt att hon kommit så långt i SD - ett fd nationalistiskt och numera socialkonservativt parti... Hon är ju varken nationalist eller konservativ i någon form. Hennes hållning i både migrations- och integrationspolitik och i familjepolitik borde diskvalificera henne direkt.
Citera
2018-03-04, 16:26
Medlem
Jag står inte ut med att höra / se henne. Hon pladdrar obegripligt. Jag har bett henne ta tallektioner för att nå ut till folk.
Sedan klär hon sig som en vamp i inbillning. Hon borde ta lektioner i stil också.
Efter detta kan jag kanske ge henne en chans att komma med något vettigt som även jag anammar.
Citera
2018-03-04, 21:00
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
För mig är det obegripligt att hon kommit så långt i SD - ett fd nationalistiskt och numera socialkonservativt parti... Hon är ju varken nationalist eller konservativ i någon form. Hennes hållning i både migrations- och integrationspolitik och i familjepolitik borde diskvalificera henne direkt.

På vilket sätt? Hon har ju sagt att Sverige inte borde ta emot fler asylsökare.
Citera
2018-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Som om det skulle räcka någonstans.
Citera
2018-03-04, 22:13
Medlem
Man behöver inte vara smart per automatik för att man skriver högt betyg på högskoleprovet eller för att man är läkare. Jag har träffat på massor med dumskallar inom dessa kategorier.

Kan man rösta på någon som inte är listad på en valsedel?
Citera
2018-03-10, 02:21
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Paula Bieler är för "öppen svenskhet".
Källa: https://www.svt.se/opinion/article2823197.svt
Paula Bieler är för homoadoptioner och HBTQ-rättigheter i stort.
Källa: https://www.svd.se/homonationalismen-har-for-att-stanna
Citera
2018-03-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag står inte ut med att höra / se henne. Hon pladdrar obegripligt. Jag har bett henne ta tallektioner för att nå ut till folk.
Sedan klär hon sig som en vamp i inbillning. Hon borde ta lektioner i stil också.
Efter detta kan jag kanske ge henne en chans att komma med något vettigt som även jag anammar.

Man ska inte framstå som en slampa eller svamlande, mycket viktigare än 2,0 på högskoleprovet. Elitism lockar några få, de som bländas av formella meriter. Inte de breda massorna de lockas av charm och tydlighet.
Citera
2018-03-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Man ska inte framstå som en slampa eller svamlande, mycket viktigare än 2,0 på högskoleprovet. Elitism lockar några få, de som bländas av formella meriter. Inte de breda massorna de lockas av charm och tydlighet.

Hon har kanske huvudet fullt av bra idéer, men kan hon inte få ut dem förståeligt, så är det inte mycket beväpna med det. Hon blev utsedd till en stark kandidat i valrörelsen av Marcus Oskarsson i dagens Nyhetsmorgon TV 4.
Jag är rädd att hon får de mogna presumtiva väljarna att fly. Hennes approach är alltför aggressiv.
Citera
2018-03-12, 11:07
Medlem
SvenskSaddams avatar
Nu ska judinnan Bieler kuppa bort den a-ariske Simon Alm som ordförande SD Uppland, som straff för att denne Alm tagit den i distriktet omåttligt populära Pavel Gamov i försvar.

Måste medge att för att vada judinna så är Bieler oerhört dålig på media och desinformation. Inte ett knyst har yttrats om detta vare sig på Flashback eller vad jag kan se i andra sociala medier, annat på Alms egen facebook. Där halva partiet inklusive den ariske giganten Fogelklou liksom den allmänna knulldockan Linnea Vinge och Chefsideolog Karlssons ex-fru Gabriella Hedarv tycks varia på Alms sida.

Detta skriver Alm på sin facebook:

Citat:
I veckan som kommer blir det min hårdaste prövning hittills.

Jag har fått den stora äran att föreslås leda SD Uppland för ett sjunde år. Hittills har jag varit en del av ledningen, och i år har jag blivit föreslagen av valberedningen till ordförandeposten.

Det har varit en fantastisk resa där jag fått äran att vara med och starta upp hälften av länets kommunföreningar, och bidra till alla föreningars utveckling. Medlemsantalet har ökat från ca 170 till 1090 och SD Uppland har klättrat från att vara elfte största partidistrikt till sjätte.

Det har dock inte varit en väg utan prövningar. Uppland var ett av de partidistrikt som före min tid var oppositionellt mot Jimmie Åkessons partiledning. Många gånger har jag ifrågasatts av dessa 90-talskrafter, som numera är väldigt få till antalet. De är milt uttryckt ruskigt arga över att jag varit stenhård vad gäller upprätthållandet av nolltoleransen mot rasism.

Under året har även SD Uppland varit i framkant i partiet genom att införa mer medlemsinflytande för listsättningarna, trots hårt motstånd. Medlemmarna har fått möjlighet att göra direktinspel genom provvalslikande omröstningar vad gäller Uppländska riksdagsnamn och i Uppsala kommun även kommunlistan.

Gamla SDU prövade ett övertagande år 2012, men misslyckades. Det var jag som främst stod i vägen för Kasselstrand och Hahne. Jag glömmer aldrig hur Hahne i frustration utbrast "ni får skylla er själva!" innan han dundrade ut ur lokalen. Jag hoppas att väldigt få är missnöjda med den verksamhet jag varit en del av att starta och utveckla under åren som har gått därefter.

Den lilla ständiga opposition har i år fått oväntad förstärkning. Insatta förstår nog vem som fram till nyligen varit totalt frånvarande i vårt partidistrikt, men som på sistone börjat skicka vänförslag till våra förtroendevalda och plötsligt börjat charma med gillamarkeringar.

UNT inleder "av en slump" under veckan ett angrepp mot SD Uppland där man vill framställa oss och framförallt mig i dålig dager. Anonyma tillsammans med uteslutna medlemmar kommer att försöka ta all heder ifrån mig. Man har även läckt material för att stärka detta syfte. Material som oerhört få i partiet har tillgång till såsom partistyrelsen, som avfärdat alltsammans. Ändå läcker det ut, vilket rent krasst är till fördel för just en person från samma partistyrelse. Det är fruktansvärt tråkigt och dålig stil.

Bemöter jag angreppet bryter jag mot kommunikationsplanen, och det är samtidigt knappast fördelaktigt att inte bemöta alls. Hur jag än väljer att göra så blir det inte bra. Det är ett syniskt och fult maktspel av vissa att sätta mig i situationen. Denna balansgång i hantering blir min livs prövning.

Det är valår nu. Det kommer att bli en hård fajt mot de gamla partierna och media. Det gör därför oerhört ont i själen när de får eldunderstöd från några av vårt eget parti. Jag hoppas inte våra medlemmar låter sig förledas av detta mediadrev, och att vi kan fortsätta utveckla SD Uppland i den riktning vi har haft under många år. I år blir vi SDs femte största partidistrikt och nästa år fjärde, med allt vad det också innebär i andra avseenden som valresultat och inflytande i länets fullmäktigen. Det är precis ditåt vi kämpat i många år!

Jag vill avsluta med att tacka valberedningen, SD Enköping, SD Heby, SD Håbo, SD Knivsta, SD Uppsala, SD Älvkarleby och SD Östhammar för det stöd som jag har fått från er historiskt och att ni stöttar mig att fortsätta!
Citera
2018-03-12, 11:15
Medlem
SvenskSaddams avatar
Notera förstås även att den låtsasnationella gråsuggan Joakim Larsson är på judinnan Bielers sida.

Ni som tror att det finns en falang som är nationell inom SD kan ju bara beskrivas som dåraktiga. Liksom i Stockholm där David Lång gick fram för att kuppa bort den nationalistiska styrelsen ställer nu Larsson upp som övermogen fetlagd toyboy för att förinta nationalismen i ännu ett distrikt. Dessa är alibin för att visa upp en opposition på låtsas inom partiet och värdelösa råttor utan heder som säljer sin själ och kropp för smulor från Mattias Karlssons bord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in